Oliebollen topic

ik ben naar antwerpen geweest voor een paar oliebollen maar ik heb toch een klacht toen ik thuis kwam waren ze koud(rotflol)

Hier bij de Oktoberfeesten is er ook een oliebollen kraam.

- Oliebollen.
- Oliebollen met rozijnen.
- Berliner bollen.
- Appelflappen.
- Appelbeignets.
- Ananasbeignets.
- Bananenbeignets.

Ze waren er allemaal.
En heerlijk als die geur van die vers gebakken oliebollen je tegen moet komt!

Dinsdag gesprek bij de bakker hier (bijbaan)
Hoorde dat je rond kerst en oud en nieuw flink betaald krijgt met oliebollen bakken! :)

Omdat jij zo zielig via de app overkwam dat we al bij de kermis weg gingen, tja moet je maar eerder je bed uitkomen en niet de hele nacht " gamen " :p

Verdomme zeg. Hier krijg ik trek van heren. Vroeger was er een gentlemans agreement dat de oliebollenkramen in de regio pas 1 november mochten beginnen met de verkoop. Dat had eigenlijk wel wat, net als de vuurwerkfolders standaard ná Sinterklaas, de kerstspullen overal ná Sinterklaas en het afhalen van vuurwerk tijdens de laatste drie dagen van het jaar.

Eigenlijk moet dit topic mijn inziens dan pas open gaan op 1 november van het jaar. De officiële start van het oliebollenseizoen. Nou hebben Mike en Arjan al een oliebol op, dus die zullen het er ongetwijfeld niet mee eens zijn. Dus ik moet maar hopen dat de andere modjes dit een strak plan vinden :p

En van Stefan verwacht ik ook wel steun voor dit idee. Leuk dat hij al oliebollen op heeft van Arjan, maar als je daar dan toch ziek van wordt... :p

Dan wel een lekkere smeuige oliebol he? Niet zo'n vieze droge. Bah! Die zijn zo vies...

2 weken terug was het hier in het dorp kermis, ging laat op de avond nog ff snel een zak oliebollen halen. Toen ik thuis kwam bleek dat ze gewoon koud waren. Moet zeggen was ook niet erg smakelijk :p

Oliebollentest 2012

Her en der verschijnen de oliebollenkramen al weer in het straatbeeld. Eind november gaat het AD voor de 20e keer op zoek naar de beste oliebol van Nederland. Welke kraam of bakker verkoopt dit jaar de lekkerste oliebol, gevuld met krenten en rozijnen? Gaat Richard Visser, de oliebollengigant uit Rotterdam, er voor de negende keer met de titel vandoor of pakt een ander de hoogste eer?

Tijdens een tien dagen durende speurtocht doorkruist het AD weer het hele land om oliebollen te kopen. Nog dezelfde dag keurt een consumentenpanel van het Centrum voor Smaakonderzoek de oliebollen. Kent u een adres dat u graag als uw favoriete verkooppunt in de Nationale Oliebollentest beoordeeld wilt zien? Laat het ons weten op [email protected] >

[email protected]
of stuur een kaartje naar:

Redactie AD
tav Oliebollentest
Postbus 8983
3009 TC Rotterdam

Vermeld naam, adres en zo mogelijk de openingstijden van het betreffende verkooppunt. Ook ondernemers die hun eigen bedrijf willen opgeven, zijn van harte uitgenodigd.

bron

Laatst bewerkt:
Heerlijk oleibollen, sinds dat ik klein ben al een traditie om ze zelf te bakken.
Sinds een paar jaar doen we ook churros maken aan het einde, erg lekker.
churros.jpg

Heb je nog vragen over zelf bakken: http://koopmans.com

aaarrggghhh,

wie gaat er tegen etenstijd nu praten over oliebollen. Ik zit hier met kwijl uit mijn mond en een knorrende maag.
Ik bak meestal elk jaar ook oliebollen maar vanwege werken in vuurwerkwinkel is het er afgelopen twee jaar niet van gekomen.
We hebben wel een klein extra ingrediënt. In plaats van water gooien we dezelfde verhouding aan bier erin. Waarvan 1 flesje oud bruin.
Krijg je serieus echt luchtige bollen van. heerlijk....
greetzz

Hoe zag mijn week er uit hahahha

Zondag: Oliebollen
Maandag: Afkicken
Dinsdag: Appelbeignets
Woensdag: Appelbeignets
Donderdag: Appelflappen

wat zal ik morgen eens gaan doen ! :p

Hoe zag mijn week er uit hahahha

Zondag: Oliebollen
Maandag: Afkicken
Dinsdag: Appelbeignets
Woensdag: Appelbeignets
Donderdag: Appelflappen

wat zal ik morgen eens gaan doen ! :p

Misschien hier een paar brengen, tenslotte komen wij ze zelfs bij jou thuis brengen :p

Back
Bovenaan