Oliebollen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ga dit jaar misschien ook maar eens zelf bakken. En dan vooral van die bollen met krokante stukjes. Die zijn t lekkerst als ze net uit de olie komen.

Ik had afgelopen jaar van die zakken oliebollen mix gehaald bij de Lidl en verrek die dingen waren zeer goed! Dus misschien dit jaar weer....

Het weekend werden ze hier weer gebakken voor de winkels, lekker die geur bij het boodschappen doen!

Hier ook weer de eerste kraam inderdaad, lekker na het boodschappen een bol gehaald, heerlijk weer.

Heerlijk vandaag de eerste oliebol met krenten gegeten bij een winkelcentrum in purmerend. Echt een hele goeie! Juist krokant en prima binnenkant, alleen de krenten waren beetje karig. Al met al heel blij met zo'n goeie oliebollenkraam in de wijk. Was het ook zo maar met vuurwerkdealers.

Ook wij maken de oliebollen ieder jaar zelf. Zowel kale als gevulde. Maar dan wel met rozijnen en stukjes appel. Omdat ze hier nooit per 1 worden gegeten, maken we er altijd veel te veel. Alles ruikt naar oliebollen aan het einde van de dag. Hoort er toch een beetje bij op de 31e.

Ook wij maken de oliebollen ieder jaar zelf. Zowel kale als gevulde. Maar dan wel met rozijnen en stukjes appel. Omdat ze hier nooit per 1 worden gegeten, maken we er altijd veel te veel. Alles ruikt naar oliebollen aan het einde van de dag. Hoort er toch een beetje bij op de 31e.

Oliebollen lucht in huis en kruitlucht buiten!heerlijk

Het hele huis ruikt er lekker naar! Maar valt erg mee hoor. Afzuiging aan, deuren dicht en daarna de deur naar buiten even open, zo weg die lucht.
Heb zelf een open keuken :p verst zelf maken is vast lekker maar heb geen zin om een week in die lucht te hangen

Wij vieren het altijd met de fam en mijn moeder maakt dan worstenbroodjes mijn tante de olibollen en oma brengt het ijs mee.
Was vroeger altijd heerlijk 3 dagen stoken en dan de laatste dag worstenbroodjeslucht in huis en tante kwam alvast de olibollen brengen.
Die goede oude tijd.

Overal in het land zijn de oliebollenkramen weer te vinden, zo ook in mijn omgeving. Hoewel ik meer een liefhebber van de appelbeignet ben, mag een oliebol zeker niet ontbreken in de loop naar Oud & Nieuw toe. Sfeerverhogend, binnenkort maar eens een zakje halen dus!

Laatst bewerkt:
Ondanks dat ik de appelbeignets de voorkeur geef, sla ik een oliebol niet af en die kom ook nu gelukkig al weer wat vaker voorbij, lekker! :p

Hier gister ook weer een zak gehaald, wat blijft het nog lekker en sfeervol om die bollen op tafel te hebben staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan