Nieuwe vuurwerkbesluit 2011 gaat definitief nog niet door

Jongens in diezelfde wijziging die jullie er zo graag door willen hebben staat ook een vergroting van de afstanden voor consumentenvuurwerken. Kortom voor een enkele wijziging zal een en ander gunstig uitpakken, uiteindelijk gaan we er door deze wijziging echt niet allemaal op vooruit.

En wat betreft die 10 kilo regeling, wanneer ik hier kijk naar de oud en nieuw collectiefoto's, dan houdt niemand zich daar aan dus waar maken jullie je druk om.

Wat betreft de bezwaren van de Europese Commissie, zij hebben bezwaren omdat volgens het nieuwe vuurwerkbesluit het voor buitenlandse pyrotechnische bedrijven haast onmogelijk is om in Nederland een vuurwerkshow te schieten. Dit mag niet volgens de EC, dus bezwaar.

Dit alle komt omdat alle pyrotechnici in het gewijzigde vuurwerkbesluit iedere 3 jaar volledig opnieuw examen moet doen.
Lijkt mij een typisch geval van ondernemertje pesten.

Gasten bij VROM hebben echt de ballen verstand van vuurwerk blijkt maar weer eens. Er wordt in Nederland nog altijd gekeken wat er onmogelijk in plaats van mogelijk gemaakt kan worden.

Groet,

San Quinton

Laatst bewerkt:
Is het niet de overheid die dit tegenhoud (die zijn echt pro's in dit land naar de ondergang brengen), dan wel een of ander groepje mensen die nergens verstand van hebben. Ik ben van mening dat iedereen gelijk moet zijn! Macht verziekt mensen, blijkt maar weer. Echt schande dat het niet doorgaat. Feitelijk eisen die dombo's dus nu, dat alle winkels inkomen mislopen. (En dus de overheid feitelijk ook!) Zou men voor beboet moeten kunnen worden. #RAGE

Jongens in diezelfde wijziging die jullie er zo graag door willen hebben staat ook een vergroting van de afstanden voor consumentenvuurwerken. Kortom voor een enkele wijziging zal een en ander gunstig uitpakken, uiteindelijk gaan we er door deze wijziging echt niet allemaal op vooruit.

En wat betreft die 10 kilo regeling, wanneer ik hier kijk naar de oud en nieuw collectiefoto's, dan houdt niemand zich daar aan dus waar maken jullie je druk om.

Wat betreft de bezwaren van de Europese Commissie, zij hebben bezwaren omdat volgens het nieuwe vuurwerkbesluit het voor buitenlandse pyrotechnische bedrijven haast onmogelijk is om in Nederland een vuurwerkshow te schieten. Dit mag niet volgens de EC, dus bezwaar.

Dit alle komt omdat alle pyrotechnici in het gewijzigde vuurwerkbesluit iedere 3 jaar volledig opnieuw examen moet doen.
Lijkt mij een typisch geval van ondernemertje pesten.

Gasten bij VROM hebben echt de ballen verstand van vuurwerk blijkt maar weer eens. Er wordt in Nederland nog altijd gekeken wat er onmogelijk in plaats van mogelijk gemaakt kan worden.

Groet,

San Quinton

mischien licht het wel aan mij hoor .
maar van 2 de bezwaren die jij noemt snap ik echt geen moer .
als het nieuwe besluit door gaat moeten de veiligheid afstanden worden vergroot
en er mogen geen buiten landse schietbedrijfen komen schieten .
wat heeft dat in hemels naam met opslag te maken ?
okey ik kan me wel voorstellen dat winkeliers met strengere regels te maken krijgen , maar om de 3 jaar examen ??
kan dat nou niet gewoon met een opfris cursus ?
of bekijk ik het soms te milt

Laatst bewerkt:
Je leest niet goed.

Het staat er echt duidelijk in hoor.
Het vuurwerkbesluit en de veranderingen erv an gaan niet alleen om een aantal veranderingen die in het voordeel van een winkelier of consument werken, maar er zijn in hetzelfde concept ook een aantal regels/veranderingen die het alleen maar moeizamer en ingewikkelder maken.
Het topic gaat over de veranderingen van vuurwerkbesluit 2011, deze gaan definief niet door.

In mijn reactie geef ik kort aan wat de mogelijke nadelen zijn van het wel door laten gaan van een dergelijk besluit.

