Moeilijk om positief te blijven over deze hobby

En dan wat?
99% heeft geen vuurwerk in huis liggen en is afhankelijk van de verkoop op 29/30/31
Daarnaast staan we nou niet bekend als een volk wat in opstand komt zoals in de VS/Engeland/Frankrijk dusja.

En dan wat, Dat de pleuris uitbreekt, je hoeft mij niet te vertellen dat Nederlanders een van de meest loyale en instemmende bevolkingsgroep ter wereld is. Maar eens zal toch die grens bereikt worden, dat ook de gemiddelde Nederlander het zat wordt, althans zou je denken.

Ik hoop dat Jan Klaas en Piet nog gewoon naar DE gaan de laatste dagen en dat een grote groep bevolking ook BE nog meepakt, mocht dit straks weer mogelijk zijn.

Gisteren in Rotterdam alvast een voorproefje wat de stad te wachten staat de komende jaarwisseling en dan nog een tikkeltje uitbundiger verwacht ik..

Feyenoord-supporters steken massaal vuurwerk af in Rotterdam

Feyenoord-supporters hebben donderdagavond voor onrust gezorgd in het centrum van Rotterdam. De supporters liepen rond met fakkels en zouden zwaar vuurwerk richting agenten hebben gegooid. Er zijn zeker drie aanhoudingen verricht.

https://www.nu.nl/284192/video/feyenoord-supporters-steken-massaal-vuurwerk-af-in-rotterdam.html
Helpt ook echt mee dit soort gedrag van zogenaamde voetbalsupporters.van die dingen ja van die dingen.

Ik keur geweld tegen hulpverleners en vernielingen altijd af, ook al is er een vuurwerkverbod.
Maar het is wel wat de regering mag verwachten, als ze een verbod daadwerkelijk instellen.

Helpt ook echt mee dit soort gedrag van zogenaamde voetbalsupporters.van die dingen ja van die dingen.

Ik vraag me ook af waarom in dit soort artikelen er altijd gesproken wordt over zwaar vuurwerk en niet over illegaal vuurwerk. Anders wil ik weten waar koop ik dat zwaar vuurwerk kan kopen?

Laatst bewerkt:
En dan wat?
99% heeft geen vuurwerk in huis liggen en is afhankelijk van de verkoop op 29/30/31
Daarnaast staan we nou niet bekend als een volk wat in opstand komt zoals in de VS/Engeland/Frankrijk dusja.

Ik denk dat je je daarop nogal verkijkt. Vooral in de gebieden waar het vorig jaar tijdens de jaarwisseling potdicht zat vanwege de dichte mist is het nodige overgebleven. Als ik voor mij zelf spreek ongeveer 40% van wat ik had. Heb zelf nog 4 boxen en de nodige cakes en kleiner spul over.

En ik denk echt dat als het besluit tot een verbod gevallen is dat in de weken erna er een grote en nieuwe vuurwerkhandel op gang zal komen. Vraag schept immers aanbod en daar heeft men dan nog ongeveer 6 weken de tijd voor.. en dat is tijd zat om wat stookvoer te bemachtigen..

Wat mij stoort is dat men het gooit op de ontlasting van de zorg, leg dan ook meteen Nederland droog.
De meeste ellende ontstaat door drank, niet door vuurwerk. Maar daar branden ze hun vingers niet aan omdat ze zelf de fles aan de lippen willen zetten.
Geloof het wordt een grote teringbende in de grote steden zoals Denk Haag en Rotterdam... veel meer autos in de fik, scholen in de fik, plunderen van winkels..... maar goed daar kijken ze voor weg.
Ontlasting van de zorg, daar kijken ze alleen naar.... nou met al die ellende die er tegenover staat ga je de zorg meer belasten.

Helpt zeker niet mee! ,maar dit gedrag wordt er door een aanstaand algeheel verbod op consumentenvuurwerk zeker niet minder op, het zal eerder meer worden.

Helpt zeker niet mee! ,maar dit gedrag wordt er door een aanstaand algeheel verbod op consumentenvuurwerk zeker niet minder op, het zal eerder meer worden.

Als men enig realiteitszin heeft dan ziet men het gedrag van deze supporters gelijk staan aan de ellende die er komt als vuurwerk verboden wordt.

Kan mij namelijk niet herinneren dat dit soort handfakkels zo goed werken zodra dat als in Nederland legaal en goedgekeurd consumentenvuurwerk verkocht wordt.

En het ontlasten van de zorg is ook onzin. Dhr Rutte is in 2011 en 2016 gewaarschuwd dat het risico op een pandemie mogelijk is. Met de bijbehorende schade.

In die 10 jaar heeft de beste man daar niets mee gedaan, maar het juist in de hand gewerkt. Bezuiniging op bezuiniging. Als men de zorg wil ontlasten zetten ze Rutte en consorten per direct af en plaatsen er politici die wél het beste met de maatschappij voor hebben.

Ze willen het vuurwerk gewoon niet meer. Dit lijkt me overigens allang onderkamers uitgehandeld. Vervolgens een poppenkast, goede moment afwachten om door te voeren. Groenlinks is niet de schuldige, daarvan kon je het reeds weten. De rest zijn voor mij de landverraders.

Gisteren kreeg ik op tv mee dat er jaarlijks ruim 2 miljoen gevallen op de eerste hulp belanden. Dat is gemiddeld ca. 5400 per dag. Die 380 vuurwerkslachtoffers vallen dan toch in het niet daarbij??? Dat zijn gewoon duidelijke cijfers.

Daarnaast is er al een verbod gekomen op vuurpijlen en knallers en single shots etc, dus eigenlijk zou dat (volgens de politiek dan) betekenen dat er dus minder slachtoffers gaan vallen. Dan zullen de slachtoffers al helemaal mee moeten gaan vallen.

