Zelf net over de 50 kilo gegaan maar wel met de buurman het vuurwerk opgehaald, eenmaal als alles thuis ligt blijft het toch een soort vreemde angst dat zelfs met dit beetje de buren mij kunnen verlinken (anti vuurwerk, jatten zelfs mijn kat met die dagen om te treiteren en te laten zien hoe "bang" mijn kat is en dat ze weggelopen is).
Mijn grootste angst is meer het forum zelf waar je lijstjes of onderwerpen over vuurwerk plaatst zodat men alles gewoon kan zien, en ome agent kijkt absoluut zonder enige twijfel mee. Als ik dan hier een lijst plaatst die bijvoorbeeld ver over de 100 kilo gaat en het duidelijk is dat ik dit allemaal alleen doe en dan ook nog eens ga modificeren......... tja dan is het er op wachten denk ik. Ook het idee dat je tijdens freaknachten alles gaat ophalen is ergens een beetje vreemd, het zou beter zijn om het overdag te doen tijdens de drukke verkoopdagen.
In hoeverre je zomaar iemand kunt snitchen vraag ik mij af, je moet wel degelijk bewijs hebben wil je zomaar iemand kunnen beschuldigen (daarnaast moet je ook getuigen in de rechtbank naar mijn weten). Het zou wat zijn als ik zeg dat mijn buurman een kind heeft ontvoert en de politie met man en macht het huis binnendringt omdat ik het zeg? In mijn verstand is het dan ook onmogelijk dat je zomaar even kunt bellen en zeggen dat er iemand iets heeft wat niet mag. Je zou dan op zijn minst foto's moeten hebben of filmpjes wat het ook daadwerkelijk bewijst. Als dit niet zo zou zijn, dan kunnen ze alle forums rustig bij langs gaan en 100derden oppakken van ons, alleen al om wat we hier plaatsen wat we eventueel willen kopen of aangeven wat we hebben gekocht.
Daarnaast vraag ik mij ook af hoeveel mensen er daadwerkelijk zijn gepakt, een brief krijgen is weliswaar een leuke dreiging om mensen bang te maken, maar zijn er ook echt mensen opgepakt op 1 persoon na die in het nieuws was die ze van de weg hebben gepakt? Volgend mij moet je gewoon zorgen dat je niet meer vervoert dan mag per persoon en kunnen ze je vrijwel niets maken en zeker niet zomaar even je huis binnen komen zonder geldige reden. Maar wellicht denk ik er te makkelijk over.........