Oproep voor in een PyroMagazine

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste, Vuurwerk liefhebbers!

Ik ga met wat mensen een Pyromagazine starten met maar liefst 40 Bladzijdes ze worden 4x in het jaar uitgegeven! Maar ik zoek stukken voor in mn magazine!

Dus ik zou graag willen weten wat jij er allemaal in zou willen zien!
Zodra dit alles klaar is zal ik het melden en kun je het wellicht bestellen!

Wat mag:

- Illigaal vuurwerk komt erin dus daar kun je van kiezen
- Legaal ook
- En verder eigenlijk alles!!

Ik ga met wat mensen een Pyromagazine starten met maar liefst 40 Bladzijdes ze worden 4x in het jaar uitgegeven! Maar ik zoek stukken voor in mn magazine!

Wat mag:

- Legaal ook

Dat klinkt interessant.
Hopelijk staat die stomme kop van biezeveld er niet in.

Wat mag:

- Legaal ook

-ik denk dat je kunt beginnen met Cafferata :rolleyes: als je je daar flink in verdiept (op een journalistieke manier) denk ik dat je hier zo een artikeltje van 8 pagina's over kan vol schrijven.

-misschien reviews van shows die binnenkort gegeven worden? dus, locatie, welk kaliber, welk bedrijf schiet. misschien een kort interviewtje? en dan een paar mooie foto's!

-importeurs bezoeken? bunkertje bekijken, nieuwe artikelen laten zien voor dit jaar enzovoorts.

en ik denk dat als ik flink hard nadenk; ik vast wel op meer zou kunnen komen :p

ik zou zeggen; focus je niet op die 40 pagina's, maar zorg gewoon dat je eerste oplage gewoon strak en gelikt eruit zit. (niet letterlijk gelikt natuurlijk)
ik denk dat mensen eerder geneigd zijn een goed verzorgt blad met iets minder inhoud nog een keer te kopen, als een dik pakket onverzorgde informatie.

ik vind het een top idee!

40 pagina's

40 pagina's

Zowiezo komen er 40 bladzijdes in.
De kaft is dik en glanzende
de binnenkant heeft hetzelfde als het papier van de Príve gids. Iemand bekend mee? Zoja weet je dat dat prima papier is.

Het is dus een super leuke opgave met alles dr in en dr op!

Leuk idee, maar je hebt dus nog geen redacteurs? Wanneer wil je die 40 pagina's dan vol hebben? Hoe ga je dan jezelf ervan verzekeren dat je 3 maand later weer ongeveer 40 pagina's vol hebt? Hoe ga je het verspreiden, en wat gaat een nummer kosten? Komen er ook advertenties in om de drukkosten te dekken?

Nou ja, veel om te regelen. Ik wens je veel succes en hoop het blad in handen te krijgen :)

Wat ik er in zou willen zien:
* Nieuws: zoals nu over Cafferata, over vuurwerkbeleid in het algemeen. Over nieuwe producten van importeurs (incl. reviews)
* Ervaringen met/reviews over vuurwerk
* Reviews over vuurwerkshows in binnen- en buitenland
* Artikelen over de scheikunde achter het vuurwerk: Hóe wordt vuurwerk gemaakt.
* Beschouwingen op importeurs; verleden, heden, toekomst. Interviews erbij, gedegen onderzoek
* Beschouwing op verkooppunten, incl. interviews. Leuke reclame wat je weer wederdiensten kan opleveren ;)
* en natuurlijk een agenda, niet alleen van shows en demo's maar ook zo mogelijk van wanneer nieuwe producten bekend worden.

* Plaats berichten in een postieve zin over vuurwerk, in de media wordt 9 van de 10 keer negatief gepraat over vuurwerk. Dus een bericht over hoe de echte vuurwerkliefhebber zijn jaarwisseling meemaakt of waarom liefhebbers zo gek zijn op vuurwerk. Zijn vast genoeg mensen die daaraan willen meewerken.

* Vuurwerkwereld via het internet, de grote websites en forums! Daar leeft het 365 dagen in het jaar.

Nog een andere vraag;
Hoe word dit tijdschift aangeboden? Via internet? Of via de boekenhandel?

Leuk idee , word het blad trouwens in het Nederlands ?
wat ik graag terug wil zien in het blad is ...