Maar uiteindelijk draait het daar allemaal niet om... Want ach wat is het zielig voor de hondjes... ach wat is het schadelijk voor het milieu... en ach wat krijgen politiemensen en hulpverleners toch vuurwerk naar hun toe gegooid. Hondjes worden zo langzamerhand belangrijker in dit land dan de mensen zelf. En dat terwijl honden ook erg schadelijk zijn voor het milieu. Google maar eens op de co2 uitstoot van huisdieren...

Het probleem is ook dat de politie en de politiek nog steeds niet het verschil (willen) weten tussen consumentenvuurwerk en het illegale spul. Niemand gooit met een wondertol of rotje naar meneer de agent... En uiteindelijk zijn het die idiote raddraaiers die alles hebben verpest de laatste jaren. Steek je vuurwerk gewoon fatsoenlijk af, dan is er niks aan de hand.

Ik heb al wat langer het vermoeden dat de politie dat echt wel weet. Maar wat is er nou makkelijker. Een totaalverbod toch? Ben je gelijk van al dat gezeik af.

Hoe je het ook went of keert ze pakken alles aan om een vuurwerkverbod te krijgen cijfers of geen cijfers waarheid of geen waarheid en de grootste schreeuwers zijn ook nog burgemeester waarvan bekend is dat het haters zijn. Kortom het word s tijd dat wij s met een grote bek gaan schreeuwen hoe het wel zit en voor mijn part worden er een paar echte fanatieke liefhebbers uitgenodigd bij wat mij betreft Nieuwsuur, Jinek of weet ik veel wat voor een programma om ze maar s goed een keer de bek te snoeren!!! Daar is t met gemak s tijd voor want zoals t nu gaat gaan we t echt niet redden.... Want tijdelijk verbod word helemaal verbod dat begrijpen we met gemak wel toch!!! Daaaag vuurwerkhobby.....

Hoe je het ook went of keert ze pakken alles aan om een vuurwerkverbod te krijgen cijfers of geen cijfers waarheid of geen waarheid en de grootste schreeuwers zijn ook nog burgemeester waarvan bekend is dat het haters zijn. Kortom het word s tijd dat wij s met een grote bek gaan schreeuwen hoe het wel zit en voor mijn part worden er een paar echte fanatieke liefhebbers uitgenodigd bij wat mij betreft Nieuwsuur, Jinek of weet ik veel wat voor een programma om ze maar s goed een keer de bek te snoeren!!! Daar is t met gemak s tijd voor want zoals t nu gaat gaan we t echt niet redden.... Want tijdelijk verbod word helemaal verbod dat begrijpen we met gemak wel toch!!! Daaaag vuurwerkhobby.....

Jinek is ook zo links als wat, daar wil je niet bij aan tafel zitten ze schijnt al goed bevriend te zijn met die ### klaver

Zo'n beetje alles in de tv wereld is links. Degene die dat niet zijn durven er niet voor uit te komen.
Zogenaamd braaf volkje maar ondertussen.

En het ontlasten van de zorg is ook onzin. Dhr Rutte is in 2011 en 2016 gewaarschuwd dat het risico op een pandemie mogelijk is. Met de bijbehorende schade.

In die 10 jaar heeft de beste man daar niets mee gedaan, maar het juist in de hand gewerkt. Bezuiniging op bezuiniging. Als men de zorg wil ontlasten zetten ze Rutte en consorten per direct af en plaatsen er politici die wél het beste met de maatschappij voor hebben.

Kansloos.jpg

Lees onderstaand stukje.
Is de VVD daar toentertijd niet mee akkoord gegaan?

Zo'n beetje alles in de tv wereld is links. Degene die dat niet zijn durven er niet voor uit te komen.
Zogenaamd braaf volkje maar ondertussen.

Helemaal mee eens. Nederland stemt al jaren redelijk rechts maar toch wordt de een na de andere zogenaamde linkse publieke opinie ons door de strot gedrukt onder de leiding van de media. Want ieder teer zieltje moet gepamperd worden. Vervolgens gesteund door een paar BNers die graag aandacht willen en zo breeddenkend mogelijk over willen komen. Ik ben echt helemaal klaar met die hipster mietjes cultuur..

Helemaal mee eens. Nederland stemt al jaren redelijk rechts maar toch wordt de een na de andere zogenaamde linkse publieke opinie ons door de strot gedrukt onder de leiding van de media. Want ieder teer zieltje moet gepamperd worden. Vervolgens gesteund door een paar BNers die graag aandacht willen en zo breeddenkend mogelijk over willen komen. Ik ben echt helemaal klaar met die hipster mietjes cultuur..
Het is makkelijk links te zijn als je woont in een villawijk waar een particulier beveiligingsbedrijf een oogje in het zeil houdt. Ik kan het weten, woon in 't Gooi, als je je in zo'n wijk begeeft blijft de beveiliging achter je rijden totdat je uit die wijk verdwijnt. Als daar ingebroken wordt stuurt de politie een helicopter de lucht in. Ze zijn totaal los van wat er in de rest van NL gebeurt.

Wat mij betreft wel een goed getimede actie ...
Laat mooi zien dat tuig niet tegen gehouden wordt door een vuurwerkverbod. Zag Vuurwerkmania hier ook over posten op Facebook.

Wat mij betreft wel een goed getimede actie ...
Laat mooi zien dat tuig niet tegen gehouden wordt door een vuurwerkverbod. Zag Vuurwerkmania hier ook over posten op Facebook.

Kan de politiek gelijk zien wat de grote steddn te wachten staat tijdens de jaarwisseling. Laten we hopen dat dit filmpje als voorbeeld hun de ogen opent

Back
Bovenaan