nieuwe regelgeving 2017

Is toch geen verschil, je kan nu toch al heel het jaar in België kopen, tevens worden de knallers een stuk minder.

Ik vrees dat Kaboem wel gelijk heeft. Nu hebben mensen nog enigszins een afkeer om vroegtijdig vuurwerk vanuit België in te voeren ( uitzonderingen daargelaten :wink: ) simpelweg omdat er toch risico's aan vast hangen, hoe minimaal die ook zijn.

Waar de echte overlast voor mensen nu pas rond 29 of 30 december begint, wanneer we met z'n allen vuurwerk legaal kunnen kopen en vervoeren in Nederland, zal de overlast dan al half december beginnen.

Mensen gaan dan toch uitwijken naar België. I.p.v. dat winkeliers alle kopers over 3 dagen moeten verdelen en dus enorme druktes en chaos te verwerken krijgen, zullen kopers in staat zijn dit zelf over 14 dagen te verdelen. Dit is fijn want dan heb je minder drukte en chaos.

Maar voor de mensen die het niet kunnen laten en voor de 31ste gaan stoken... Ja... Die gaan dan natuurlijk ook 2 weken eerder beginnen. En dát gaat overlast geven. Dát is wat Kaboem volgens mij bedoelt. Je verruimt niet alleen het tijdsbestek waarin mensen kunnen inkopen, maar ook het tijdsbestek waarin mensen overlast kunnen genereren. In mijn optiek hét recept voor een algeheel verbod. Als deze regelgeving er inderdaad door komt en gehanteerd gaat worden speelt de overheid een spel met ons. Wij worden blij van die extra soepele verkoop/inkoopregels, maar op de achtergrond wrijft men in hun handen en zien ze hun reden om een verbod in te voeren alleen maar groeien.

Dat was mijn betoog, amen. :p

Ik vrees dat Kaboem wel gelijk heeft. Nu hebben mensen nog enigszins een afkeer om vroegtijdig vuurwerk vanuit België in te voeren ( uitzonderingen daargelaten :wink: ) simpelweg omdat er toch risico's aan vast hangen, hoe minimaal die ook zijn.

Waar de echte overlast voor mensen nu pas rond 29 of 30 december begint, wanneer we met z'n allen vuurwerk legaal kunnen kopen en vervoeren in Nederland, zal de overlast dan al half december beginnen.

Mensen gaan dan toch uitwijken naar België. I.p.v. dat winkeliers alle kopers over 3 dagen moeten verdelen en dus enorme druktes en chaos te verwerken krijgen, zullen kopers in staat zijn dit zelf over 14 dagen te verdelen. Dit is fijn want dan heb je minder drukte en chaos.

Maar voor de mensen die het niet kunnen laten en voor de 31ste gaan stoken... Ja... Die gaan dan natuurlijk ook 2 weken eerder beginnen. En dát gaat overlast geven. Dát is wat Kaboem volgens mij bedoelt. Je verruimt niet alleen het tijdsbestek waarin mensen kunnen inkopen, maar ook het tijdsbestek waarin mensen overlast kunnen genereren. In mijn optiek hét recept voor een algeheel verbod. Als deze regelgeving er inderdaad door komt en gehanteerd gaat worden speelt de overheid een spel met ons. Wij worden blij van die extra soepele verkoop/inkoopregels, maar op de achtergrond wrijft men in hun handen en zien ze hun reden om een verbod in te voeren alleen maar groeien.

Dat was mijn betoog, amen. :p

Maar dit gaat toch niet gebeuren dat we 2 weken van te voren mogen gaan (ver)kopen

Maar dit gaat toch niet gebeuren dat we 2 weken van te voren mogen gaan (ver)kopen

Je mist het punt. Wij, als in Nederland, gaan inderdaad niet op in die regeling. Het gaat om het stukje waarin Nederland het toelaat 2 weken voor DE dag import vanuit België/Duitsland toe te staan.

Kwam dit stuk tegen op de site van dolfijn vuurwerk baarle hertog. Is de eerste winkel met een eerlijk bericht. Op de zena site staat ook geen knalvuurwerk meerScreenshot_20170105-143127.jpg

nukrijgen wij het effect dat mensen het ergens anders gaan halen.het stomme is dat als men niet zo panisch had gedaan en gewoon gelijk via de nieuwe regels de half gram producten had aangeboden meer mensen het daarbij hadden gehouden. Nu gaan de mensen via internet opzoek en daarbij leggen zij zichzelf geen grens op dus krijg je meer Poolse 5 grammers en of ander knal in het land.

Ik heb Zena even een bericht gestuurd n.a.v. onderstaand verhaal van Dolfijn. Ben benieuwd of hun ook wijzigingen doorvoeren omtrent de verkoop van o.a. losse knallers e.d.

In afwachting dus... :)

Kwam dit stuk tegen op de site van dolfijn vuurwerk baarle hertog. Is de eerste winkel met een eerlijk bericht. Op de zena site staat ook geen knalvuurwerk meerBekijk bijlage 31983

Vreemd. Zoals het Ministerieel Besluit vermeldt mag alles, dus ook flash- en buskruitknallers / matjes, uit categorie F2 worden verkocht.

Vanaf juli 2017 zou dat voor België 0,5/1 gram flash en 6 gram buskruit voor knallers betekenen. Dat betreft dan 25 gram flash per mat en 100 gram per buskruitmat.

Maar door deze onzekerheid en dingen achter de schermen zou het ook inderdaad helemaal geen knalvuurwerk meer kunnen zijn of juist knalvuurwerk uit categorie F3.

Laatst bewerkt:
Betekend dit dat de matten nu ook flash mogen hebben? En qua cakeboxen, aantal gr per shot ofzo of nog niets over bekend? ?

Cakeboxen blijven zoals het nu is: 2 gram perchloraat/metaal compo als flash of 4g nitraat/metaal compositie als flash of 10 gram buskruit voor burst- en/of knallading per tube. In totaal maximaal 25 gram aan composities per tube.
Dit zijn de maatstaven voor categorie F2.

Laatst bewerkt:
Dat met de combinatie van een mine en een cake hoeft volgens mij niet volgens de officieele F2 regels om aan de 25gram per shot te komen. Dus dat gekloot met 1 shot waar enkel een mine is in te zien dat hoeft dat niet meer.

Back
Bovenaan