Nachtbrakerstopic 30-31 december 2022!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hopelijk is het nog toegestaan om doorlont vragen te stellen:
Transbomber + op het einde een losse losse cake erbij.
1) Lont bovenop over meerdere tubes
2) In een tube
3) tussen 2-4 tubes naar beneden in de pot
4) Een betere suggestie ;)

Ben benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft of tegen hetzelfde aanloopt. Excuses voor de matige afbeelding
_20221230_202906.JPG

Gisteren bestellingen opgehaald en heb nog een bezoekje aan een lokale cafferatadealer gebracht.

Had nog een mooie planning staan maar hoorde van vrijwel alle winkeliers dat al het vuurwerk vrijwel is uitverkocht. Er komt wel een levering maar niet met wat ik wou hebben. Dus morgen lekker naar de markt even wat kipdijfilets inslaan en thuis goed marineren om vervolgens op de grill te leggen. Oliebollen kopen en appelbeignets.

Ik heb de afgelopen dagen enorm genoten van vwc. En enorm genoten van de vuurwerkverkoop.

Ik heb morgen ook weinig tijd om jullie gelukkig Nieuwjaar te wensen duik rustig me bed in tevreden.

Aan alle leden van vuurwerkcrew wens jullie morgen heel veel plezier morgen en heel veel vuurwerkplezier dat het maar knallen mag. Geniet er ook van het is maar 1 keer per jaar oud en nieuw.

Wens jullie allemaal een goed en een gezond en een spectaculair maar vooral flitsend Nieuwjaar toe en een knallend 2023.

Is er toevallig nog iemand die morgen gaat afhalen van Feuerwerkswelt in Gronau? Heb daar vandaag niks meegekregen omdat de “vrachtwagen naar Berlijn was gestuurd”. Zit er niet op te wachten om morgen weer op goed geluk een heel stuk te rijden.
Had ook geen bericht gekregen dus ik stond ook met lege handen in Gronau. Kreeg ze ook niet te pakken. Mail gestuurd of ze mij willen bellen.. niks nada:frusty: 2 uren heen 2 uren terug voor niks gereden. Meende vanmiddag te lezen in de chat dat we in januari een mailtje krijgen of we hem willen doorschuiven of terugbetaling. Ik hoop op een wonder morgen maar ik gok het er niet op daar weer heen te rijden zonder enig contact.
Dit was de bestelling waar ik het meest naar uitkeek met o.a. Funke, Argento, El Gato spul.. ze hebben de voorpret flink verziekt voor mij vandaag:rolleyes:

Maargoed, morgen D-Day! Nog altijd heeel veel zin in om mijn Nederlandse collectie op te knallen!:handsup:

Nog 21 uur en dan begint het toch echt.
De spanning is de snijden en de kriebels nemen toe. Vandaag maar weer enkele kanon soldaat maken tegen de spanning

Gisteren bestellingen opgehaald en heb nog een bezoekje aan een lokale cafferatadealer gebracht.

Had nog een mooie planning staan maar hoorde van vrijwel alle winkeliers dat al het vuurwerk vrijwel is uitverkocht. Er komt wel een levering maar niet met wat ik wou dus.

Yep, tis echt ellende. Bij Lesli is ook amper nog wat te bestellen. En de bunker is vele malen leger als andere jaren. En dan moet morgen, de drukste dag, nog komen. Moet veel "nee, die is op" gaan verkopen ben ik bang :(

Enfin, morgen vroeg zodra de winkel open gaat snel wat spul nog aan de kant leggen voor mezelf. :D

Spanning stijgt hier. Nu lekker WK Darts kijken met van Gerwen - van Duijvenbode. Lekker man!

Daarna toch nog proberen wat slaap te gaan pakken. Morgen een lange dag!

Eindelijk weer thuis, was nog drie kwartier op winderig station wachten op de trein. Ben wel kaput nu maar kan uitslapen tot max 9u voor de laatste, langste trip, ook weer beetje spanning en sloperij, zeker met de aangekondigde wind en regen...

Is er toevallig nog iemand die morgen gaat afhalen van Feuerwerkswelt in Gronau? Heb daar vandaag niks meegekregen omdat de “vrachtwagen naar Berlijn was gestuurd”. Zit er niet op te wachten om morgen weer op goed geluk een heel stuk te rijden.
hoi driekkus, ben gisteren geweest en ging toen redelijk. Best wel wat ontbrekende artikelen die dan wel dan niet vervangen waren. Van de Duitse fora begrijp ik dat je die gasten wel kan bellen om te vragen of je bestelling er is. Ze hebben per dag lijsten. Even googlen op firma kerenc of zoiets.

Zo bestellingen zijn binnen, vanmiddag de laatste gehaald. Nu lekker op de bank, tijd voor een biertje!

Bijlagen

• 20221230_220532.jpg
    20221230_220532.jpg
    99,2 KB · Weergaven: 4
Morgenmiddag eerst zelf lekker carbid schieten met melkbus. Vervolgens naar bekenden in wat grotere setting carbid schieten (met wat grotere vaten/tanks). En dan in de avond lekker met vuurwerk aan de slag. Meer mensen hier die ook nog gaan carbid schieten morgen? Of alleen maar vuurwerk-freaks?

Man, hier is het altijd zo stil, maar ze steken nu zoveel cakes en boxen af al, voelt bijna vervelend dat je niet meedoet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan