Nieuwe Nederlandse Importeur: Hello Fireworks

Ik heb het idee dat Katan en Cafferata na een samenwerking van een aantal jaar uiteindelijk niet goed uit elkaar zijn gegaan wat resulteert in deze nieuwe importeur Katan2.0 (nogmaals een speculatie)`

Uit onderstaande tekst maak ik ook op dat Hello Fireworks een beetje de kant op gaat zoals ChinaRed en er een soort inkoop organisatie ontstaat.

ONS UNIEKE CONCEPT
Niet één van de velen, maar echt uniek! Bij ons bestellen winkeliers rechtstreeks mee in China.
Om die reden kunnen wij onze producten goedkoper aanbieden dan de meeste importeurs/groothandelaren. Bij bestellen verwachten wij een aanbetaling van 50%. De overige 50% betaal je pas vlak voor levering, rond september. Wij streven naar een vroege levering rond september/oktober of, indien gewenst, kan dit in overleg ook medio december.

Ja snap ik. Ik betaal de helft zij importeren het en zitten er extra tussen.
Zo kan ik ook een zaak beginnen.

Ik blijf hier iig zo ver mogelijk uit de buurt :thumbsup:

Voorlopig wordt ik er nog niet warm van, zie bij dezelfde shop de King of Blue voor 25,95 en de Topaz Blue voor 34,95 staan. Oftewel 9 Euro extra voor een mooier doosje en een prijs die niet in verhouding is met het product."

Als dit het concept is kunnen ze op de website de tekst wel aanpassen van "in veel gevallen zelfs tot wel 30-50% voordeliger ten opzichte van andere vuurwerkimporteurs." naar "in veel gevallen zelfs tot wel 30-50% voordeliger ten opzichte van andere vuurwerkimporteurs maar in andere gevallen ook 30-50% duurder." In het laatste geval krijg je er wel en mooiere verpakking voor, dat dan weer wel ;)

Ben erg benieuwd hoe het gaat uitpakken, en de prijzen... Even afwachten wat ze daadwerkelijk gaan doen.
Ben in ieder geval blij dat er weer een nieuwe importeur op de markt is. Hopelijk hebben ze veel mooie producten te bieden.

Voorlopig is het voor mij eerder "goodbye fireworks", katan doorstart met flinke prijsopalag.

Ik kom over 3 jaar nog wel eens kijken wat er van hun "unieke concept" over is. En in hoeverre ze zich bewezen hebben.

Ben erg benieuwd hoe het gaat uitpakken, en de prijzen... Even afwachten wat ze daadwerkelijk gaan doen.
Ben in ieder geval blij dat er weer een nieuwe importeur op de markt is. Hopelijk hebben ze veel mooie producten te bieden.

Is toch weinig nieuws aan? Katan in een nieuw jasje.

De productvideo's zien er in ieder geval goed uit. Nu maar afwachten of het ook daadwerkelijk zo is.

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de vele leuke en positieve reacties. Leuk om te lezen. Ik zie daarnaast dat er wat verwarring is over het bedrijf en de constructie en merk dat hier enige uitleg wellicht op zijn plaats is. :)

Hello Fireworks is een nieuw, zelfstandig bedrijf met een deels bekend gezicht. Zoals velen van jullie weten is Katan overgenomen door Cafferata. Eind 2023 heb ik ook de beslissing genomen om te stoppen bij Katan.

HF is ontstaan door al het goede uit 16 jaar ervaring te smeden tot één geheel. Ons concept is helder:
Wij bieden winkeliers de mogelijkheid om in een relatief vroeg stadium mee te kunnen bestellen. Voordeel voor de winkelier dat deze vroegtijdig zijn assortiment kan samenstellen. We gaan uitsluitend voor kwaliteit en exclusiviteit. Eén van de vele speerpunten is dat ons vuurwerk niet op iedere hoek van de straat zal liggen.

We hebben gezocht naar een kwalitatieve leverancier/fabrikant die aansluit bij onze wensen om dit concept maximaal te realiseren en hebben deze gevonden.

Groet
Mike, Max en team HF

Laatst bewerkt:
Zoiets heb ik ook, een nieuwe importeur is altijd welkom! Ik heb al een aantal mooie producten gezien afgelopen dagen! Die blijf ik sowieso volgen! Kijken hoe het zich gaat ontwikkelen komend jaar!

