Oproep voor in een PyroMagazine

Status
Niet open voor verdere reacties.
Complimenten voor dit ambitieuze initiatief! Het klinkt allemaal erg interessant maar roept ook vragen en (goedbedoelde) suggesties op. Ik denk niet dat je deze verkeerd moet opvatten: de meedenkende VC-leden weten natuurlijk niet hoe concreet de plannen zijn en hoe je alles wilt aanpakken.

In de voorgaande posts zie ik veel bruikbare tips voor artikelen en onderwerpen, wellicht nog in te passen in je magazine. Zelf heb ik ook nog een paar opmerkingen/vragen.

Mij lijkt het zeker interessant om ook de minder positieve aspecten van vuurwerk te behandelen. Vandalisme, ongelukken, vervuiling, vuurwerk in de media etc.: dit zijn hoe je het wendt of keert aspecten van het vuurwerk die een deel van de publieke opinie bepalen. En dus onze vuurwerkhobby bedreigen. Uiteraard zou je deze onderwerpen op een zo objectief mogelijke manier moeten coveren. Door middel van argumenten kun je dan feitelijke onjuistheden en stemmingmakerij aanpakken.

Aan je posts te zien pak je het magazine professioneel aan. In dat licht verbaast het me dat je voor de eerste uitgave die in februari of maart moet verschijnen naar buiten toe nog twijfelt of het 40, 80 of zelfs 112 pagina's worden. Verder spreek je naast het grote aantal pagina's over betaalde krachten, een kleurenkaft en een goede papierkwaliteit: dat alles zal best wat kosten...

Omdat ik aanneem dat je hier niet structureel geld op wilt toeleggen, zul je ook voldoende inkomsten moeten hebben. Van de abonnees, maar red je het daarmee? Dit zou niet het eerste op een specifieke doelgroep gerichte magazine zijn dat het ondanks alle inzet niet kan bolwerken. Een extra inkomstenbron zouden advertenties kunnen zijn van bijvoorbeeld vuurwerkimporteurs. Alleen denk ik niet dat zij zich willen linken aan een magazine waarin ook illegaal vuurwerk wordt besproken. Op Cafferata na misschien :D
Misschien het overwegen waard om je alleen te richten op het legale vuurwerk?

Misschien komt mijn reactie wat kritisch over, maar ik ben erg benieuwd naar het magazine en laat me graag verrassen. Alle succes!

Dit heb ik met mijn online vuurwerkmagazine (PyroPlaza) ook overwogen, maar nadat ik een aantal offertes heb aangevraagd heb ik van het idee afgezien.

Als je het betaalbaar wilt houden moet je grote hoeveelheden afnemen, denk aan 500 - 1000 tijdschriften per keer, en die raak je waarschijnlijk nooit kwijt. Als je er minder dan 500 wilt nemen betaal je qua inkoop bijna 12 euro PER tijdschrift! Stel dat je hier nog z'n 4 euro winst op wil maken kun je ze dus aanbieden voor 15 euro! Iets dat veel mensen tever zal gaan voor 1 tijdschriftje van 24 a4tjes dik.

Wees maar niet bang ;) Dennis heeft alles keurig op een rijtje staan.

Dit heb ik met mijn online vuurwerkmagazine (PyroPlaza) ook overwogen, maar nadat ik een aantal offertes heb aangevraagd heb ik van het idee afgezien.

Als je het betaalbaar wilt houden moet je grote hoeveelheden afnemen, denk aan 500 - 1000 tijdschriften per keer, en die raak je waarschijnlijk nooit kwijt. Als je er minder dan 500 wilt nemen betaal je qua inkoop bijna 12 euro PER tijdschrift! Stel dat je hier nog z'n 4 euro winst op wil maken kun je ze dus aanbieden voor 15 euro! Iets dat veel mensen tever zal gaan voor 1 tijdschriftje van 24 a4tjes dik.

Vergeet niet dat naast de inhoud, de vormgeving van essentieel belang is! (ben zelf grafisch vormgever :p) Alleen tekstueel komt er al veel bij kijken, zorg dat je alles GOED op stramien zet, kies de juiste fonts (let op copyright), zetspiegel, bladspiegel etc. En zorg voor goede communicatie met de drukker!

En focus niet op het aantal pagina's!
Maar focus op de inhoud van de artikelen, anders moet je opvullen, dan komen er te veel afbeeldingen in te staan, of teksten die opgerekt zijn (waardoor de tekst inhoudelijk te langdradig en niet meer boeiend is).

Ik heb zojuist alles uitgeprint en aangezien ik goede contacten heb met een drukkerij hier in de buurt kan ik voor erg goedkoop laten drukken. De winst de winst wil ik verdienen via de promotie in het magazine! Hierom zal ik zelf naar vuurwerk handels of handels WAT met vuurwerk te maken heeft naartoe gaan en daar een goed gesprek mee zal hebben. Financieel zit alles perfect in orde.

Hey,

Ik heb er nog even over nagedacht en heb nog wat vragen.

Dennis ben jij degene die de teksten schrijft voor in het blad?

Je onderhoud ook de zena hyves, heeft original olen / zena baarle een vinger in de pap?

Is je pyromagazine een profit of een non profit organisatie?

Wat is de oplage van je blad en wat word de vp?

Op welke punten wil je gaan uitblinken, waarom zal ik jou blad moeten lezen?

gr

Laatst bewerkt:
Zodra dit er komt zal ik zekers lid worden :) Lijkt me wel leuk om eens in de zoveel tijd een vuurwerk magazine te krijgen :)

En die vraag over spellingscontrole van verscheidene onder ons vind ik helemaal niet verkeerd
Er loopt (hopelijk) een goede eindredacteur rond, of in ieder geval iemand die de teksten grondig controleert? Met alle respect hoor, maar als de teksten in het magazine van dezelfde kwaliteit zijn als de postings hier, dan komt dat de leesbaarheid van je blad niet ten goede. Dit bedoel ik niet ***lig, maar correct taalgebruik is echt noodzakelijk voor een tijdschrift.

