OPROEP: kom 21 mei naar Hilversum!!

Mattenfreak

Administrator
Forumleiding
OPROEP: kom naar de bijeenkomst over het voorstel van burgemeester Broertjes betreffende vuurwerk in Hilversum!

Morgen, 21 mei, zal er in de raadzaal in Hilversum het plan voor "Hilversum Viert" worden behandeld. Uiteraard wordt dit bezocht door de ouderen die de wereld niets gunnen en vóór alle idiote regels zijn en daarom hebben we vuurwerkliefhebbers nodig in het publiek!

Mensen worden opgeroepen om te spreken, desnoods 10x hetzelfde, maar het is nu of nooit.

Kom jij ook?!
Bezoekadres:
Dudokpark 1
1217 JE Hilversum

Het stuk over vuurwerk staat pas om 22 uur op de agenda, maar het is goed om 21.15 / 21.30 naar binnen te gaan.

Behandeling vindt plaats in de commissie Economie & Bestuur in*de Raadzaal vanaf ca 22.00 tot 22.30 uur.

De stukken kunt u vinden via de link:http://hilversumbis.nl/Agenda.aspx?VID=8873

Als u hierover nog nadere vragen heeft of als u gebruik wilt maken van het spreekrecht kunt u met Frank Zwertbroek contact opnemen: [email protected]

Heb je dus tijd, of ken je mensen in de buurt die pro vuurwerk zijn, kom dan ook!

Jammer genoeg erg ver... Maar hoop dat er freaks zijn die hierbij zullen zijn! Laat jullie horen nu het kan!

Btw thanks for sharing!:)

Op zich een goeie oproep, maar laat je please niet teveel leiden door emoties als je er naartoe gaat!! Het zou mij namelijk niet verbazen als er de nodige media bij is. Elke uiting, hoe goed bedoeld ook, zal direct onder een vergrootglas worden gelegd en als het even kan uitgemolken worden om vooral het nut van beperkingen en/of verbod te bevestigen. Het gaat hier om een raadsvergadering en dus wordt er politiek bedreven. Dat gaat net even iets anders dan dat de meesten van ons gewend zijn...

Maar wel een raadsvergadering waar de pers geïnteresseerd in is en aanwezig, goed om daar dus wel aan te geven dat er mensen zijn die er echt flink de balen van hebben dat er zo over gesproken wordt. :wink:

Fred moet uiteraard gebruik maken van het spreekrecht.

Vooral de volgende punten aangeven mocht je aan het woord komen:

- De illegale knallers zorgen voor overlast, niet het legale vuurwerk. Bij verbod op het huidige legale vuurwerk komt er meer illegaal vuurwerk de stad in.

- Het moet mogelijk zijn om bij daglicht je kinderen uitleg te geven over het veilig afsteken van vuurwerk. Alleen overdag kan je je kinderen voor het eerst samen iets af laten steken.

- Het verkorten van de verkoopdagen zorgt voor meer vuurwerk in de bunkers en is dus gevaarlijker.

Hoewel dit meer over het landelijk besluit gaat dan over Hilversum kan een goed voorbereide mening goed van pas komen.

ik heb de ballen verstand van politiek , maar ik zal er wel zijn .
al is het alleen maar om de spreker(s) te steunen .
nu kunnen we iets doen nu moeten we iets doen !!!
maar aan de ander kant zit ik zelf momenteel wel in een dubio .
want het is nou ook weer niet vlak bij de deur .

Laatst bewerkt:
Als je in de buurt woont en tijd hebt, gewoon gaan! Het uiteindelijke resultaat staat waarschijnlijk al vast, maar de antivuurwerklobby moeten weten dat er niet alleen maar ja knikkers zijn als het verbod ter sprake komt.

Voor de mannen die vanavond komen één vriendelijk verzoek:
Laten wij als echte vuurwerkliefhebbers het goede voorbeeld geven.
Vertoon alsjeblieft geen asogedrag want daar schiet je niets mee op.
We laten de burgemeester van Hilversum weten wat onze passie voor ons betekent en dat we uiteraard tegen een verbod zijn.
Ik heb voor vanavond 5 minuten spreekrecht gekregen om ze dat duidelijk te maken.

helemaal top,

Zoals ik jou ken op het forum dan komt het met de passie tonen wel goed.
5 minuten is niet veel, probeer van te voren duidelijk te hebben wat je wil zeggen.
Ga je over passie praten, of over het feit dat er leugens verteld worden bijvoorbeeld.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat jij prima weet wat je doet, maar wilde het toch ff als tip meegeven.
greetzz

Voor degenen die hier vanavond aanwezig zullen zijn, of ze nu wel of niet aan het woord komen, vraag ik of zij de moeite willen nemen om hier een klein verslag van te kunnen maken en het hier te plaatsen zodat iedereen op de hoogte wordt van wat er hier word besproken.
Bij voorbaat dank.

@ Bastiaan

Wie zullen er behalve Fred nog meer gaan spreken dan? Jij ook?

Iedereen die gaat heel veel succes! Ben benieuwd hoe het gaat aflopen!

Ik hoop dat het vanzelfsprekend is, maar voor de mensen die gaan:

Laat (categorie 1) vuurwerk alstjeblieft thuis!

Denk ook wel dat de meesten dat doen Pyroguy :wink: Succes allemaal vanavond! Hoop dat ze zich realiseren dat dit niet de oplossing is tegen de overlast die er van vuurwerk kan zijn.

Ik ben eigenlijk op een punt gekomen dat ik dit maar langzaamaan ga loslaten. Steeds meer laat ik bepaalde spullen/principes enzv los. Ook zie ik dit niet als een zwakte maar juist als een les.
Vuurwerk is leuk, maar zelfs het volgen van alle acties op verschillende sites en het gezeik in je hoofd wat je krijgt als je ( die ene pot met korting mist ) is het voor mij niet meer waard.

Veel online komen doe ik niet meer omdat het allemaal zo negatief is de laatste tijd.. misschien wel de realiteit maar zelf ben ik er helemaal klaar mee.
Ik zie wel hoe groot me lijstje word dit jaar, en of ik nog wel geld ervoor ga sparen...
Vechten kan je proberen.. maar liever niet vechten en rust in me hoofd. Dan vechten en mezelf druk maken dag in dag uit.. pfffff.

Wens iedereen veel succes !

Back
Bovenaan