• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

NIeuwe knallers Zena België

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo kennen we Zena de laatste jaren wel. Flink hoge adviesprijzen waar dan 25% LVC er makkelijk van af kan. Maar alsnog veel te hoog voor wat 2 grams knallertjes als je het mij vraagt. Ondanks de kwaliteit die zeker top zal zijn. Maar even de aanbiedingen afwachten dan...:)

Deze absurde prijzen rijmen prima met de weg die Zena een aantal jaar geleden is ingeslagen. Maar dit is wel weer een overtreffende trap.

Misschien ruikt Zena een kans nu het knalvuurwerk in Nederland verboden is en gaat men er vanuit dat meer mensen in Belgie knallers gaan kopen en er ook meer geld voor uittrekken. Ik in ieder geval niet, heb mijn 'lvc pas' overigens ook al ingeleverd...

Productie van knallers is in China steeds lastiger, wellicht ligt daar de prijsverhoging.
En ja, met je pasje krijg je overal ( behalve Baarle) 25%. In Baarle is dat 10 of 15 volgens mij.

Ik kreeg daar geen korting laatst, daar werd gezegd dat het bedoelt was om de mensen naar de grotere vestigingen te krijgen met meer voorraad (baarle heeft maar een klein magazijn). Klonk plausibel.

Wat betreft de knallers, die met rood vooraf is wel leuk maar prijs lijkt me echt zoek. Sowieso ben ik zelf niet zo van de losse knallers, maar een keer tussendoor is wel leuk. Is gelukkig voldoende ander aanbod, geen idee waarom je deze zou kopen.

Deze absurde prijzen rijmen prima met de weg die Zena een aantal jaar geleden is ingeslagen. Maar dit is wel weer een overtreffende trap.

Misschien ruikt Zena een kans nu het knalvuurwerk in Nederland verboden is en gaat men er vanuit dat meer mensen in Belgie knallers gaan kopen en er ook meer geld voor uittrekken. Ik in ieder geval niet, heb mijn 'lvc pas' overigens ook al ingeleverd...

Vanuit een commercieel oogpunt uiteraard een goede move, monopolie, aangezien de meesten hun weg niet naar de zwarte markt weten te vinden. Maargoed, misschien moeten we niet zo onze beklag doen over normale marktwerking. Het zal zichzelf uiteindelijk weer uitbalanceren.

Zena be heeft wel grote monopoly met knal te pakken en ze kunnen helaas zelf beslissen hoe gek ze het willen maken.

Zo hebben ze NL thunderkings opgekocht wat hier niks kost daar de hoofdprijs is.
20200530_150522.jpg

Maar goed denk dat velen wel een pakje mee zullen nemen om uit te proberen of tussendoor.

Ben ik het niet mee eens 023.
Zena denkt dat ze alles zijn, maar Loots en Pyroshop hebben ook echt prima spul.
De knallers bij Pyroshop zijn zeker niet zo hard, maar wel veel goedkoper.
Ik verwacht zelf dat zij ook Nederlandse thunderkings en rotjes gaan verkopen, maar dan wel voor redelijke prijzen. In juni kon ik een slof kanonslagen van 200 stuks meenemen voor 1,50.

Slof Kanonslagen van 200 stuks, in rood folie verpakt of in een doosje, waar gekocht als ik vragen mag..

Op die foto met thunderkings staat op het kaartje 10 stuks.
Maar er zitten er echter 20 in.
Maar alsnog veel te duur. Ik weet zeker dat deze in NL veeeel minder kosten.

Wat een troep. Ik heb wat van die kleine knallertjes uitgebprobeerd. Maar kan beter je geld ergens anders aan uitgeven. Strijkertjes nog wel geinig, maar die zogenaamde vlindertjes. het zijn niet eens vlinders. Zit er gewoon voor sier op. Het is oplichterij als je het mij vraagt. Een astronaut gaat bijna net zo hard. Die kleine matjes zijn nog goed te doen. Maar die kleine knallers en ook die grote, want te duur, lekker laten liggen. Voor vuurwerk hoef je echt niet naar belgie, gewoon in Nl kopen. betere kwaliteit ook nog. EN GOEDKOPER!

Weet niet welke vlinders je dan gehaald hebt? Bij Zena hebben ze inderdaad ook de Nederlandse Colpo Thunder van Vuurwerkmania liggen, en dat zijn rotjes ja.

Ja maar het lijkt mij echt onmogelijk dat die even hard gaan als een astronaut, zoals hij schrijft.
Of het was een ploffer.

ze lijken op die oude baby vlindertjes. Daar zat nog 1.2 in. Volgens mij in deze 0.33.

Ook zogenaamde grondbloem met knal is troep. Mensen, we kunnen het er toch gewoon over eens zijn dat het ofwel te duur is, ofwel slechte kwaliteit. :D Ik weet niet meer hoe ze heten, heb de doosjes niet meer. Die gato's of wat het ook zijn, zijn wel aardig, maar wederom te duur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan