Petitie: Vuurwerk in Apeldoorn

Echt hoor. Ik begrijp hier helemaal niets van. Waar is gezond verstand gebleven? Hoe denk je dit te kunnen handhaven als je net buiten Apeldoorn wel gewoon vuurwerk kunt kopen en afsteken? Ze kunnen illegaal vuurwerk nu al niet eens handhaven. Krijg je zometeen net zo'n bende als in Belgie, waar iedere gemeente zelf bepaalt wat de regels zijn. Heel logisch allemaal weer. Man wat kan ik mezelf opvreten om het weer kapot maken van een traditie en deze onnozele politiekbedrijving...

Echt hoor. Ik begrijp hier helemaal niets van. Waar is gezond verstand gebleven? Hoe denk je dit te kunnen handhaven als je net buiten Apeldoorn wel gewoon vuurwerk kunt kopen en afsteken? Ze kunnen illegaal vuurwerk nu al niet eens handhaven. Krijg je zometeen net zo'n bende als in Belgie, waar iedere gemeente zelf bepaalt wat de regels zijn. Heel logisch allemaal weer. Man wat kan ik mezelf opvreten om het weer kapot maken van een traditie en deze onnozele politiekbedrijving...

Sterker nog, je kunt straks gewoon vuurwerk kopen in Apeldoorn, alleen het afsteken mag niet :bonk:

Well done Pyroboy!

Tip, mocht je er in een vervolg gelegenheid toe krijgen, dan zou ik de feiten zelf ook daadwerkelijk benoemen. Nu blijft het wat abstract, zeker voor een burgemeester die spontaan begint te kwijlen bij het woord 'klimaat'.

Well done Pyroboy!

Tip, mocht je er in een vervolg gelegenheid toe krijgen, dan zou ik de feiten zelf ook daadwerkelijk benoemen. Nu blijft het wat abstract, zeker voor een burgemeester die spontaan begint te kwijlen bij het woord 'klimaat'.
Ik heb me op het niveau gehouden waarvan ik kennis heb genomen, klimaat waag ik me niet aan. Feit is dat men niet democratisch bezig is en dat is wat ik wilde bereiken

Ik heb me op het niveau gehouden waarvan ik kennis heb genomen, klimaat waag ik me niet aan. Feit is dat men niet democratisch bezig is en dat is wat ik wilde bereiken
das groen link he en linkse zooi durf niet tezeggen maar denk dat rest van linkse gemeenten gaan volgen nu en erg is ze winnen dit keer ook...

Helder, ik doelde echter op de talloze onjuiste feiten rondom vuurwerk waar links Nederland over aan het roeptoeteren is. Anyway, ik ga me er niet teveel mee bemoeien. Je doet tenminste wat! (en als ik in de spiegel kijk kan ik dat so far niet over mezelf zeggen)

Ik ben nu wel benieuwd of Rick voorbij komt bij EenVandaag of alleen de petitie...

Uiteindelijk geen van beide, als ik mij niet vergis.

Item gezien via Uitzending Gemist. Walgelijk suggestief optreden van presentator Van de Westelaken, die in één zin zegt dat politie en Onderzoeksraad voor Veiligheid pleiten voor een totaalverbod. En dan ook nog even dat corrupte Opiniepanel van 1Vandaag erbij halen. Je zou z'n tong uitrukken, wat een vieze volksmenner.

Ik heb ook een Twitter account aangemaakt Anti Vuurwerk Verbod Apeldoorn, @AVV_Apeldoorn

Probeer zoveel mogelijk mensen, de petitie te laten tekenen en tegen het verbod te laten keren

Alles proberen om mensen in beweging te krijgen

Getekend, uiteraard. Ik word hier wel erg verdrietig van hoor. Moet nou alles afgepakt worden? Is het zo levensgevaarlijk en onveilig allemaal? Ik rook (voel me bijna een crimineel, want dat mag ook niet meer), ik drink in het weekend wel is en hou ontzettend van vuurwerk. Is het goed voor me? Nee vast niet, maar het maakt het saaie veilige Nederlandse leventje wel ietsje spannender, ik hoef geen 110 te worden. Er zijn zoveel echte problemen in de wereld. Overbevolking, milieu, voedsel tekorten, racisme en de oorlogen, nu weer met Turkije. Politiek/gemeentes richt je daar op en laat ons deze traditie behouden, maak het leven niet zo saai en "veilig". Wat vuurwerk betreft heb ik niks dan lof altijd gekregen van buurtbewoners. Iedereen vind het prachtig hier, en ik woon in een gemiddelde Apeldoornse wijk in Noord. Ik snap de ophef absoluut niet en vraag me ook af of gemiddeld Apeldoorn wel vertegenwoordigd wordt in de gemeente. Denk het niet, anders was dit er niet ruim doorheen gekomen.

Als je rookt ben je crimineel, als je vlees eet, als je geen elektrische auto hebt, als je op gas kookt, als je boer bent en ook als je vuurwerk afsteekt. De groene milieu schreeuwers worden gesubsidieerd. Tieners die allemaal gebrainwasht worden en staan te roepen dat alle ouderen de wereld naar de knoppen helpen. Vergeten we voor het gemak dat die allemaal wel de hele dag met hun milieu vriendelijke telefoontje lopen te zwaaien, dat ie het heel normaal vinden alles via internet te bestellen met alle bezorg traffic als gevolg etc. etc.

Ik ben die schreeuwers beu. Al die vervelende met hun vingertje wijzende verbod predikers.

En op het vuurwerk terugkomend.... ik heb in al die tientallen jaren nooit iets negatiefs in mijn omgeving gehoord over het vuurwerk wat ik afsteek. Krijg alleen maar het verzoek of ik thuis wil blijven. Anders is het zo'n saai oudjaar.

De teller staat inmiddels op 3.192.

't Zou mooi zijn als er tot de sluitingsdatum in de loop van november nog duizenden bijkomen. Daar zullen de plaatselijke media vast nog wel een keer aandacht aan willen besteden.

Ik heb inmiddels al mijn familieleden en kennissen in Apeldoorn zo ver gekregen dat ze de petitie hebben ondertekend.

Back
Bovenaan