Nu bestellen of wacht je nog even op de definitieve uitspraak?

Mij heeft bereikt dat er geen restvoorraad zal worden verkocht. Restvoorraad moet terug naar de importeur in kwestie. Knalvuurwerk en pijlen zullen dus eind van het jaar niet meer leverbaar zijn.

Er is helemaal nog geen beslissing gemaakt of er überhaupt een verbod komt, dus dat is allemaal speculatie.

Ik heb alle vertrouwen in mijn bron, maar je hoeft me niet te geloven natuurlijk.

Kun jij je bron misschien gewoon delen? Geldt overigens ook voor vele anderen. Waarom al dat vage gedoe, of heeft iedereen hier nauwe contacten met de inlichtingendiensten van de VS (die ook zelden of nooit hun bron prijs geven)? Het zou geloofwaardigheid en transparantie in ieder geval ten goede komen in plaats van dat we stelselmatig blijven hangen in zinnen als 'ik heb van iemand gehoord dat'... beetje niveau ik ben verliefd op de basisschool en niemand mag het weten.

Kun jij je bron misschien gewoon delen? Geldt overigens ook voor vele anderen. Waarom al dat vage gedoe, of heeft iedereen hier nauwe contacten met de inlichtingendiensten van de VS (die ook zelden of nooit hun bron prijs geven)? Het zou geloofwaardigheid en transparantie in ieder geval ten goede komen in plaats van dat we stelselmatig blijven hangen in zinnen als 'ik heb van iemand gehoord dat'... beetje niveau ik ben verliefd op de basisschool en niemand mag het weten.

Ik deel mijn bronnen niet. Waarom zou ik? Omdat jij of iemand me dan wel gelooft en nu blijkbaar niet? Misschien stopt de informatievoorziening juist wel zodra ik mijn bron bekendmaak. Zoals elders op het forum aangegeven, ik houd de ontwikkelingen, meningen, feiten etc binnen de branche voortaan wel voor me. Scheelt me een hoop ergernis en tijd.

Ik denk dat ondertussen wel duidelijk is dat firekwakkers wat dichter bij het vuur(werk) zit dan menig ander lid. Zijn berichten zijn niet echt van het niveau "ik heb gehoord dat...".
Ik stoor me juist aan degene waarvan de enige informatiebron vwc is. In ieder topic zie je dezelfde berichten voorbij komen die alleen maar een copy-paste lijken te zijn van andere posts.

Ik deel mijn bronnen niet. Waarom zou ik? Omdat jij of iemand me dan wel gelooft en nu blijkbaar niet? Misschien stopt de informatievoorziening juist wel zodra ik mijn bron bekendmaak. Zoals elders op het forum aangegeven, ik houd de ontwikkelingen, meningen, feiten etc binnen de branche voortaan wel voor me. Scheelt me een hoop ergernis en tijd.
Ik stel het op prijs hoor. Als je hier een tijd goed meeleest zie je wel wie dicht bij de info zit en wie niet. Jammer van je bevestiging maar het was eigenlijk al wel onvermijdelijk... Dit jaar iig goed genieten van 't dikke sier, en duimen voor 2021-2022...

Vanmiddag even mijn bankrekeningnummer aan Marcel geven, zodat hij mijn deel van de compensatie kan overmaken.

Ow wacht, ik krijg natuurlijk helemaal niks, want 'plezierderving' wordt niet vergoed. Maar misschien kan hij ons als pleister op de wond wel eens uitnodigen bij hem thuis voor een kopje muntthee en een koekje, en kunnen we als we er toch zijn nog eens oude youtube filmpjes kijken en mijmeren over die mooie oude tijden met vuurpijlen en single shots. Maar eerst zijn speech die begint met iets als:

"Beste liefhebbers, jullie moeten mij ook proberen te begrijpen. Ik geef om eerlijk te zijn niet zoveel om vuurwerk, maar ik heb ook een gezin te onderhouden en met mij vele importeurs en winkeliers. Nu wij vanuit de BPN gezamenlijk met de linkse overheid optrekken in een verzoenende poging een win-win situatie te creeren, had ik wel op wat meer begrip van jullie gerekend. Natuurlijk willen we een totaal verbod graag nog even uitstellen om onze zuurverdiende boterham nog van wat extra beleg te voorzien. Dat de overheid onze kadootjes compenseert met een aantal miljoenen is werkelijk een schitterend gebaar, waar wij dankbaar gebruik van maken. Anderzijds, helpen wij de overheid in hun propaganga oorlog met het doel Nederland langzaam naar zo'n totaalverbod toe te bewegen. Maar goed, genoeg over mij. Wat is jullie probleem eigenlijk?"

