Oliebollen topic

Het mandje is idd veelste ondiep voor de oliebollen. Eruit halen dus. En de oliebollen kun je makkelijk met een grote lepel met van die gaatjes erin pakken, of een mooie vleestang natuurlijk :)

En moet ik het mandje van de frituurpn waar je normaal gesproken de frites en snacks kn dket erin laten?
Of moet je die eruit halen, en de oliebollem gewoon in de pan gooien?
mischien is dit een idee ytube staat er vol mee zo kwam ik ook aan mijn erwtensoep maar goed tis misschien een idee
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

de eerste van dit seizoen is ook weer op;) aangezien ik vorig jaar vaste klant was kreeg ik de 1e van dit jaar van 't huis , smaakt hij nog beter van haha

Ik zag vandaag voor het eerst de oliebollenkraam hier in het winkelcentrum, Hij was wel al dicht, verdamme :P Maar wel heel lekker weer om ze te zien!

Ik denk dat ik dit jaar maar een beetje gesmolten roomboter door mijn beslag mix, om ze extra knapperig te maken :D

Flesje donker bier door het beslag, dan rijst het wat sneller en komt er een vollere smaak aan de bol.

Zojuist voor de tweede keer deze week een paar appelflappen op. Voorlopig ben ik weer genezen. Althans, dat hoop ik ivm de status van mijn portomonnee.

Gistermiddag samen met m'n vriendin de eerste oliebol op dit jaar :D heerlijk zeg! In eens staan er in al die steden weer van die leuke oliebollen kramen!

@ Jupilerfreak hoezo de status van je portemonee? Moet je hier eens komen, ik bak ze graag :) Mag je ze gratis op komen eten.

Misschien inderdaad maar eens een idee om binnekort maar eens wat bolletjes te gaan bakken. Gewoon even kijken of ik het nog niet verleerd ben ;)

t kan in elke pan, zolang je maar een gasfornuis hebt wat een grote vlam heeft zodat de olie warm genoeg word. Een thermometer (geschikt voor olie uiteraard) is wel erg handig om te zien hoe de temperatuur is.

Ja precies, je kunt het ook in een gewone pan doen, maar dat is minder handig inderdaad. Het mooie van een frietpan is dat hij keurig op de ingestelde warmte blijft. Op het gas is dat minder goed te controleren, maar het kan wel.

In het Brabantse Dongen is een oliebollenbakker gewond geraakt, toen een vrachtwagen tegen zijn kraam botste. De man kreeg kokend vet over zich heen, zo meldde de politie vanavond.

De vrachtwagen raakte de kraam, toen hij een draai maakte met het inparkeren op de Hoge Ham in Dongen. Agenten die als eerste ter plaatse waren, hebben de man bij omwonenden onder de douche gezet. Vervolgens is de man, wiens leeftijd en woonplaats niet zijn bekendgemaakt, naar het ziekenhuis gebracht. Over de aard van de verwondingen is niets bekend.

De politie heeft de oliebollenkraam bewaakt, totdat die door bekenden van het slachtoffer weer werd bemand.

Elk jaar word er standaart de 30ste oliebollen gebakken en dan 8 a 10 pakjes In begin van de avond zijn ze nog heerlijk maar wanneer er alchol bij komt kijken worden ze als maar bruiner en bruiner haha !! Het absoluut een ding wat niet vergeten mag worden en echt erg gezellig is !! Dit jaar weer met veel man in de schuur staan lekker oliebollen maken en wat biertje nuttigen !! Radiotje de bij top 2000 Heerlijk zeg ik verheug me er nu al weer op

Ik bak ook ieder jaar oliebollen.
Ieder jaar op de 30e bak ik een paar schalen vol :D blijft altijd leuk om te doen en ik vind er toch ieder jaar weer een bepaalde sfeer inzitten als je staat te bakken

Hier is het ook een traditie, ieder jaar de 31ste met de pan en alle meuk buiten bakken en ondertussen lekker een beetje knallen.

Back
Bovenaan