Nu bestellen of wacht je nog even op de definitieve uitspraak?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt me niet slim gezien de nieuwe regels voor de buurtverenigingen nog niet helemaal af zijn.
Wat wel bekend is dat men straks in relatief kort tijd bestek als buurtvereniging max 200 kilo kan kopen ,opslaan en bezitten op 31 dec ! Waar hoe en wat weten wij ook nog niet! En voor alle zeur pieten die zeggen maar 200 kilo is niks want normaal kopen ze 2000kg helaas pindakaas. Ik zie het zo , 200 kilo is veel vuurwerk en je bent legaal bezig! Ook wel een fijn gevoel denk voor velen.
Klopt, het een theoretisch plan een plan die hier in mijn dorp al geopperd is zodra er een verbod komt. Maar hoe en wat is niet bekend. Enige wat bekend is zijn inderdaad de regels. Maar niks over hoe en wie slaat waar de 200kilo op.

Ik zou ook zo snel mogelijk willen weten hoe je een vereniging start, die vuurwerk mag gaan afsteken. Zou nu niet weten waar ik moet beginnen.

Komt goed. Het is wachten op de definitieve versie van de AmvB vuurwerkvereniging.

Zodra dit bekend is en het gaat door, zullen wij zorgen dat dit op een zo laagdrempelig mogelijke manier kan.
Dat hele idee met vuurwerkverenigingen slaat nergens op. Mensen moeten via de notaris statuten vaststellen, stapels aan papierwerk rondwerken, een Pyro-pass halen en nog veel meer gedoe. In ieder realistisch scenario gaat niemand dat doen. Vervolgens gaan mensen illegaal stoken waarna de schuld bij de vuurwerkverenigingen wordt gelegd om ook die te gaan verbieden. Het hele HVLV is wat mij betreft veel te optimistisch geworden.

Dat hele idee met vuurwerkverenigingen slaat nergens op. Mensen moeten via de notaris statuten vaststellen, stapels aan papierwerk rondwerken, een Pyro-pass halen en nog veel meer gedoe. In ieder realistisch scenario gaat niemand dat doen. Vervolgens gaan mensen illegaal stoken waarna de schuld bij de vuurwerkverenigingen wordt gelegd om ook die te gaan verbieden. Het hele HVLV is wat mij betreft veel te optimistisch geworden.
Volgens mij heb jij je niet goed ingelezen over de stand van zaken ! Die stapels papieren en statuten is onzin. Een pyro pass bestaat niet en gaat ook niet komen!

Volgens mij heb jij je niet goed ingelezen over de stand van zaken ! Die stapels papieren en statuten is onzin. Een pyro pass bestaat niet en gaat ook niet komen!
Het oprichten van een vereniging vereist statuten. Een Pyro-pass bestaat overigens zeker wel. Dit staat duidelijk omschreven in het vuurwerkbesluit. Volgens mij ben jij degene die je niet goed hebt ingelezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan