OPROEP: kom 21 mei naar Hilversum!!

Ja het wordt ons steeds moeilijker gemaakt,maar we kunnen er nog steeds van genieten gelukkig!
Vroeg of laat verbieden ze het vast wel...ze doen maar lekker blijf toch stoken alleen moet je dan wat
improviseren.:p

Ik ben eigenlijk op een punt gekomen dat ik dit maar langzaamaan ga loslaten. Steeds meer laat ik bepaalde spullen/principes enzv los. Ook zie ik dit niet als een zwakte maar juist als een les.
Vuurwerk is leuk, maar zelfs het volgen van alle acties op verschillende sites en het gezeik in je hoofd wat je krijgt als je ( die ene pot met korting mist ) is het voor mij niet meer waard.

Veel online komen doe ik niet meer omdat het allemaal zo negatief is de laatste tijd.. misschien wel de realiteit maar zelf ben ik er helemaal klaar mee.
Ik zie wel hoe groot me lijstje word dit jaar, en of ik nog wel geld ervoor ga sparen...
Vechten kan je proberen.. maar liever niet vechten en rust in me hoofd. Dan vechten en mezelf druk maken dag in dag uit.. pfffff.

Wens iedereen veel succes !

Dat hebben ze het liefste, mensen die alles slikken wat ze je in de strot duwen.
Soms heb je dingen waar je voor moet vechten,anders heb je over een tijd helemaal niks meer.
En ben je net z'n hondje achter op de hoedenplank van een auto. ja ja ja ja ja ja ja ja

na een poosje wikken en wegen heb ik voor mij zelf besloten om niet te gaan .
wel wil ik de mensen die wel gaan erg veel succes wensen . :thumbup:

Ontzettend veel succes voor de gene die gaan.
Ben zeer benieuwd wat dit gaat doen.

ik ben bang dat dit niet heel erg veel zal uithalen....(de pessimist die ik dan weer ben).

Vanuit VWC/vuurwerktraditie zal Mattenfreak iig spreken....dus wees gerust, een samenvatting zal hier zeker verschijnen hoor :D

Ik kom net terug van de commissievergadering van de gemeente Hilversum.
En het inspreken heeft wel degelijk zin gehad, dat blijkt uit de reacties van diverse partijen.

Vier sprekers: Evelien van Witte Tenten, Mike van Vuurwerkcrew, Witbaard feestartikelen en ik zelf.

Wat in ieder geval duidelijk naar voren is gekomen vanavond:

1. Burgemeester Broertjes is door diverse fracties tot de orde geroepen omdat hij in de media solistisch optreedt en niet de mening van de voltallige Raad verkondigt.
2. Er komt geen totaalverbod in Hilversum.
3. Met betrekking tot beperking van de afsteektijden en verkooptijden wordt de landelijke discussie gevolgd.
4. Burgers moeten meer betrokken worden bij de plannen (inspraak)
5. Geen unanieme meerderheid over de aangewezen verbodslocatie centrum Hilversum.

1 partij viel op in negatieve zin, en jullie mogen raden welke.

Alle 4 de sprekers hebben goed gesproken.

Het vervolg is dat er nu een voorstel wordt gedaan aan het College van B&W waarin alle voors en tegens worden meegenomen.
Ik heb goede hoop.

Bedankt Fred voor jouw inzet en deze samenvatting. In de kern lees ik positieve dingen!! Uiteraard ook dank aan Evelien, Mike en Witbaard!!

Alle lof voor Mike overigens. Goed verhaal , goed onderbouwd en alles uit het blote hoofd.
Knap gedaan Mike

Iedereen die heeft gesproken of op enige andere wijze heeft bijgedragen mogen we wel hartelijk danken voor hun inzet! Top mensen :)

Goed gedaan mensen ! Mooi om te zien dat burgemeester Broertjes toch even terug in zijn mand kan, geeft me wel weer wat vertrouwen in de politiek. :D

Belangrijk dat er werd gesproken gisteren en ik denk toch dat de inbreng zin heeft gehad om het idee in dit voorstel ook anders te belichten. Ieder heeft een eigen stukje verteld, een goede variatie en een eerlijk verhaal. Ik ben iemand die dergelijke dingen normaal gesproken zeker niet doet, maar vond dat ik het hier toch zeker moest doen en gelukkig ging dat wel goed ondanks dat ik geen opgesteld stuk heb kunnen maken.

Complimenten dan ook aan Evelien, Fred en dhr. Witbaard, we stonden er wel op dit moment!

De oproep voor publiek heeft helaas niet geholpen, het was nogal last-minute, maar het is toch goed om bij zoiets de tribune vol te krijgen, dat maakt toch indruk.

Benieuwd wat ermee gedaan wordt, dhr. Broertjes zat tijdens het spreken nonchalant met zijn telefoon te spelen, totaal niet geïnteresseerd en volgens mij vonden bepaalde partijen dat ook wel. De partijen waren over het algemeen wel geïnteresseerd in ons verhaal.

Een voorstel vanuit Evelien, winkeliers en waarbij VWC ook wilt helpen om voorlichting te geven i.p.v. het verbieden is van tafel geveegd door de burgemeester. De raadslieden hebben daar ook hun verontwaardiging over uitgesproken, zij zijn niet van een dergelijk alternatief op de hoogte gesteld.
Ook is de burgemeester inderdaad verzocht om niet solistisch in de media iets te roepen wat door de raad nog niet besproken of besloten is.

Ook hier bleek weer dat GroenLinks geen toegevoegde waarde heeft, hij haalde enkel aan dat ie vroeger PVC buisjes vulde met sterretjes (zelfmaak), maar nu weet hoe giftig dat is; laten we vuurwerk dus verbieden. :frusty:

Saillant detail is dat het vuurwerkvrij gebied in Hilversum (centrum) willekeurig is gekozen.
Op dit aangewezen gebied was vorig jaar geen overlast en/of vandalisme te melden.
In de wijk Hilversumse meent waren vorige jaarwisseling de meeste klachten, maar de politie heeft daar helemaal niets mee gedaan.

Back
Bovenaan