Verder; absoluut hulde voor je initiatief!
Ik hoop van harte dat je dit van de grond krijgt.
Het lijkt me niet eenvoudig, maar je bent er actief mee bezig zo te lezen. Bovendien krijg je hier in het topic veel bruikbare tips aangereikt van mensen uit je doelgroep. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen :wink:

Ik kijk uit naar de eerste uitgave :)

zou AUB niemand meer commentaar op de tekst willen geven. Ik weet dat ik af en toe een spellings foutje maak. Maar niet in het magazine ik heb het druk en daarom typ ik op fora's onrustig. Maar niet in mn magazine!

Dank u

zou AUB niemand meer commentaar op de tekst willen geven. Ik weet dat ik af en toe een spellings foutje maak. Maar niet in het magazine ik heb het druk en daarom typ ik op fora's onrustig. Maar niet in mn magazine!

Dank u

Hey,

Zou je aub mijn vragen willen beantwoorden.

Ik heb er nog even over nagedacht en heb nog wat vragen.

Dennis ben jij degene die de teksten schrijft voor in het blad?

Je onderhoud ook de zena hyves, heeft original olen / zena baarle een vinger in de pap?

Is je pyromagazine een profit of een non profit organisatie?

Wat is de oplage van je blad en wat word de vp?

gr

wat Dennis o.a. postte op FPM:

Wat zou het kunnen kosten.

Wij willen het rond de €5,50 / €6,50
Hebben voor elk blad

Word het opgestuurd?

Het wordt opgestuurd en word niet verkocht in boekenhandels of andere winkels.
De prijs zit al bij de prijs van het magazine zelf.

Met hoeveel mensen werken we hieraan?
We werken er inmiddels met 11 zeer professionele mensen aan die weten wat ze doen. Waarvan 7 Mediavormgeving Niveau 4.
Wij zoeken nog 2 reporters. Zij worden hiervoor betaald! En niet zon klein beetje ook! Natuurlijk moet jij wel goed je werk doen!

Word het inmiddels al verkocht?
Nee, nog niet we willen het binnen anderhalve maand beginnen met de verkoop. Verder informatie volgt.

en verderop:
Wij hebben inmiddels al 112 pagina's hellemaal gevuld en we kunnen er zeker voor wat we nog aan nieuws hebben nog 30 x een ander magazine bij laten drukken. Wij hebben genoeg info. + we hebben 2 landen met 2 verschillend vuurwerk assortiment.
Inmiddels hebben we ook gesproken met de drukkerij en voor erg goedkope kosten kunnen wij heel veel laten drukken.
Wij laten ook een website bouwen waar mensen zich kunnen registreren en waar ze het magazine kunnen bestellen.
http://www.freakpyromaniacs.com/for...magazine-(-NL-Talig-)-PyroMagazine&highlight=

kben benieuwd :) idd leuk om eens per kwartaal even wakker geschud te worden met feitjes, nieuwtjes en mooie foto's.

Zijn er meer tijdschriften op het vlak van pyrotechniek? kan iemand iets aanbevelen?

Ja het amerikaanse blad '76 Pyromagazine

Maar late nwe hier het maar over de pyromagazine van dennis houden ;)

kben benieuwd :) idd leuk om eens per kwartaal even wakker geschud te worden met feitjes, nieuwtjes en mooie foto's.

Zijn er meer tijdschriften op het vlak van pyrotechniek? kan iemand iets aanbevelen?

Hey,

Heel erg bedankt, maar mijn belangrijkste vraag was deze:

en nog een hele belangrijke vraag..

(En dan in achtnemend dat iedereen op internet gratis filmpjes, fotos, showverslagen kan lezen en zien van top kwaliteit...Neem als voorbeeld pyroworld. Product info is ook up to date @ fora en als er nieuws is hebben mensen er in een mum van tijd weet van.)

gr

Ieder verslag is weer anders. Tuurlijk qua informatie is het web veel sneller dan een papieren blad. Maar geef toe, een Nederlands magazine die hun eigen inbreng geven aan informatie en unieke verslagen. Waarom zal je die niet kopen? Een leuk initiatief wat nog niet bestaat. Ach en het is ook nog eens een leuk hebbe dingetje :)

Ik denk niet dat original hier iets over te zeggen heeft. Zover ik weet is dennis gewoon zelfstandig en niets verantwoord bij original/zena. But forgive me i'am wrong :p

Hey,

Heel erg bedankt, maar mijn belangrijkste vraag was deze:

1. Je onderhoud ook de zena hyves, heeft original olen / zena baarle een vinger in de pap? De hyves is ooit door mij zelf opgezet. Maar daar heeft zena en original. Geen vinger in de pap zoals jij het zegt. :)

2. en nog een hele belangrijke vraag..

Ik wil vooral met reports. en foto's. Knal uitblinken. goeie scherpe kwaliteit foto's! Staat op vraag 1 beantwoord.

(En dan in achtnemend dat iedereen op internet gratis filmpjes, fotos, showverslagen kan lezen en zien van top kwaliteit...Neem als voorbeeld pyroworld. Product info is ook up to date @ fora en als er nieuws is hebben mensen er in een mum van tijd weet van.)Als ik mensen tekort heb en dus te weinig nieuwe verse info binnenkrijg neem ik wel iemand aan. In dit geval zoek ik niemand.

gr

De tekst die zwart is. Heb ik getypt en daar mee jouw antwoorden, beantwoord.

Groet, Dennis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan