• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Original Fireworks] Choeet Banger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik het goed begrijp is het dus een vlinder, maar is Choeet een onderdeel van Original Fireworks of is het een merk? Zoals Maggi snap je :P

De chooet banger is een nitraat!
Chooet is als ik me niet vergis een merk van original fireworks. Net zoals unox een merk is van unilever.
Het wordt verkocht in bijna alle vuurwerkwinkels in belgië.

Of choeet een merk van Original zelf is vraag ik mij af. Aangezien er in Frankrijk ook producten onder de naam choeet verkocht worden.

Of choeet een merk van Original zelf is vraag ik mij af. Aangezien er in Frankrijk ook producten onder de naam choeet verkocht worden.

Er stond in ieder geval een original logo op het doosje, en op vwb hebben ze het over een goed nieuw product van original in het betreffende topic.
Maar, dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het ook echt een merk van original is nee :D

Ik dacht wel gewoon dat het een merk van Original was. Maar anders even mailen als je het zeker wilt weten?

Dit zijn echt top knallers, voor de prijs vind ik het (een van) de beste knallers op de Belgische markt. :)

Ik dacht wel gewoon dat het een merk van Original was. Maar anders even mailen als je het zeker wilt weten?

Ik meen een keer gelezen te hebben, dat Orginal het merk Choeet heeft gekocht van de betreffende Franse importeur/bedrijf/winkel/naamvoerder.

Ik denk dat Choeet ook gewoon een onderdeel van de firma Oringial is.
Omdat jij altijd op het pakje van een product van Choeet
naast het logo van Choeet het logo van Oringial.
On topic leuke nitraten zijn beste nitraten in belgie kwa prijs/inhoud
per pakje.

Chooêt :

Legendarisch Frans merk dat aan een revival bezig is. De meeste dertigers en veertigers kennen dit merk nog wel uit hun jeugd. Het wordt gedeeltelijk op een traditionele wijze gefabriceerd. De fabrikant levert vooral veel grappig grondvuurwerk, ouderwetse knallers en goede kwaliteit pijlen en batterijen. Die laatste twee soorten vuurwerk bewijzen dat de tijd bij Chooêt op pijlen en batterijen gebied niet heeft stil gestaan. Bij de ontwikkeling ervan heeft men duidelijk gedacht: hoe maken we maximaal mooi vuurwerk, tegen lage kosten? Het is echt ‘No Nonsense’ vuurwerk; geen overbodige uiterlijke fratsen of dure labels.

Het label Chooêt is inderdaad een onderdeel van Original Fireworks.
Maar ontopic maar weer over deze nitraten aub.

In vergelijking met de TT`s vind ik deze zeker beter, en ze zijn even duur...
Voor mij is het wel duidelijk welke ik wil.

Ps. Deze ga ik vastmaken aan de Valencia150 samen met nitraatmatjes 60shots, vorig jaar is me dat prima bevallen.
Ik zal wel wat meer vertellen over mijn project bij de valencia zelf.

Ik heb ze afgelopen jaar ook gehad, eerlijk gezegt viel hij me tegen. Kan misschien zijn dat ze wat oud waren. Iemand een idee wat er mee gebeurd zou kunnen zijn. Want aan de reacties te zien gaat ie volgens sommige harder als TT 1.6 gram maar bij mij was dit niet het geval.

kas

Ik heb ze afgelopen jaar ook gehad, eerlijk gezegt viel hij me tegen. Kan misschien zijn dat ze wat oud waren. Iemand een idee wat er mee gebeurd zou kunnen zijn. Want aan de reacties te zien gaat ie volgens sommige harder als TT 1.6 gram maar bij mij was dit niet het geval.

kas
nou ik ben daar in tegen best tevreden over .
kan het zo wezen dat jij gewoon pech hebt gehad ??

Zou best kunnen had maar 1 pakje dus ik kon gwn pech hebben dat ik net dat ene pakje had wat niet goed was. Maar een vriend van me had van dezelfde handelaar/jongen en die waren ook niet egt wat je noemt dat was n mooie knal, het ware hele schelle zachte knallen!.

kas, moet nu gaan moet slapen xD

ik vind dit echt top knallers
zeker de prijs/kwaliteit verhouding is zeker goed te noemen.
deze moet gewoon in je collectie!

Ik vindt dit de leukste knaller van belgië door de goede prijs/kwaliteit. Ik neem ook liever een Choeet Banger dan een Mammoth of Supero

Laatst bewerkt door een moderator:
Valt me eigenlijk nu pas op dat in de beginpost , op het pakje in de foto "Choeet Banger" (dubbel e) staat, en op andere pakjes "chooet banger" (dubbel o) :p

In principe wel leuke knallers qua prijs/kwaliteit als je het aanbod in Belgie bekijkt. Van het complete scala aan nitraten wat we hier in NL kunnen binnenhalen staat deze echter bleek in vergelijking met la bomba's, krachmen en Fenix nitraten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan