Petitie: Vuurwerk in Apeldoorn

Is het voorzitterschap binnen de vuurwerkfederatie misschien iets voor jou rick? :angel:

Voor zover ik kan oordelen, heb je in 1 week al meer gedaan dan de federatie in een jaar. Misschien heb ik het mis, maar geen hele vreemde conclusie als gevolg van complete radiostilte.

Is het voorzitterschap binnen de vuurwerkfederatie misschien iets voor jou rick? :angel:

Voor zover ik kan oordelen, heb je in 1 week al meer gedaan dan de federatie in een jaar. Misschien heb ik het mis, maar geen hele vreemde conclusie als gevolg van complete radiostilte.
De vuurwerkfederatie heeft mij geholpen met het delen van de petitie en een voorzetje met wat ik kon vertellen bij het aanbieden.

Het is ongelofelijk bizar hoe een hand vol individuen dit bepalen, omdat het in een motie staat. Er is letterlijk geen enkel goed argument vóor de uitvoering van de motie gegeven. Argumenten als 'onzekerheid over de uitvoering', 'onhaalbaar' en zeker ook 'de petitie met ruim 2000 stemmen binnen een dag' vanuit oa de VVD en het college worden in de wind geslagen door treurige teringleijers. Wat is Apeldoorn één grote grap geworden. Diep en diep triest.

https://www.destentor.nl/apeldoorn/...ldoorn-niet-van-afsteekverbod-af-br~afa3eeb5/

Dit is echt triest. Ben bang dat dit zich nu als een olievlek gaat uitbreiden en meer gemeentes het gaan proberen. Of de vuurwerkbranche grijpt nu in met juridisch vuurwerk, of een landelijk verbod is een kwestie van tijd. (een gemeentelijk verbod staat lijnrecht in tegen het landelijke vuurwerk vuurwerkbesluit dus HOE DAN!?!). De burger wilde meer GroenLinks in de gemeenteraden? Dit is het resultaat :shy:

Ik zag dat dhr Dooper een mooi grasveld voor de deur heeft.
Weet wel waar mijn 19:00 project de lucht in gaat as 31 december:bye:

Ik heb nog wel een radicaal idee voor apeldoorn,

Wat als ze nou een vuurwerkverbod doen dat geldig is tot 31 december 18:00 en dat ze dan die laatste paart uurtjes van het jaar en dan tot een uur of 2 in januari het wel toestaan.

Eerst moet het vuurwerkbesluit gewijzigd worden. Anders kan de gemeente niks
Klopt inderdaad, momenteel is het nog niet mogelijk om een hele gemeente vuurwerkvrij te maken. Daarvoor ligt wel een voorstel in de tweede kamer, maar die is er nog niet door.

Back
Bovenaan