.mts bestanden

Bizzle

VWC lid
Iemand hier bekend mee? Als ik filmpjes die ik heb gefilmd met me Canon Legria HF200 via de SDHC op me laptop zet worden het .mts bestanden. Heb liever dat het .mpeg bestanden zijn.

Kan dit via een instelling veranderd worden of zijn er andere opties?

Marcel

Er zijn veel progjes te vinden die MTS kunnen converteren naar MPEG. Misschien is Format Factory wel iets voor jou. Het is freeware dus gratis te gebruiken.:wink:
Te vinden op www.pcfreetime.com

Mijn camera filmt ook in .mts formaat. Dat is HD kwaliteit, maar ik weet niet of .mpeg wel dezelfde kwaliteit kan zijn...
Je kunt dit type bestanden trouwens wél direct op YouTube uploaden. Verder speel ik de bestanden af met de VLC Media Player, maar dan nog kan ik ongeveer 10% van de films niet afspelen omdat VLC ze niet herkent ofzo.

Mijn camera filmt ook in .mts formaat. Dat is HD kwaliteit, maar ik weet niet of .mpeg wel dezelfde kwaliteit kan zijn...
Je kunt dit type bestanden trouwens wél direct op YouTube uploaden. Verder speel ik de bestanden af met de VLC Media Player, maar dan nog kan ik ongeveer 10% van de films niet afspelen omdat VLC ze niet herkent ofzo.

En als je een codec pack voor VLC player download en installeert?

ik dacht dat .mts bestanden standaard van canon zijn. en hij altijd in dit formaat filmt!

wat is er mis met .mts bestanden? ik heb het zelf ook maar heb nergens problemen mee en alles werkt!

--pyro99:bye:

Het ging mij er meer om dat ik gewend ben om .mpeg films te hebben en die dus af te spelen in Windows Media Player. Dat VLC vind ik 100x niets. Maar heb inmiddels een codec om ze toch in WMP af te spelen dus ben weer blij.
En hoor idd dat Canon altijd dit bestand type heeft. Weer wat geleerd.

Het ging mij er meer om dat ik gewend ben om .mpeg films te hebben en die dus af te spelen in Windows Media Player. Dat VLC vind ik 100x niets. Maar heb inmiddels een codec om ze toch in WMP af te spelen dus ben weer blij.
En hoor idd dat Canon altijd dit bestand type heeft. Weer wat geleerd.

Ik zit met hetzelfde probleem. Wil mijn filmpjes bewerken maar dit kan niet omdat het mts is. Maar ik film met een jvc cam en die gebruikt ook mts. Dus niet alleen Canon.

Wouter is niet alleen, ik gebruik ook een JVC camcorder en alles in .mts files.
Het vervelende in bijvoorbeeld Adobe Premiere Pro is dat ik geen geluid krijg als ik deze files importeer.

Wouter is niet alleen, ik gebruik ook een JVC camcorder en alles in .mts files.
Het vervelende in bijvoorbeeld Adobe Premiere Pro is dat ik geen geluid krijg als ik deze files importeer.

Dan heb jij CS6 neem ik aan? Daar is om 1 of andere reden geen audio bij .mts bestanden.
Als je 5.5 gebruikt heb je wel geluid :).

Wanneer je ze niet ziet wanneer je ze wilt openen in Sony Vegas, ga dan naar File -> Open -> bestandstype: Alle Bestanden, dan zouden ze wel zichtbaar moeten zijn.

Wanneer Premiere ze enkel opent zonder geluid mis je volgens mij een Plugin. Het is op te lossen, heb het zelf ook voor elkaar gekregen.

Ik rommel met verschillende bestanden en gebruik any dvd converter pro ,ik vind dit prog zo goed omdat het zelfs door een digibeet(wat ik ben)makkelijk gebruikt kan worden

Voor al het omzet werk: HandBrake (Win / OSX)
Snapt zo'n beetje elk input formaat en maakt er een nette mp4/mkv van :)

(Het is een gratis tooltje :))

Back
Bovenaan