Nieuwe vuurwerkbesluit 2011 gaat definitief nog niet door

Zonde. Waarom moet het ook altijd weer zo lang duren. Hoe langer het gaat duren hoe meer mensen er zich mee gaan bemoeien, hoe moeilijker (en duurder) het allemaal gaat worden. Niemand schiet hier iets mee op, en we moeten alsnog maar blijven wachten.

Het zou voor de winkeliers wat eenvoudiger worden.

500 kg in de verkoopruimte i.p.v. 250 kg

melding voor verkooppunt tot 10.000 kg

10 kg per klant per keer zou 25 kg worden. Zeker op deze wijziging zat heel Nederland op te wachten want die 10 kg is niet meer van deze tijd.

Ik hoop dat niet 1 van deze punten geannuleerd worden.

Zeer jammer weer dit.
Keek er wel naar uit, in 1 x 25 kilo de winkel mee uit nemen:p
Maar het is uiteraard vervelend voor alle winkeliers, want kan me voorstellen dat dit wel makkelijker werken is.

Puur bureaucratisme weer dit zeg, pffff. Ik denk zelf dat ze er nog niet genoeg aan hebben verdiend of zullen gaan verdienen als ze het wel door zouden laten gaan.

Zonde. Waarom moet het ook altijd weer zo lang duren. Hoe langer het gaat duren hoe meer mensen er zich mee gaan bemoeien, hoe moeilijker (en duurder) het allemaal gaat worden. Niemand schiet hier iets mee op, en we moeten alsnog maar blijven wachten.

@ ruben tja en als het om hun eigen hachje gaat wordt er een wet stilletjes er door gedrukt .

wat ik mij af vraag is wat is het probleem .
de nieuwe wet was goed gekeurt en nu is er in eens iets mis .
stelletje dweilen :frusty:

wanneer is deze uitspraak gedaan? want op zowel de site van de Raad van State als op de site van de Europese Commissie is geen artikel te vinden met betrekking tot het niet goedkeuren van de wijzigingen in het vuurwerkbesluit. Misschien moeten deze nog online gezet worden (of mijn zoekkunsten laten veel te wensen over :p)

wanneer is deze uitspraak gedaan? want op zowel de site van de Raad van State als op de site van de Europese Commissie is geen artikel te vinden met betrekking tot het niet goedkeuren van de wijzigingen in het vuurwerkbesluit. Misschien moeten deze nog online gezet worden (of mijn zoekkunsten laten veel te wensen over :p)

In de post van fritsie hierboven (#18) kun je lezen dat ze de "stukken eind vorige week hebben ontvangen". Dat doet vermoeden dat deze info (nog) niet openbaar is gepubliceerd is.

In de post van fritsie hierboven (#18) kun je lezen dat ze de "stukken eind vorige week hebben ontvangen". Dat doet vermoeden dat deze info (nog) niet openbaar is gepubliceerd is.

De mail die ik kreeg was vanmorgen door iemand van Vrom verzonden.

Ik ben ook nieuwgierig naar de hobbels die genomen moeten worden maar misschien valt het uiteindelijk allemaal mee.

Wat nou bezwaren van de Europese Commissie?! In Duitsland wordt alles met pallets tegelijk vanuit buiten het magazijn van de Aldi binnengereden om later in de schappen te belanden. Duitsland is verdorie toch ook een lid van de Europese Unie?! Om over de wat oostelijkere en zuidelijkere landen nog maar te zwijgen!

Wat een teringzooi, ik kan er niet veel anders van zeggen. BAH, om moe van te worden!

Ik vind dit echt bizar. Bizar dat dit zoveel geld moet kosten, en dat er dus inderdaad niks mee gedaan word. Hoe moeilijk is het dat mensen nu in 1x 25 kilo mee kunnen nemen, zoveel veranderd er toch niet? Mensen nemen gewoon 15 kilo meer mee. Je gaat mij niet vertellen dat er echt tientallen of honderden mensen hier hun salaris mee verdienen. Dat ze dus maanden kunnen soebatten over zo iets simpels. Zo wil iedereen wel zijn of haar geld verdienen...

Erg balen om dit nieuws dan weer te moeten horen. Wanneer wordt er eens niet wat uitgesteld? Het lijkt wel normaal te worden zo langzamerhand... Volgens mij waren er al een hoop winkeliers die al wisten van de nieuwe regelgeving, lekker is dit weer ook voor hun!