Groeten,

san Quinton

mischien licht het wel aan mij hoor .
maar van 2 de bezwaren die jij noemt snap ik echt geen moer .
als het nieuwe besluit door gaat moeten de veiligheid afstanden worden vergroot
en er mogen geen buiten landse schietbedrijfen komen schieten .
wat heeft dat in hemels naam met opslag te maken ?
okey ik kan me wel voorstellen dat winkeliers met strengere regels te maken krijgen , maar om de 3 jaar examen ??
kan dat nou niet gewoon met een opfris cursus ?
of bekijk ik het soms te milt

Maar is het niet zo dat er mogelijk een aantal zaken gedoogd kunnen worden zoals Frits ook al zegt?
Bijv. wanneer er geen bezwaar was tegen de verhoogde opslag, of de 25kg max per persoon.. om dit dan in ieder geval vast in te laten gaan..

Of is het met zo'n besluit verplicht om deze in z'n geheel in te laten gaan of in z'n geheel te laten vallen..?

Vanaf eind vorig jaar viel de 25KG regeling per consument/woning al onder het gedoogbeleid maar wat het lastige hiervan is is dat het gedoogbeleid nergens vast staat, dus dit kan per regio/gemeente/provincie verschillen. Je mag er niet vanuit gaan hoewel terwijl het ergens anders wel gebeurd.

Vorig jaar werd er nog steeds bij ons op de 10 kg gecontrolleerd.

Als inderdaad blijkt dat 25 kg in het land gedoogd wordt, waarom dan bij ons niet ?

gr. Edwin

Beter 1 Binkie in de lucht dan 1 in je hand !!!

Vorig jaar werd er nog steeds bij ons op de 10 kg gecontrolleerd.

Als inderdaad blijkt dat 25 kg in het land gedoogd wordt, waarom dan bij ons niet ?

gr. Edwin

Beter 1 Binkie in de lucht dan 1 in je hand !!!

Edwin,

Dat staat in mijn reactie boven jou. Dat kan echt per dorp, regio, gemeente, provincie of deel van het land verschillend. Raar maar waar, maar dat zijn we wel gewend hier.

Ik dacht vorig jaar ook ik ga veel halen, neehoor kwam die man terug van het verkooppunt dat de maximale toegestane hoeveelheid was overschreden. Dus ik vraag dat is toch 25kilo?? Zegt hij "nee bij ons niet dit verschilt per verkooppunt". Ik heb die man heel ze zooi terug in laten pakken ben naar een ander verkooppunt 100meter verder gegaan en ik kreeg zo 20kilo vuurwerk mee. Raar maar waar

Ik was deze week bij de demo van Broekhoff en daar werd aangekondigd dat er komende week een belangrijk overleg was met betrokkenen om het overboord gooien van het vernieuwde vuurwerkbesluit te bespreken.
Importeurs blijken, met het oog op het vernieuwde besluit, nieuwe cakes in hun assortiment te hebben opgenomen waardoor bijvoorbeeld de 10 kilo grens voor de klant heel snel wordt bereikt. Hetzelfde geldt dan voor de winkeliers die in de problemen komen door niet de 1000 kilo op te kunnen laten trekken naar 10.000 kilo.
Vanuit de branche wordt er blijkbaar flink druk opgezet om deze knelpunten weg te halen.

Ik was deze week bij de demo van Broekhoff en daar werd aangekondigd dat er komende week een belangrijk overleg was met betrokkenen om het overboord gooien van het vernieuwde vuurwerkbesluit te bespreken.

Vanuit de branche wordt er blijkbaar flink druk opgezet om deze knelpunten weg te halen.

Dat heb ik de afgelopen periode zo links en rechts ook al opgevangen ja. Ik vraag mij alleen af of deze lobby nog gaat helpen, zo kort voor het einde van het jaar.

Wat er naar mijn gevoel op dit moment maximaal uit te halen valt is een gedoogbeleid (moet toch kunnen met een gedoogregering :)). Nadeel daarvan is dat het er dan mogelijk op neer gaat komen dat er lokaal beleid gemaakt gaat worden en dat dan dus elke gemeente voor zichzelf mag gaan bepalen waar ze de grens trekken. Dus max. opslagcapaciteit kan verschillen en voor ons als particulieren of we nog gewoon 10kg, of bijv. verhogen naar 15 of 20kg mee mogen nemen.

Dan kan het gebeuren dat je het in Gemeente A haalt, waar 20kg mag, en je vervolgens terug naar huis rijdt in Gemeente B waar maar 10kg mag. Als ze je dan van de weg plukken en je bent alleen, dan ben je mogelijk de pisang...

Maar let op: dit is natuurlijk speculeren. Ook hier geldt weer: afwachten!!

Back
Bovenaan