Overtreden 25kg regeling levert ongezonde spanning op

Wat een hypocriet zeg. Zijn ramen bleven er nog wel in zitten vorig jaar ? :mad:

Ik hoop met je mee, maar je gaat je verbazen wie er een snitch kan zijn, meestal uit een hoek die je niet verwacht.

Nouja, ik word al omringt door enkele (ex)politie agenten, een brandweerman en een gemeenteraadslid. Daar klaagt niemand, dat zijn m'n grootste fans.

Nouja, ik word al omringt door enkele (ex)politie agenten, een brandweerman en een gemeenteraadslid. Daar klaagt niemand, dat zijn m'n grootste fans.

You are a lucky man :)

NB : degene die snitchen lachen vaak met je mee he

Volgens mij hebben ze geen klantgegevens meer nodig van een winkel zelf .
Zoals ik het begrepen heb hadden ze de Poolse shoppers in samenwerking met de bank bij de bienten.
Dus gewoon via de betaalgegevens , je zou het al contant moeten betalen om niet op te vallen want als je boven de €150 hebt betaald aan een Nederlandse vw website kan je al verdachte zijn .
Nog niet te spreken over pinnen in België .

Ik hoop niet dat ze zo ver willen gaan , maar het kan wel :copper:

aha was jij dat bij vuurwerklandoutlet? ;-)

Hahaha jup...
En ben nog bij vuurwerkbunker,orthen,haokan,bredavuurwerk en meer geweest. Maar t is toch overal minder leuk geweest als voorheen.
Denk wel dat je buren minder snel raar opkijken. Als je met verhuisdozen loopt en de rest s'avonds doen werkt denk ook wel.
Maar dat het zo moet, is jammer.

Het is inderdaad een onnozel gedoe met illegaal vuurwerk loop je zo de grens over en als je je houd aan legaal NL vuurwerk loop je het risico dat de buurman je kan verlinken omdat hij toevallig er niets om geeft, het gaat helemaal nergens meer over en wat is 25 KG !!!!
Volgens mij moesten de boxen zwaarder worden zodat ze steviger bleven staan en dat er geen potten meer konden omvallen maar die regel worst niet aangepast

Ik heb zelf ook wel het gevoel dat als je dozen staat uit te laden er toch mensen scheef gaan kijken naar de hoeveelheid die er uitgeladen worden.

Toch vind ik de regel een beetje apart, gezien je nu ik de winkels ook al dozen van meer bv 42 kilo kan kopen (VB: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?44041-M-o-a-b/page3). Dan zou je in praktijk al met 1 box in huis in overtreding zijn. Al snap ik het verschil van 42 kilo en 500 kilo wel, is de regel in praktijk niet te handhaven.

Zelf net over de 50 kilo gegaan maar wel met de buurman het vuurwerk opgehaald, eenmaal als alles thuis ligt blijft het toch een soort vreemde angst dat zelfs met dit beetje de buren mij kunnen verlinken (anti vuurwerk, jatten zelfs mijn kat met die dagen om te treiteren en te laten zien hoe "bang" mijn kat is en dat ze weggelopen is).

Mijn grootste angst is meer het forum zelf waar je lijstjes of onderwerpen over vuurwerk plaatst zodat men alles gewoon kan zien, en ome agent kijkt absoluut zonder enige twijfel mee. Als ik dan hier een lijst plaatst die bijvoorbeeld ver over de 100 kilo gaat en het duidelijk is dat ik dit allemaal alleen doe en dan ook nog eens ga modificeren......... tja dan is het er op wachten denk ik. Ook het idee dat je tijdens freaknachten alles gaat ophalen is ergens een beetje vreemd, het zou beter zijn om het overdag te doen tijdens de drukke verkoopdagen.

