Moet vuurwerk verboden worden, Woensdag 21:10 uur [Poll]

In een paar minuten tijd 10% erbij, neigt naar sabotage.
Lol, beetje hypocriet he ;) Alsof wij dat niet deden xD Werd zelfs gezegd in de uitzending l0l

Nou antwoord is duidelijk stem Pvv dan kunnen we nog 4 jaar stoken als ze de grootste worden. 22 mei volgens mij voor de eerste kamer (de belangrijkste)
Hij is nu VNL, enneh normaal ben ik tegen discriminatie maar ze maken het wel heel moeilijk om niet op de rechtse partijen te stemmen :#

Minuut 2 en gelijk al raak met een leugen. Zij stond op afstand, zag vonken en hoorde daarna een knal. Vervolgens oog beschadigd. Dader is spoorloos maar mevrouw weet wel goed dat het door een vlinderbom kwam. Naar mijn weten is een trueno geen bom en schiet ook geen ijzeren projectielen af.

Jammer dat de drie mensen tegenover niet gelijk ingrepen bij zulke soort onzin.

Waarschijnlijk omdat zij zelf ook al zei dat het illegaal vuurwerk was en niet eens op o/n. Dan maakt het opzich niet meer uit of het illegaal vuurwerk was of een zelfmaak bom. Ik geloof overigens best dat het illegaal was, ze heeft alleen weinig verstand van vuurwerk en zei dus metaal, ze corrigeerde zichzelf daarna ook half. (Ze zei zelf dat ze het niet afsteekt)

Wat me ook wel irriteerde was t gedrag van de politici, elkaar persoonlijk aanvallen omdat dat zogenaamd de enigste manier van discussie voeren is. Al is t bizar dat de pro vuurwerk kant dat meer dan de con kant deed.

Tsjah er moet toch iemand opkomen voor de liefhebbers. En ik vond dat toon dit heel erg goed heeft gedaan.
Mensen maken ook fouten toch? Net zoals mevrouw groenlinks met de betonblokken.

Dat met die betonblokken was een perfecte vergelijking wat hij deed, alleen wil zij niet met haar greenpeace verleden geconfronteerd worden.

Alle argumenten en meningen om deze reactie de vormen zijn zo'n beetje wel genoemd hierboven. Om het kort te houden; Hulde aan onze 3 musketiers! Zij hebben ons standpunt met goede argumenten sterk verdedigd! Deze uitzending doet mij er weer aan herinneren dat ik nooit op groen links zal stemmen! 1-0 voor ons vuurwerkliefhebbers!

Was zeker een leuke uitzendig met 3 sterke spelers aan onze kant.
Ben benieuwd hoe dit opgepakt wordt bij de mensen die tegen zijn, al zou dat helaas niet veel zijn vrees ik.

Heb net de uitzending terug gekeken, heb er van genoten! Dank aan de vertegenwoordigers van de liefhebbers, jullie hebben het waar gemaakt!

Hopelijk leren we hier wat van en gebeuren en er minder ongelukken en word de overlast ook minder.
Van mij mogen ze ook de harde knallers aanpakken zodat we op onze dag nog zelf vuurwerk mogen stoken.

Heb net de uitzending terug gekeken, heb er van genoten! Dank aan de vertegenwoordigers van de liefhebbers, jullie hebben het waar gemaakt!

Helemaal mee eens! En vooral die Groenlinks vrouw maakte zich wel erg belachelijk doordat ze maar bleef hameren op het invoeren van gemeentelijke vuurwerkshows, terwijl al lang uiteengezet was dat dat niet haalbaar is.

Wat ik ook genant vond, was dat de presentator bleef aandringen of dat meisje nou toch niet echt even haar oog er uit wou halen.. Behoorlijk sneu.

hahaha de vraag : wie gaat al dat vuurwerk dan wel niet betalen ?
daar had de groenlinks mevrouw even niet aan gedacht !
mensen die het nu al zonde van hun geld vinden die gaan echt geen geld betalen voor een vuurwerkshow :p
eindelijk eens een sterk optreden van de vuurwerkliefhebbers !
nu ga je dus merken dat ze weer gewoon random mensen gaan uitzoeken en uitnodigen als zijnde vuurwerkliefhebbers !
dit was voor de tegenstanders van vuurwerk een grote teleurstelling dat ze zo onder tafel gepraat werden.

ga zo door !