Hoelang wordt er overigens al niet gewerkt aan dit nieuwe vuurwerkbesluit? Iets staat mij bij dat het vorig jaar al van kracht had moeten zijn? Kan het mis hebben natuurlijk.

Dan nog eens iets, waarom bestaat er het CE-keurmerk dit jaar dus ook voor vuurwerk en daarbij nu ook nog weer een nieuw Nederlands vuurwerkbesluit. Kan iemand die hier verstand van heeft mij eens wat meer duidelijkheid geven over deze twee dingen?:)

Ik snap niet dat er werkelijk waar voor alles zoveel regels gemaakt moeten worden. Vuurwerk moet veilig zijn, da's een ding wat zeker is. Maar we kunnen ook doordraven zo langzamerhand. Snap dus echt niet waarom zoiets als dit zolang moet duren...

Volgens mij is de volgende grap gewoon werkelijkheid: 'Waarom kijkt een ambtenaar 's ochtends nooit door het raam? Anders heeft ie 's middags niks meer te doen.'

Gek word ik zo langzamerhand van dit land!

Laatste nieuws omtrent vuurwekbesluit

Laatste nieuws omtrent vuurwekbesluit

Wijziging Vuurwerkbesluit toch uitgesteld

Eerder hebben we u via onze website en InfoMil actueel bericht dat de wijzing van het Vuurwerkbesluit 1 oktober 2011 in werking zal treden. Helaas moeten we echter, op basis van informatie van het ministerie van I&M, meedelen dat de wijziging dit jaar niet wordt doorgevoerd.

Reden hiervoor is dat in de adviesronde zowel de Raad van State als de Europese Commissie essentiële opmerkingen over de wijzigingen hebben geplaatst.

In het september nummer van InfoMil Perspectief (opvolger InfoMil Nieuws) zal de contactpersoon van het ministerie van I&M verder ingaan op de procedure en gevolgen van de uitgestelde wijziging.

Het is nog niet duidelijk of geanticipeerd kan worden op de komende wijziging van het verhogen van de grens voor vergunningplicht van 1.000 naar 10.000 kg consumentenvuurwerk. Zodra dit wel helder is, wordt u hierover onder andere via deze website geïnformeerd.

http://www.infomil.nl/onderwerpen/hinder-gezondheid/veiligheid/special-kids/nieuws/wijziging-2

Te zot voor woorden deze geldverspilling. Tegelijkertijd lees ik dat in Duitsland de pijlen waarschijnlijk naar 50 gram gaan. Hoezo 1 Europa.

De laatste post van Ylke laat toch weer ruimte over voor veranderingen. Er zouden dus wel tussenoplossingen kunnen komen, alleen welke is afwachten.

maar met een heel geblaat er om heen is dit gewoon de reden waarom ze de besluit nog niet door laten gaan? om dat ze hier nog niet uit zijn?

Het is nog niet duidelijk of geanticipeerd kan worden op de komende wijziging van het verhogen van de grens voor vergunningplicht van 1.000 naar 10.000 kg

Het zou mooi zijn als er wat dingen gedoogd zouden worden waar men geen op of aanmerkingen op had.

- Het nieuwe Vuurwerkbesluit, wel of niet?
Komen we in een impasse? Waarop wordt wel en niet gehandhaafd. Wij zetten het voor u op een rijtje.

Maandagavond weten wij meer.

Laatst bewerkt:
...als de Europese Commissie essentiële opmerkingen over de wijzigingen hebben geplaatst.

Hmmm, waarom was ik ook alweer tegen een "Eén Europa"...o ja, ik weet het weer :bonk:

Waarom wil men in politiek Nederland nu altijd van meerdere walletjes eten?
En diegene die het zogenaamde 'poldermodel' heeft verzonnen was vast ook een anti-vuurwerk figuur...

Jammer dat alles maar dan ook echt alles qua politiek en regels in Nederland altijd zoveel gedoe geeft, terwijl men juist op weg was om allerlei onnozele regeltjes te schrappen om het overzicht terug te brengen...

:angry:

Sorry, moest even stoom afblazen hoor :p

Nederland is gewoon één grote puinhoop; overal regels voor, die vaak erg tegenstrijdig zijn. En dan natuurlijk de Nederlandse regering met hun meeloop gedrag. Bah.
Maarja, we wonen er nu eenmaal dus we zullen het er mee moeten doen. Ik ben al lang blij dat het hele vuurwerkgebeuren met oud en nieuw nog niet is afgeschaft.

Back
Bovenaan