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de vele leuke en positieve reacties. Leuk om te lezen. Ik zie daarnaast dat er wat verwarring is over het bedrijf en de constructie en merk dat hier enige uitleg wellicht op zijn plaats is. :)

Hello Fireworks is een nieuw, zelfstandig bedrijf met een deels bekend gezicht. Zoals velen van jullie weten is Katan overgenomen door Cafferata. Eind 2023 heb ik ook de beslissing genomen om te stoppen bij Katan.

HF is ontstaan door al het goede uit 16 jaar ervaring te smeden tot één geheel. Ons concept is helder:
Wij bieden winkeliers de mogelijkheid om in een relatief vroeg stadium mee te kunnen bestellen. Voordeel voor de winkelier dat deze vroegtijdig zijn assortiment kan samenstellen. We gaan uitsluitend voor kwaliteit en exclusiviteit. Eén van de vele speerpunten is dat ons vuurwerk niet op iedere hoek van de straat zal liggen.

We hebben gezocht naar een kwalitatieve leverancier/fabrikant die aansluit bij onze wensen om dit concept maximaal te realiseren en hebben deze gevonden.

Groet
Mike, Max en team HF

Cafferata maakt er in ieder geval een bende van, neemt de #4 die is compleet om zeep geholpen en verkocht voor de hoofdprijs. Productiekosten van deze box zijn gehalveerd, de box zelf is fysiek bijna gehalveerd. Zie Cafferata boys zitten er puur om te cashen heeft niets met liefhebberij meer te maken.

Ik wens jullie veel geluk en succes in je onderneming en dat er maar mooie toppers langs mogen komen. Ik zou zeggen kom ook met een dikke cake zoals Cairo, of probeer toppertjes zoals de ShockWave te evenaren. Of zijn jullie een wikkelfirma, zelfde blokje met een ander wikkeltje?, iets van oude wijnen in nieuwe vaten. Ik hoop werkelijk dat jullie je de gevestigde orde opschudden en die om de oren slaan met de absurde marges en prijzen.

Edit: ik zie het al het is wikkelfirma, de Forza lijn zijn gewoon de specials lijn. jammer

Welke fabriek hebben jullie gevonden voor de hoge eisen?

We horen het graag, alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien wat voorbarig maar wat me (weer) opvalt zijn de mooie praatjes met nieuwe wikkels en oude producten voor hogere prijzen. Prove me wrong

Misschien wat voorbarig maar wat me (weer) opvalt zijn de mooie praatjes met nieuwe wikkels en oude producten voor hogere prijzen. Prove me wrong
Ik zie toch maar 1 lijn en wat losse producten die het zelfde waren als Katan, verder veel nieuwe spul wat goed uit ziet.
En buiten dat vind ik het ook wel knap dat je al weet wat het moet gaan kosten...

En welk winkelier heeft zo zijn verkoop praatje. Dat is toch wel normaal lijkt me, zeker als het om een nieuwe merk gaat.

Tof logo en dito producten. Uit ervaring weet ik dat hier eerlijke en loyale gasten achter gepaard gaan. Veel succes! Maar dat lukt
En wat betreft omlabelingen.... volgens mij stond t toenmalige katan aan de wieg van deze producten zoals loud en spezial dus eigenlijk is het van origine bedacht door (een van) hen....... :biertje: mooi dat ze het meenemen in assorti
Ik ga het iig volgen

Ik zie toch maar 1 lijn en wat losse producten die het zelfde waren als Katan, verder veel nieuwe spul wat goed uit ziet.
En buiten dat vind ik het ook wel knap dat je al weet wat het moet gaan kosten...

En welk winkelier heeft zo zijn verkoop praatje. Dat is toch wel normaal lijkt me, zeker als het om een nieuwe merk gaat.

Veel producten worden al ergens aangeboden. Prijzen zijn daar sowieso alles adviesprijs maar je ziet bijvoorbeeld al dat de normale special 1 van katan daar voor 109 word aangeboden en exact het zelfde product van deze importeur (forza #1) voor 119. King of blue 25, omlabeling van Hello Fireworks 35. En dat geldt voor alle omlabelingen.

Jij vergelijkt 2023 prijzen met 2024 prijzen. Wacht nog maar even op de 2024 prijzen van alle andere importeurs. Chinared en hello firework is sneller dan de rest ivm concept. Denk dat de prijzen best goed zijn

Jij vergelijkt 2023 prijzen met 2024 prijzen. Wacht nog maar even op de 2024 prijzen van alle andere importeurs. Chinared en hello firework is sneller dan de rest ivm concept. Denk dat de prijzen best goed zijn

Heb je zeker gelijk in, vergelijking klopt niet helemaal maar geeft wel een beeld wat je kan verwachten.

Back
Bovenaan