Mortar Bomb

fompert

VWC lid
Artikelnummer: DC115
Artikelnaam: Mortar Bomb
Bruto Gewicht: Info volgt
Netto Kruitgewicht: 37 g
Aantal Schoten: 1
Effectomschrijving: Single shot Cat.F3 met een oorverdovende knal waarna een rood bloemboeket overgaat in witte stroboscoop effecten
Kaliber: 50 mm
Afmetingen: 29 x 5,5 cm
Tijdsduur: Info volgt
Stijghoogte: Info volgt
Kartoninhoud: 24/1
Richtprijs: € 7,50

DC115.jpg

Waren er in de jaren 80 en begin 90 ook al niet zulke joekels van de Diamond Collection ? Ze komen mij zo bekend voor.

als deze net zo goed is als die van vroeger van diamond dan kan het wel een toppertje zijn benieuwd

Deze viel mij ook op. Voor 7 euro 50 goed te doen.
Een betere prijs dan de mortieren van andere importeurs van dit caliber (gaan voor 10 tot 12 euro over de toonbank).

Waren er in de jaren 80 en begin 90 ook al niet zulke joekels van de Diamond Collection ? Ze komen mij zo bekend voor.

Volgens mij was dat een romeinse kaars, de "Roman Candle Barrage".
Ze hebben in het verleden wel mortieren gehad, maar van een kleiner formaat dan deze geloof ik.

Zie nr. 67 "Roman Candle Barrage" (vroeger hadden ze volgens mij ook een non Special Edition versie (nog voor de intrede van het Special Edition label).

folderhubo2004g.jpg

Folder van http://www.oudennieuwarchief.nl/ vandaan gehaald.

Zie nr. 71, 72 en 73. Deze mortieren uit de jaren 90' bedoel je zeker?
Volgens mij waren die geen 29 cm zoals deze.

folderklarenbeek1998e.jpg

Folder van http://www.oudennieuwarchief.nl/ vandaan gehaald.

Ik bleef gelijk weer hangen in het archief. Die invullijsten uit de jaren '70. Jeugdsentiment ten top!

de dc 113 "star bomb" komt qua effect hetzelfde over . Zou een referentie kunnen zijn over wat te verwachten .

Hoop eigenlijk niet dat het de zelfde is... Maar gezien de omschrijving lijkt het er wel op.. De star bomb is nu op veel adressen voor geweldige aanbiedingen te koop..dan moet ik daar maar voor gaan kijken. wacht wel een demotje af voordat ik hem aanschaft :)

Hoop eigenlijk niet dat het de zelfde is... Maar gezien de omschrijving lijkt het er wel op.. De star bomb is nu op veel adressen voor geweldige aanbiedingen te koop..dan moet ik daar maar voor gaan kijken. wacht wel een demotje af voordat ik hem aanschaft :)

Zou wel raar zijn, haha. Dat de Mortar Bomb hetzelfde is als de Star Bomb. Terwijl prijs van de Star Bomb zo te zien (veel) lager ligt. Misschien dat de Star Bomb (wanneer gelijk aan de Mortar Bomb) een uitloopproduct is vanwege het oude label waar ze dan van af moeten.

Back
Bovenaan