WAUW! Ik had echt niet zoveel reacties, verwacht. Super lief allemaal, dankjulliwel.
We gaan er zeker alsnog ook een fantastisch oud en nieuw van maken. Hier volgt even wat random informatie over opa, mijn verjaardag en oud en nieuw:
1. Mijn opa was echt een ijzersterke vent, 95 jaar oud geworden. Zal nooit vergeten dat hij met zijn blote handen onze aansteeklontjes uit maakte voor mijn ogen. Ik geloofde het gewoon niet- en had het al mijn vriendjes op school verteld, wat een bikkel vond ik mijn opa!
2. Hij was vroeger dol op carbid schieten, flinke dreunen waar oma steeds van schrok. Door onze Aziatische roots zit vuurwerk in het bloed, voornamelijk Chinese rollen
3. Of dit waar is heb ik nooit kunnen achterhalen, opa en oma zweerden van wel, maar goed: mijn verjaardag is 30 december- en van géén ENKEL, maar dan ook ENKEL cadeau werd ik blijer dan van vuurwerk... Oprecht... Ik heb meermaals (toen het nog mocht) Chinese rollen van opa en oma gekregen. 1 jaar kreeg ik een 30K van iets van Red Dragon uit mijn hoofd? Was een buskruit mat uit NL, meer roken dan knallen zegmaar. Na oud en nieuw heb ik ze nog 100x bedankt, maar opa vond het maar een slap apparaat en ik had ook aangegeven van ja... is buskruit eh geen flash. Jaar erop kwam hij aanrijden met een 100K achter in zijn auto. Mijn ogen zijn nog NOOIT zo groot geweest als toen ik die achterklep opende. Nog nooit in mijn leven een 100K mogen hebben. En wat bleek... Het was een Flash mat van Choeet! Ik vraag: maar ben je naar België gereden? Hij en oma zweerden constant van niet- en dat hij tegen die kerel bij een NL handel had verteld wat voor slap spul hij meekreeg en dat hij het beste nodig had voor zijn kleinzoon. Oma zei zelfs dat personeel even oogje in het zeil moest houden omdat ze een flash mat in de auto moesten leggen en daar niet mee gepakt wilde worden. (Ze wonen in Zuid-NL) dus ik heb er tot de dag van vandaag een hard hoofd in dat ze in NL een flash mat hebben kunnen kopen- maaarrr, ik zie hun ook niet naar België rijden en weten waar vuurwerk winkels zitten (googlen lukt hun écht niet). Nog altijd een groot mysterie, maar manmanman wat was dat een kanon om 00:00!!!
Tot slot, ik vier mijn verjaardag nooooiiitt, ik geef er echt te weinig om omdat ik de dag daarna de mooiste dag van het jaar mag vieren... Nou wil het dat ik dit jaar dus op zondag mijn verjaardag vier- dus heb ik zo ongeveer de drukste eindejaar OOIT. Met kerst, dingen regelen voor opa, de uitvaart, verjaardag verzorgen, vieren etc.
Maar we mogen niet klagen, vlieg zo mijn nest in om me klaar te maken voor de eindejaars-storm. Veel plezier en succes allen!!