Nieuwe producten 2011-2012 Original

Wat is er zo heftig aan als ik vragen mag? Vind het nou niet echt bepaald een spectakel ( gebasseerd op het filmpje ).

Valt toch wel mee toch?
Ja van een Romeinse kaars weet je, dat ie schot voor schot schiet en niet meerdere bombettes? ter gelijkertijd schiet zoals cakes dat doen.
Effecten vind ik ook grappig, stelt toch wat meer voor, dan die Romeinse kaarsen waar alleen van die half gare balletjes uit komen...

maar de prijs van 7,50e
is dat voor de belgiesche markt?
vind het niet echt goedkoop of voordelig!

Tja voor mij is het ook maar een gewone romijnse kaars. Net zoals gizmo75 al zei dat ie overeenkomt met de Thunder Flower. Wat ik me wel afvraag is dat de Thunder Flower was afgekeurd in NL omdat deze niet goed bevestigd kon worden of zit ik verkeerd?, maar de Z103 is toch ook een NL product?

Tja voor mij is het ook maar een gewone romijnse kaars. Net zoals gizmo75 al zei dat ie overeenkomt met de Thunder Flower. Wat ik me wel afvraag is dat de Thunder Flower was afgekeurd in NL omdat deze niet goed bevestigd kon worden of zit ik verkeerd?, maar de Z103 is toch ook een NL product?

je antwoord:wink:

Voor mensen met Facebook: Hier (klik) het account van Zena vuurwerk.

Daar wordt wel eens wat gepost over de nieuwe producten en soms ook foto's.

Zoals vandaag Z103 Candle, komt van de Nederlandse markt maar is nu ook goedgekeurd voor België!

Valt toch wel mee toch?
Ja van een Romeinse kaars weet je, dat ie schot voor schot schiet en niet meerdere bombettes? ter gelijkertijd schiet zoals cakes dat doen.
Effecten vind ik ook grappig, stelt toch wat meer voor, dan die Romeinse kaarsen waar alleen van die half gare balletjes uit komen...

Ik doel ook niet op meerdere bombettes, maar meer op het effect en de effect-grote. Het is nou niet bepaald een spectaculair product vind ik dan. ( alleen gebasseerd op het filmpje ).

Je hebt meerdere van dit soort producten, en dit vind ik niet veel bijzonders.

Even over de Z103
Ik had zowel de Z103 als de Z104 tijdens de jaarwisseling 2006/2007. Original had ze toen net vers in het assortiment. Ze werden aangeprezen met de term "mortierkaars", wat de fantasie natuurlijk al prikkelt. Mijn voorkeur ging uit naar de uitvoering met tails.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

De terugslag van deze kaars moet je inderdaad niet onderschatten. Het is in dat opzicht echt een monster onder de romeinse kaarsen, vergelijkbaar met de bekende Duitse Bomberohrs. Goed vastmaken (stok in de grond, fixeren met ductape) en het komt allemaal goed.

Het effect van de kaars met tails was zeker niet slecht. De lift produceerde een heerlijke doffe klap waardoor je vuurwerkje zeker niet onopgemerkt voorbij gaat. Het luchteffect was niet slecht, maar ik heb inmiddels (enkele jaren verder) betere gezien.

Geschiedenis
Deze kaars is eerst in BE geintroduceerd, toen werd deze afgekeurd. Bij keuring in Nederland, in 2008 als ik mij niet vergis, werd een deel van de serie goedgekeurd. En nu, jaren na dato, zien we deze kaars en zijn broertjes weer terug in het BE assortiment.

De prijs vind ik nog steeds vrij fors, maar het is wel een zeer leuk kaarsje om eens afgestoken te hebben.

Cameo

Hierbij een prijsvergelijking van de producten die in Nederland zijn te kopen en dadelijk ook verkrijgbaar zijn in Belgie.
Deze prijzen gebaseerd op de huidige prijzen in NL.

Geplaatst met toestemming van : recemonster (VWB)

Die Z103 Candle doet mij heel erg denken aan de Pro-Line/Pyro-Profs Thunder Flower: http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=4234

Dat is dus helemaal niet zo.
Ik heb deze ooit in Tilburg 23 aangeschaft om in fanshape te monteren en had er zeker geen spijt van.
Er komt idd een gigadreun af tijdens het lanceren van de bombettes als met ze vergelijkt met andere kaarsen uit NL.
En ook de effecten die erin zitten zijn aardig te noemen,Echter vind ik wel dat men de prijs lager moet zetten voor wat je krijgt.

Hierbij een prijsvergelijking van de producten die in Nederland zijn te kopen en dadelijk ook verkrijgbaar zijn in Belgie.
Deze prijzen gebaseerd op de huidige prijzen in NL.

[URL=http://img820.imageshack.us/img820/7236/belgie.png]image
[/URL]

Geplaatst met toestemming van : recemonster (VWB)

Ik wil niet heel vervelend zijn, maar als ik het nog goed onthouden heb, dan waren de blink blink en de colourful falling leaves dit jaar nog in de aanbieding voor 22 euro. En bij al die "grote" potten kreeg je wel een kleinere pot cadeau. En ja je krijgt ook iets mee bij original, maar ik die lagere prijzen werkelijk tegenvallen.

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe Belgische producten.
Sowieso die Odin; een bussel van 10 romeinse kaarsen van elk 5 schots.
Effect: Golden tail to ti-salute.
Aantal schots: 50.
Kruitinhoud: 500 gram.... als deze er is koop ik hem blind.. Ik vond de AK54 al een topper en dat waren kaarsjes gewoon formaat, deze worden net zo dik als de Z103, en dan een bussel van 10stuks, dat word een groot ding.

En de Alien lijkt me een topper
Effect: Spinner, ufo.
Aantal schots: 1.
Kruitinhoud: 30 gram.... Dat is toch vet.. ik had die kleintjes eerst en die vond ik al leuk, maar deze zijn 30x zwaarder

idd die Alien lijkt mij ook gaaf. ik had dit jaar de Space flyer en de Ufo's. zijn geweldig leuke dingen en kreeg ook veel leuke reacties van mensen om me heen. maar als deze idd zo'n stuk zwaarder zijn dan moet het toch wel echt een gaaf product worden. ik ga deze denk ik wel even halen als ik langs de Bunker ga! :D

Vraag mij af wanneer alles nu een beetje binnen komt
Volgens mij hebben ze zowat geen voorraad zowel in nieuwe producten als in de toppers zoals Crackling chrysantium , z37 , z38 z39

Back
Bovenaan