nieuwe regelgeving 2017

Dat met de combinatie van een mine en een cake hoeft volgens mij niet volgens de officieele F2 regels om aan de 25gram per shot te komen. Dus dat gekloot met 1 shot waar enkel een mine is in te zien dat hoeft dat niet meer.

Erger ik me soms wel aan, bijvoorbeeld bij de Event Starpalm en King crown with glitter. Voegt niets toe aan toch wel leuke blokken. Blij dat het aankomend jaar iig weg is.

Laten we hopen dat compound dit jaar toegestaan wordt in NL. Voor de rest is het allemaal afwachten.

Moet zeggen dat mn duits niet te best is, maar ik kan nergens iets vinden over de verkoop van 15 - 31 december, en de 25 kilo die wij dan naar Nederland zouden mogen halen. Ook op Belgische sites vind ik dit nergens terug.

Het lijkt me dat Duitse vuurwerkliefhebbers toch ook wel blij moeten worden als zij 2 weken langer vuurwerk kunnen halen.... Dus ik vind het raar dat ik der niks over kan vinden.

Moet zeggen dat mn duits niet te best is, maar ik kan nergens iets vinden over de verkoop van 15 - 31 december, en de 25 kilo die wij dan naar Nederland zouden mogen halen. Ook op Belgische sites vind ik dit nergens terug.

Het lijkt me dat Duitse vuurwerkliefhebbers toch ook wel blij moeten worden als zij 2 weken langer vuurwerk kunnen halen.... Dus ik vind het raar dat ik der niks over kan vinden.

de duitse vuurwerkliefhebbers hebben het sws al jaren goed voor elkaar qua dat de bestelling de 29e 30e of 31e aan huis bezorgd wordt (mits je dat wilt) en geen limiet qua kilo's

De meeste matten zijn zo goed als op bij Zena en ze komen niet meer binnen vernam ik zojuist.. RIP Chinese rol :sad:

Spijtig om te lezen.
Ik vrees dat de illegale handel hoogtijjaren gaat vieren.
Frankrijk, Tsjechië, Polen, Slowakije, Slovenië, Kroatië, Spanje, etc. verkopen zonder aanvullende eisen Categorie (F)3 flashknallers en flashmatten (ook Mascleta's) dus die landen zijn het enige alternatief.

Laatst bewerkt:
25 gram flash per mat is een traca van 50 meter met 0,5 gram per knaller, mini piano's, lady crackers met flash, 200 shots matjes met flash of een 50 shots nitraatmat (daar zit per knaller namelijk 0,5 gram flash in).
Original heeft recentelijk The Chain 48 laten goedkeuren voor categorie 2.

Voor de echte matten moet je naar Frankrijk of de andere Categorie 3 landen.

Drama dit, had gehoopt deze maand nog naar belgië te kunnen voor een paar leuke matten aangezien de regel pas in juli in gaat. Helaas houd het hier dan op:sad:

mischien dat somige winkels nog wat hebben liggen?

Winkels zullen zeker nog wel dingen over hebben, dat denk ik ook wel. Maar zouden ze het risico nemen die nog te verkopen? Ik weet het niet hoor... Weet niet wat de consequenties zijn voor winkels wanneer ze betrapt worden op de verkoop ervan

Kan mij wel voorstellen dat mensen hierop niet gerekend hadden.
Er zullen genoeg mensen zijn die nog even wat willen inslaan in Mei of Juni.

Blijft overigens vreemd Zena laat producten in cat f-3 keuren o.a Trueno, Blast, Thundercracker met als doelstelling dat ze niks hoeven te vernietigen na 4 juli.
Vervolgens zijn ze in December al uitverkocht.
Dat keuren zal toch ook niet gratis zijn.

Drama dit, had gehoopt deze maand nog naar belgië te kunnen voor een paar leuke matten aangezien de regel pas in juli in gaat. Helaas houd het hier dan op:sad:

Vanaf 10 februari is Loots weer open, ik wil hier geen concurrentie promoten maar daar zou je het nog kunnen proberen. Ik ga zelf nog een flinke voorraad inslaan in ieder geval als er nog matten zijn, de traditie van een mooie mat uitrollen mag niet verloren gaan. :wink:

Ik begreep van iemand bij zena dat een knaller van 6 gram buskrtuit een behoorlijke klap moet zijn. Iemand die hier meer over weet?

Back
Bovenaan