In hoeverre je zomaar iemand kunt snitchen vraag ik mij af, je moet wel degelijk bewijs hebben wil je zomaar iemand kunnen beschuldigen (daarnaast moet je ook getuigen in de rechtbank naar mijn weten). Het zou wat zijn als ik zeg dat mijn buurman een kind heeft ontvoert en de politie met man en macht het huis binnendringt omdat ik het zeg? In mijn verstand is het dan ook onmogelijk dat je zomaar even kunt bellen en zeggen dat er iemand iets heeft wat niet mag. Je zou dan op zijn minst foto's moeten hebben of filmpjes wat het ook daadwerkelijk bewijst. Als dit niet zo zou zijn, dan kunnen ze alle forums rustig bij langs gaan en 100derden oppakken van ons, alleen al om wat we hier plaatsen wat we eventueel willen kopen of aangeven wat we hebben gekocht.

Daarnaast vraag ik mij ook af hoeveel mensen er daadwerkelijk zijn gepakt, een brief krijgen is weliswaar een leuke dreiging om mensen bang te maken, maar zijn er ook echt mensen opgepakt op 1 persoon na die in het nieuws was die ze van de weg hebben gepakt? Volgend mij moet je gewoon zorgen dat je niet meer vervoert dan mag per persoon en kunnen ze je vrijwel niets maken en zeker niet zomaar even je huis binnen komen zonder geldige reden. Maar wellicht denk ik er te makkelijk over.........

Kijk en huiver. 5000 kilo consumentenvuurwerk. Liever dat in huis dan 1 Cobra 6.

Denk dat zo een test van 18 jaar geleden absoluut niet kan vergelijken met het vuurwerk van nu met al die 25 grams vullingen al die zware cakes van nu is toch anders.
En zie trouwens wel veel rotjes naar binnen gaan die hebben we vroeger ook vaak met hele sloffen op het vuur gegooid en ging pas na lange tijd 1 voor 1 af.
Denk trouwens dat ze nu nooit zo dichtbij mogen staan :D mensen worden tegenwoordig steeds banger overal van.

Zelf net over de 50 kilo gegaan maar wel met de buurman het vuurwerk opgehaald, eenmaal als alles thuis ligt blijft het toch een soort vreemde angst dat zelfs met dit beetje de buren mij kunnen verlinken (anti vuurwerk, jatten zelfs mijn kat met die dagen om te treiteren en te laten zien hoe "bang" mijn kat is en dat ze weggelopen is).

Mijn grootste angst is meer het forum zelf waar je lijstjes of onderwerpen over vuurwerk plaatst zodat men alles gewoon kan zien, en ome agent kijkt absoluut zonder enige twijfel mee. Als ik dan hier een lijst plaatst die bijvoorbeeld ver over de 100 kilo gaat en het duidelijk is dat ik dit allemaal alleen doe en dan ook nog eens ga modificeren......... tja dan is het er op wachten denk ik. Ook het idee dat je tijdens freaknachten alles gaat ophalen is ergens een beetje vreemd, het zou beter zijn om het overdag te doen tijdens de drukke verkoopdagen.

In hoeverre je zomaar iemand kunt snitchen vraag ik mij af, je moet wel degelijk bewijs hebben wil je zomaar iemand kunnen beschuldigen (daarnaast moet je ook getuigen in de rechtbank naar mijn weten). Het zou wat zijn als ik zeg dat mijn buurman een kind heeft ontvoert en de politie met man en macht het huis binnendringt omdat ik het zeg? In mijn verstand is het dan ook onmogelijk dat je zomaar even kunt bellen en zeggen dat er iemand iets heeft wat niet mag. Je zou dan op zijn minst foto's moeten hebben of filmpjes wat het ook daadwerkelijk bewijst. Als dit niet zo zou zijn, dan kunnen ze alle forums rustig bij langs gaan en 100derden oppakken van ons, alleen al om wat we hier plaatsen wat we eventueel willen kopen of aangeven wat we hebben gekocht.

Daarnaast vraag ik mij ook af hoeveel mensen er daadwerkelijk zijn gepakt, een brief krijgen is weliswaar een leuke dreiging om mensen bang te maken, maar zijn er ook echt mensen opgepakt op 1 persoon na die in het nieuws was die ze van de weg hebben gepakt? Volgend mij moet je gewoon zorgen dat je niet meer vervoert dan mag per persoon en kunnen ze je vrijwel niets maken en zeker niet zomaar even je huis binnen komen zonder geldige reden. Maar wellicht denk ik er te makkelijk over.........