Bizarre reactie dit, duidelijk een reactie van iemand die zich al heeft overgegeven, probeert nog wat knaakjes naar binnen te harken voordat de definitieve deksel op zjn neus komt. Nee., ik heb inderdaad geen begrip voor deze slappe houding... wees trots op je branche, wees overtuigd van het feit dat deze verandering geen verschil gaat maken maar juist de boel nog erger maakt (knallers komen nu nog meer uit BE/PL/ITA) je trekt met links op?, waarom? is het je niet gelukt om zich duidelijk te krijgen dat het gekeurde nederlands vuurwerk niet het probleem is?. Top slappe hap, softe houding .... gaan we de oorlog ook niet mee winnen.
Jullie BPN hadden drie jaar geleden al in aktie moeten komen en zaken af moeten dwingen, nu dwint de linkse politiek alles af. En jullie zit in de kar en links trekt deze.

Bizarre reactie dit, duidelijk een reactie van iemand die zich al heeft overgegeven, probeert nog wat knaakjes naar binnen te harken voordat de definitieve deksel op zjn neus komt. Nee., ik heb inderdaad geen begrip voor deze slappe houding... wees trots op je branche, wees overtuigd van het feit dat deze verandering geen verschil gaat maken maar juist de boel nog erger maakt (knallers komen nu nog meer uit BE/PL/ITA) je trekt met links op?, waarom? is het je niet gelukt om zich duidelijk te krijgen dat het gekeurde nederlands vuurwerk niet het probleem is?. Top slappe hap, softe houding .... gaan we de oorlog ook niet mee winnen.
Jullie BPN hadden drie jaar geleden al in aktie moeten komen en zaken af moeten dwingen, nu dwint de linkse politiek alles af. En jullie zit in de kar en links trekt deze.

Even ter nuance, het berichtje waar je op reageert is niet een daadwerkelijk ontvangen bericht, maar de interpretatie van een vuurwerkliefhebber die zijn fantasie even laat spreken :wink:

Even ter nuance, het berichtje waar je op reageert is niet een daadwerkelijk ontvangen bericht, maar de interpretatie van een vuurwerkliefhebber die zijn fantasie even laat spreken :wink:
gelukkig maar :D, ik zocht het origneel namelijk al. Ik denk dat deze reactie wel redelijk dicht bij het realiteit komt.

Ik had deze reactie wel verwacht (niet negatief bedoeld overigens).

Het is sowieso niet heel relevant of ik je wel of niet geloof. Moet ik deze bronnen per se weten? Nee ook dat zelfs niet. Maar ik merk in andere topics ook dat je zelf af en toe het gevoel hebt dat je jezelf regelmatig (onterecht) moet verdedigen, als anderen 'onzin' uitkramen. Misschien leidt het bekendmaken van een bron tot meer geloofwaardigheid en scheelt het je wat discussie en mogelijk zelfs irritatie. (dat geef je hierboven zelf ook aan)

Dat je dicht bij het vuur zit geloof ik direct, maar ook dat vind ik zelfs niet relevant (hoewel ik wel waarde aan je mening hecht). In het algemeen, want mijn reactie was absoluut niet alleen aan jou gericht, wordt er te vaak schimmig gedaan hier op het forum. Deels omdat men een bron niet wil prijsgeven (ben ik zelfs soms ook schuldig aan), deels omdat men maar iets heeft gehoord en dat heeft via via een eigen draai gekregen. Je kent het vast wel.

Dat alles draagt in het algemeen niet bij aan transparantie. Het resulteert zelfs regelmatig in onwaarheden en wekt de illusie van achterkamerpolitiek. En dat is beiden juist wat we respectievelijk groen nederland en BPN verwijten (om 'm maar even ongenuanceerd door te trekken).

haha, fijn te lezen dat we het volledig met elkaar eens zijn. Ik beschreef met een gezonde dosis sarcasme hoe een Marcel tijdens een fictief theekransje met liefhebbers gereageerd zou kunnen hebben.

wellicht een gekke vraag, maar wie stelt de consument schadeloos?
We mogen als consument het gehele jaar 25kilo gekeurd consumenten vuurwerk tot onze beschikking hebben.
Stel: ik heb 25 kilo pijlen, dezelfde overheid die zegt dat ik mag kopen / afsteken en in bezit hebben zegt nu plots nee je mag niet meer afsteken, en het in het bezit hebben is ook verboden??? Wie stelt mij schadeloos?, nemen ze het van mij over, moet ik het naar het politiebureau gaan brengen.... wat? wat?

Als er in februari gezegd wordt dat pijlen en rotjes verboden zijn, kan het zijn dat ik in een klap een overtreding bega en zodra ik deze afsteek wellicht een misdrijf.

Ik heb alle vertrouwen in mijn bron, maar je hoeft me niet te geloven natuurlijk.

Het lijkt er nu toch sterk op dat je bron behoorlijk voorbarig is geweest. Dat er gesproken wordt over bepaalde nieuwe afspraken maakt het nog geen definitieve besluit. Ze nemen niet voor niets een maand de tijd om te besluiten hoe verder te gaan. Als er een besluit zou zijn geweest, dan hadden we het vandaag wel gehoord.

Een streven is wat anders dan een besluit.

Back
Bovenaan