• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

Oldschool kanonslagen binnenkort weer verkrijgbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed nieuws! Vanmiddag kwamen de nieuwe shising crackers binnen in Olen!
Heb meteen even wat foto's gemaakt voor jullie B)

shishing_crackers_olen_1.png

shishing_crackers_olen_2.png

shishing_crackers_olen_3.png

shishing_crackers_olen_4.png

Hopelijk vallen ze in de smaak, het heeft even geduurd maar het grijs lont is in elk geval terug!
Kosten €10 per slof van 100 stuks.

Ohja voor de liefhebbers ook nog even een filmpje

Laatst bewerkt:
Komt de classic thunder box ook nog binnen dit jaar bij de megastores?
Omdat nu alleen de shisings zijn gearriveerd. Of is het thunder pakket ook geleverd?
Mooie foto's Pieter!

Komt de classic thunder box ook nog binnen dit jaar bij de megastores?
Omdat nu alleen de shisings zijn gearriveerd. Of is het thunder pakket ook geleverd?
Mooie foto's Pieter!

De grotere knallers met grijslont komen ook nog binnen, deze zaten in een andere container.
We verwachten ze komende week binnen te krijgen :)

Eerder werd gezegd: alle megastores maar zou fijn zijn als dat per topic van de stores en per product wordt duidelijk gemaakt als ze er aanwezig zijn :)

Leuk dat de oude knallers weer terug zijn. Maar waarom grijs lont? Ik vind visco toch echt een heel stuk prettiger dan het grijze lont wat vaak uit ging. Ik ben benieuwd hoe ze knallen.

Leuk dat de oude knallers weer terug zijn. Maar waarom grijs lont? Ik vind visco toch echt een heel stuk prettiger dan het grijze lont wat vaak uit ging. Ik ben benieuwd hoe ze knallen.

Waarom grijs lont??? dit zijn old school knallers... de jaren 70 / 80 en 90 zijn dit.

Hahaha dan begrijp je dus niks van jeugdsentiment :D
Wij gaan ruim 450 kilometer in de auto zitten voor dit stukje nostalgie haha

jaren 70-80 en half jaren 90 knallers moeten grijslont hebben anders zijn het geen oude knallers. DAT is nu de nostalgie van welleer. Papier, kruit, lont en een flinke knal, niets meer, niets minder. Niets kokers met lijm en gips of klei. Nee, het lont spitje afbijten met je tanden en dan het zachte gesis van het vuur, dat je lanzgaam de grijze lont ziet wegvreten. Dan omhoog gooien en bam...snippers en wellicht een smeulend stuk, hoewel dat met flash eigenlijk niet zal lukken in vergelijking met het ouderwetse buskruit..

Laatst bewerkt:
Tja, Papier, kruit, snippers en een flinke knal ben ik het helemaal mee eens. Maar de grijze lontjes van vroeger... je gooide een rotje weg, landde op het lontje en uit was hij. Je kon het lont dan wel splitsen zodat je weer een lang lont had, maar vaak deden ze het dan nog steeds niet. En vocht konden ze al helemaal niet tegen.

Doe mij dan maar een goede snipper, goede knal, geen klei maar wel visco :)

Dank Pieter, snif, snif, zo mooi....:cry: :cry:

Goed nieuws! Vanmiddag kwamen de nieuwe shising crackers binnen in Olen!
Heb meteen even wat foto's gemaakt voor jullie B)

shishing_crackers_olen_1.png

shishing_crackers_olen_2.png

shishing_crackers_olen_3.png

shishing_crackers_olen_4.png

Hopelijk vallen ze in de smaak, het heeft even geduurd maar het grijs lont is in elk geval terug!
Kosten €10 per slof van 100 stuks.

Ohja voor de liefhebbers ook nog even een filmpje

Ja dit is echt fantastisch, echt hulde voor de mensen die dit mogelijk gemaakt hebben.
Zolang op moeten wachten maar toch gelukt.

jaren 70-80 en half jaren 90 knallers moeten grijslont hebben anders zijn het geen oude knallers. DAT is nu de nostalgie van welleer. Papier, kruit, lont en een flinke knal, niets meer, niets minder. Niets kokers met lijm en gips of klei. Nee, het lont spitje afbijten met je tanden en dan het zachte gesis van het vuur, dat je lanzgaam de grijze lont ziet wegvreten. Dan omhoog gooien en bam...snippers en wellicht een smeulend stuk, hoewel dat met flash eigenlijk niet zal lukken in vergelijking met het ouderwetse buskruit..

Je vergeet die heerlijke geur van kruit erbij te vermelden.

Vandaag bij een vriend die ze had gehaald ook wat foto's van gemaakt, zien er zeer leuk uit. Wel grappig dat er grijze lont aanzit, een soort lus, die zou je dus aan het einde gewoon moeten aansteken. Wel enorm veel kruitlekken, heel me handen zaten onder. Maar zeer leuk dat dit nu te krijgen is!

20151221_174514.jpg

20151221_174532.jpg

20151221_174538.jpg

20151221_174549.jpg

20151221_174631.jpg

20151221_174648.jpg

20151221_174746.jpg

20151221_174817.jpg

20151221_174903.jpg

20151221_174916.jpg

:handsup:

Status