Het is niet 25kg per persoon dus het is dus niet zo dat als je met 2 personen in 1 auto het ophaalt je dan wel 50kg mag

Dat zou lekker zijn, dus ook al ben je met een bus vol mensen (40 mensen) en koop je samen alles (50 kilo als voorbeeld) voor een buurtfeest, mag je niet meer dan 25kg vervoeren in die bus? Jeetje, dan is de regel nog krommer dan dat ik dacht :bonk: Dat slaat echt helemaal nergens op :frusty:.

Dat zou lekker zijn, dus ook al ben je met een bus vol mensen (40 mensen) en koop je samen alles (50 kilo als voorbeeld) voor een buurtfeest, mag je niet meer dan 25kg vervoeren in die bus? Jeetje, dan is de regel nog krommer dan dat ik dacht :bonk: Dat slaat echt helemaal nergens op :frusty:.

Jep Max 25 per voertuig, anders heb je papiertjes nodig

Jep Max 25 per voertuig, anders heb je papiertjes nodig

Inderdaad wel bizar, had ik nog niet over nagedacht. Dus waar sommige winkels zeggen 'deze bestelling moet je met 2 personen ophalen' is dat eigenlijk ook verneukeratief, want dan zou je alleen maar naar huis mogen lopen. Of 2 (of meer) auto's natuurlijk.

Ik snap de extra stress wel, al voelde ik me dit jaar juist wat relaxter. Een paar jaar geleden was het hier in de buurt erg stil, ook met Oud & Nieuw zelf. Veel jonge gezinnen, dus toen voelde ik me wel een beetje bezwaard met het afsteken. Dit jaar was er véél meer vuurwerk in de wijk, ook eindelijk wat bij mij in de straat en heb ik voor het eerst in tijden weer eens met buren wat kunnen stoken. Dus ik voelde me juist beter dan de afgelopen jaren!

Ik ben wel altijd al redelijk voorzichtig. Toen ik nog in België haalde, altijd een paar maanden van tevoren en op een rustig tijdstip uitladen (eigen parkeerplek vlak achter de tuin, dus dat is lekker makkelijk :)), en doorlonten bijvoorbeeld doe ik niet vol in het zicht. Ik zag ook filmpjes van gasten die dat vrolijk in de tuin zaten te doen. Top als je er zo ontspannen mee omgaat, maar ook doorlonten is natuurlijk verboden dus met dat soort grappen ben ik altijd wel wat voorzichtiger geweest.

Maar het blijft flauw dat ze nu mensen met alleen legaal vuurwerk gaan pakken. En laten we wel zijn: dat het spannender wordt en de lol er vanaf gaat, dat is natuurlijk ook precies de bedoeling.

Heb dit jaar een bezoekje gehad en het was geen leuk bezoekje te veel legaal vuurwerk aangetroffen.
Zat in totaal op 130kg en ze hebben 30kg meegonomen wat uit duitsland kwam wat niet mocht.
Zal wel een beste boete worden denk.mocht gelukkig wel vuurwerk houden mits ik het verspreide anders werd alles meegenomen.
Wat een idioote regel is dat 25 kg 1 compound en je zit er haast al op.

Laatst bewerkt:
Heb dit jaar een bezoekje gehad en het was geen leuk bezoekje te veel legaal vuurwerk aangetroffen.
Zat in totaal op 130kg en ze hebben 30kg meegonomen wat uit duitsland kwam wat niet mocht.
Zal wel een beste boete worden denk.mocht gelukkig wel vuurwerk houden mits ik het verspreide anders werd alles meegenomen.
Wat een idioote regel is dat 25 kg 1 compound en je zit er haast al op.

Wat apart, waarom mocht dat Duitse vuurwerk dan niet? Bij illegaal vuurwerk is de procedure die ze volgen dat ze alles meenemen inc legaal.

Ook al is alles legaal maar over de 25kg dan nemen ze ook alles mee volgens de procedure.

Had ook een paar blackboxx cakes uit duitsland en daar staat niks geen nederlands op en enkele funke cakes ook.

Back
Bovenaan