Goed gedaan Toon, Evelien en Joram. Prima onderbouwde argumenten!

Ik vind het diep en diep triest voor dat meisje en ik kan me wel voorstellen dat ze wil dat vuurwerk verboden wordt. Echter lijkt ze te snappen dat zo'n zelfgemaakte vuurwerkbom of wat het dan ook was niet hetzelfde is als legaal vuurwerk. Wat ze zelf ook aangaf op een nieuwssite: legaal vuurwerk is niet in staat om zulke (scherf)verwondingen aan te richten, zware illegale klappers wel.

'dan huren we een voetbalveld of iets af en dan moet je entree betalen '

dat is goed, ik ga wel stukje vanaf staan dan, zie ik het ook

ook had ik wel willen horen dat mede door de Hoge prijs van Vuurwerk in Nederland, veel mensen naar Belgíé gaan, en dan gelijk knallers meenemen & dergelijke andere dingen,

wat betreft die mevrouw van groenlinks, besteed ik geen aandacht.. zielige figuren die heel Nederland kapot kunnen maken.. Ik niet dan jij ook niet mentaliteit.

ik kan niet wachten om om 12 uur met de auto naar een vuurwerkshow te rijden, met een onwijs grote verkeerschaos, dronken bestuurders opgeschoten lui, met illegaal vuurwerknallers om me heen te genieten van het stuk belabbert vuurwerk waar ik zelf ook nog aan bij moet dragen.

petje af naar die 3 aan tafel.

owja en het hele 'leuk concert ' argument,

ik kan godverdomme 363 dagen per jaar naar een concert toe.
en op zo een concert zoals in Amsterdam zit ik niet te wachten, vage bandjes met ondansbare muziek.
het magie is dat je 1 x per jaar je een keer mag uitleven met een van DE Mooiste dingen.

zo dit is mijn kleine input het liefst schrijf ik 3 bladzijdes vol.

En wat te denken van haar vraag of wij, de vuurwerkliefhebbers, niet in staat zijn om 8 uur lang zich in te houden, dus zelf niets af te steken en daarvoor in plaats naar een show o.i.d. te gaan?

Jammer dat niemand hierop zei dat men zich al 364 dagen moet inhouden en juist die 8 uur (liever 16 uurtjes) eens willen uitleven. Had ze ook daar gezeten met een bek vol tanden.

Heb het net ook teruggekeken. De voorstanders hebben zich prima gepresenteerd met goede argumenten. Bij de tegenstanders kwamen weer een aantal clichés aan bod, maarja ach echte sterke argumenten zijn er ook niet!

owja en het hele 'leuk concert ' argument,

ik kan godverdomme 363 dagen per jaar naar een concert toe.
en op zo een concert zoals in Amsterdam zit ik niet te wachten, vage bandjes met ondansbare muziek.

De voorstanders van vuurwerk hadden mooi in kunnen haken op het 'doe dan een leuk concert' argument. Want hoe vaak gaat het niet mis bij festivals of mega concerten? Hoe veel doden en gewonden zijn daar de afgelopen jaren niet bij gevallen? Dat zou volgens dezelfde redenatie dus ook verboden moeten worden.

Toch kon mevrouw de Arts me ook bekoren. Ze is dan wel tegen, maar heeft meerdere malen aangegeven dat de levensverminkende ongelukken toch vooral door illegaal vuurwerk gebeurt. En dit met cijfers kan onderbouwen.

Verder gaf ze ook aan dat door een geheel verbod waarschijnlijk meer illegaliteit komt.

En toen haar gevraagd werd wat haar advies was, denk ik dat niemand zag aankomen dat je "goed de gebruiksaanwezing moet lezen" zodat je weet wat te doen.

Verder gaande op de discussie. Vind niemand t boeit dat groenlinks zij op de vraag rondom t milieu: Dat is niet mijn top prioriteit. GROENlinks...Een vroegere activiste voor Greenpeace. Die zegt dat dat NU niet belangrijk is. Das toch best bizar.

Dat is inderdaad vreemd, maar misschien besefte zij al dat milieu overlast van vuurwerk dusdanig minimaal is, dat je daar geen goed standpunt aan hebt.

het enige wat hier in nederland verboden moet worden zijn die geitenwollensokken linkse rakkers
brrrrr krijg er de kriebels van

Back
Bovenaan