- show reviews
- vuurwerk foto's / show foto's / oud en nieuw foto's
- tips voor filmen en fotograveren van vuurwerk.
- datums van de leukste festivals van euro.
- apparte dingen zoals indoor vuurwerk / theater vw /
- chinees nieuw jaar. (uitleg met foto's )
- misschien kan je iets regelen met kortingsbonnen voor komend od en nieuw.
- interviews met bedrijven

Zeer leuk idee!

Ik heb nog een tip.

Je ziet weleens in de Kampioen (blaadje van ANWB) allemaal van die tests staan. Welk zwembad er het veiligst uitkomt etc.

Dit zou je ook kunnen doen met vuurwerk, merken of winkels.

Moet dan wel erg overzichtelijk zijn...

Back

Back

- show reviews

chinees nieuw jaar. (uitleg met foto's ) . Komt er in hierbij.
Tips voor filmen fotograveren van vuurwerk. komt er in hierbij.

Btw, Het blad is Nederlands. Het woord thuis gestuurd.

- show reviews

Ja daar kan ik me ook wel helemaal in vinden.

ik kan me herinneren ergens dat je hier al eerder plannen voor had. Zijn deze nu dus concreet?

ik wil eventueel wel stukken schrijven over de shows waar ik heen ga.

misschien een stukje "how it's made" waarbij je elke oplage een appart stuk vuurwerk uitleg.. Dus niet een gewone shell want dat weten de meeste wel ondertussen. Maar bijvoorbeeld een studata. Of hoe worden speciale effecten gemaakt zoals Farfalle of Figuren.

Vuurwerk cultuur.. Waarbij je ingaat op een bepaald land of streek waar het vuurwerk een speciale invulling geeft. Bijvoorbeeld heiligen feesten.

Zeker een leuk idee. Maar wat voor prijs had je in gedachten voor de verkoop ervan? Ik stel mezelf al zeker tussen de 5 en 10 euro voor en dat ga ik niet betalen voor informatie die ik ook op het internet kan vinden. Hoe wil jij boven de rest (lees vuurwerkforums en sites) uitkomen?

* Plaats berichten in een postieve zin over vuurwerk, in de media wordt 9 van de 10 keer negatief gepraat over vuurwerk. Dus een bericht over hoe de echte vuurwerkliefhebber zijn jaarwisseling meemaakt of waarom liefhebbers zo gek zijn op vuurwerk. Zijn vast genoeg mensen die daaraan willen meewerken.

* Vuurwerkwereld via het internet, de grote websites en forums! Daar leeft het 365 dagen in het jaar.

Precies ik heb er ook oren (en ogen) naar om dat blad in te zien, mits er alleen maar positieve berichten in staan over vuurwerk.
En daar horen die biezeveld en z'n trawanten van vrom e.d beslist niet thuis!

Maar het zou mooi zijn als er zou staan:
- de werking van vuurwerk.
- hoe het wordt gemaakt.
- wat de oorsprong is.
- vuurwerk in andere landen.
- de chemie en de fysica van vuurwerk.
- bij welke gelegenheden vuurwerk wordt gebruikt.
kortom alleen maar positieve dingen

Precies ik heb er ook oren (en ogen) naar om dat blad in te zien, mits er alleen maar positieve berichten in staan over vuurwerk.
En daar horen die biezeveld en z'n trawanten van vrom e.d beslist niet thuis!

Maar het zou mooi zijn als er zou staan:
- de werking van vuurwerk.
- hoe het wordt gemaakt.
- wat de oorsprong is.
- vuurwerk in andere landen.
- de chemie en de fysica van vuurwerk.
- bij welke gelegenheden vuurwerk wordt gebruikt.
kortom alleen maar positieve dingen

Alles komt er in te staan wat positiev is en niet mensen die tegen vuurwerk zijn of andere dingen die met dat te maken hebben.

Erg gaaf idee dit, hoop dan ook dat dit alles zeer concreet is.

Je wilt vuurwerk positief benaderen, maar denk dat het wel een idee is als de argumenten tegen vuurwerk belicht en eventueel ook (onderbouwt natuurlijk) tegenspreekt.

Wat mag:

- Legaal ook

Heb je misschien enig idee wanneer het klaar is, wanneer ik het kan bestellen en waar?
B.V.D.

Hou je wel nog wat over voor latere edities?! Anders knal je al na 1 of 2 edities uit mekaar!

Er wordt toch wel spellingscontrole gedaan voor het ter perse gaan hè... :sad:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan