kaboem
VWC lid
Wanneer komt er een verbod zeker als ze hier twee weken lang vuurwerk zouden verkopen ?
Hoeveel klachten en irritatie zal je daar wel niet mee op wekken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Wanneer komt er een verbod zeker als ze hier twee weken lang vuurwerk zouden verkopen ?
Ik vrees dat Kaboem wel gelijk heeft. Nu hebben mensen nog enigszins een afkeer om vroegtijdig vuurwerk vanuit België in te voeren ( uitzonderingen daargelaten) simpelweg omdat er toch risico's aan vast hangen, hoe minimaal die ook zijn.
Waar de echte overlast voor mensen nu pas rond 29 of 30 december begint, wanneer we met z'n allen vuurwerk legaal kunnen kopen en vervoeren in Nederland, zal de overlast dan al half december beginnen.
Mensen gaan dan toch uitwijken naar België. I.p.v. dat winkeliers alle kopers over 3 dagen moeten verdelen en dus enorme druktes en chaos te verwerken krijgen, zullen kopers in staat zijn dit zelf over 14 dagen te verdelen. Dit is fijn want dan heb je minder drukte en chaos.
Maar voor de mensen die het niet kunnen laten en voor de 31ste gaan stoken... Ja... Die gaan dan natuurlijk ook 2 weken eerder beginnen. En dát gaat overlast geven. Dát is wat Kaboem volgens mij bedoelt. Je verruimt niet alleen het tijdsbestek waarin mensen kunnen inkopen, maar ook het tijdsbestek waarin mensen overlast kunnen genereren. In mijn optiek hét recept voor een algeheel verbod. Als deze regelgeving er inderdaad door komt en gehanteerd gaat worden speelt de overheid een spel met ons. Wij worden blij van die extra soepele verkoop/inkoopregels, maar op de achtergrond wrijft men in hun handen en zien ze hun reden om een verbod in te voeren alleen maar groeien.
Dat was mijn betoog, amen.![]()
Maar dit gaat toch niet gebeuren dat we 2 weken van te voren mogen gaan (ver)kopen
Nou ja geen knalvuurwerk tot 0,5 gram toch.
Veranderd er in Nederland eigenlijk nog wat qua regels?
ja 0.5 gram flash knallers worden legaal of tot 6 gram buskruit als ik me niet vergis ?
Kwam dit stuk tegen op de site van dolfijn vuurwerk baarle hertog. Is de eerste winkel met een eerlijk bericht. Op de zena site staat ook geen knalvuurwerk meerBekijk bijlage 31983
Ging die regelgeving niet pas in juli in?
Betekend dit dat de matten nu ook flash mogen hebben? En qua cakeboxen, aantal gr per shot ofzo of nog niets over bekend? ?