Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb het woord petitie niet gebruikt,er zijn zat andere dingen die ze kunnen doen.Maar om topic na topic te maken over wat er allemaal straks niet meer mag dat onze hobby word afgepakt enz enz daar word niemand wijzer van,alleen maar gefrustreerd, De 17000 zijn zeker niet zo actief als de meesten die er nu op zitten,maar het zijn wel mensen die geïnteresseerd zijn in vuurwerk anders maak je geen profiel aan, dus die hebben er zeker belang bij hoe het gaat lopen met het vuurwerk gebeuren.
En als (vuurwerkcrew) zou je zeggen dat het belangrijkste is vuurwerk en aangezien het nu afgepakt word verwacht je meer dan alleen maar vertellen hou de politiek het nu gaat afpakken.
Als 6 gekleurden het voor elkaar krijgen zwartepiet op de kaart te krijgen,wat ook een Nederlandse traditie is,moet het toch ook lukken als 1% van de vuurwerk liefhebbers naar Den haag gaan. En Nederlanders zijn kudden volk,als er een over de dam is volgt de rest,en daar vind ik dat ze als vwc wat in kunnen betekenen,in ieder geval proberen.En zoals ik het al eens eerder geprobeerd heb samen met andere form's sta je veel sterker.Maar het is nu weer net zo stil als die andere keren en laten andere voor hun spreken. Ik heb niks tegen de jongens zelf maar ik vind dat ze hier heel veel laten liggen.
Ten tweede als je zo iets zegt kan ik zeggen dat je niet weet waar je over praat,want over vaders gesproken mijn vader zit al 40 jaar in de politiek dus die zal het denk ik ook wel weten.
Wat probeer je hier nu mee te zeggen, dat als je in de politiek zit je ook daadwerkelijk weet waar je het over hebt, hum dat vertrouwen is behoorlijk weg als je al die politieke blunders op een rijtje gaat zetten....
En hoe kun jij nou bepalen dat ik niet weet waar je het over hebt als je mij geen eens kent, dat is een voor oordeel waar je heel voorzichtig mee moet zijn. Ook kan ik over mijn vader zeggen dat hij als mod zijn ziel en zaligheid in dit forum heeft gestopt, veel meer dan jij je misschien kan voorstellen, dus oordeel niet zo snel over mensen en denk eerst eens na voordat je kraait.
Verder ben ik het met tjopper eens dat iedereen behoorlijk gefrustreerd wordt dat onze hobby beetje bij beetje wordt afgepakt en dat we er eigenlijk geen raad weten er mee om te gaan en welke stappen te ondernemen. Ik ben er van uit gegaan dat de belangenvereniging toch goed mee bezig was maar dat betwijfel ik steeds en steeds meer...... PUNT.
Ik denk dat we het zeker met elkaar eens zijn als het gaat om het feit dat we het zonde vinden dat onze hobby steeds meer afgepakt wordt. En dat er ook zeker wel iets mag gebeuren. Je moet alleen wel weten dat de mensen achter vwc(lees ook andere fora) allemaal vrijwilligers zijn, hobbyisten, die hun tijd ook maar een keer kunnen gebruiken. Oftewel, het vraagt heel erg veel om iets te organiseren als een demonstratie(waarvan ik mij afvraag of het werkt) te organiseren.
Je zegt dat topic na topic neergezet wordt over wat allemaal straks niet meer mag en dat dit frustrerend is. Alleen moet je ook weten wat het doel is van dit forum. Dat is in mijn idee nog steeds de consument en de liefhebber informeren over van alles wat speelt op vuurwerkgebied. En een van de dingen is dat er een wetswijziging aan zit te komen. En dat moeten mensen weten.
Dat dit frustrerend is daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het ook frustrerend. Ik probeer echter mijn energie ergens anders dan in te steken in plaats mij te frustreren aan iets waar ik alleen niets aan begin.
greetzz
Ik snap je reactie Nismo. Voor iedere liefhebber is het een doorn in het oog om te zien dat enkel het negatieve aspect aandacht krijgt en het positieve wordt verbannen. Echter moet ik wel bekennen dat de heren van VWC net als FPM en waar ik zelf bij ben Vuurwerkbieb weinig voeten in de aarde kunnen krijgen als er boven in de branche meerdere werkgroepen voor het behoudt van de traditie is (lees; BPN en Werkgroep behoud Vuurwerktraditie). Hierin zijn diverse importeurs lid van één van de twee. Op enkele nagelaten zijn ze bij beide actief. Daarnaast hebben we ook al diverse petities voorbij zien komen die ook niet van grond komen. Ook hieruit speelt betrokkenheid en samenspel weer een grote rol. De enige petitie die tot nu naar inziens aardig loopt is petitievoorvuurwerk.nl
De focus moet naar mijn idee liggen op enkel het Nederlands consumentenvuurwerken het belangrijkst veiligheid en voorlichting.
Grootste probleem met die petities is dat ze de zogenaamde "kritieke massa" niet kunnen bereiken. De petitie die jij noemt wordt opgezet door maar 1 importeur, zou deze petitie bijvoorbeeld staan op de websites van alle importeurs en dealers, dan zouden de inschrijving binnen rollen alsof het niks is.
Bedankt Mike voor je reactie, aangezien je zelf al zegt er word niet naar je geluisterd als je met positieven dingen aan komt zetten,is het dan niet een keer tijd om het wat hoger op te gaan zoeken,
In de zin van het afdwingen dat er naar ons geluisterd gaat worden. Ik ben de leugens omtrent vuurwerk nu wel beu,en ik neem aan meerderen met mij.
Het lijkt mij niet moeilijk om een camera op je gericht te krijgen en dat je je verhaal kan doen als we met een zooi mensen op het binnen hof gaan staan zodat er niemand meer door kan, ik noem maar een zij straat,misschien dat er andere een beter idee hebben?? ik probeer gewoon iets op poten te krijgen zodat er een keer naar de andere kant word geluisterd.
Indien iemand een bepaalde actie wilt opstarten, dan is dat het beste als ze daarin gesteund worden door de BPN bijvoorbeeld. In dat geval kunnen en zullen er ook meer aan meewerken voor promotie zoals fora, winkeliers, importeurs en vele liefhebbers. Zo'n actie doe je echter niet zomaar, even met elkaar afspreken ergens samen te komen, is niet genoeg, dan moet je de juiste woordvoerders hebben en iemand die het goed in de gaten houdt. Ook dat er geen baldadige dingen gebeuren zoals het afsteken van vuurwerk (ook geen cat. 1) of zonder respect de discussies aangaan.
Iets waar wij ons niet voor in zullen gaan zetten als initiatiefnemer, de kennis en de tijd is er niet voor. Maar als iemand anders dat dus wel heeft, het start, de BPN mee heeft, dan zullen wij direct inhaken op een promotie van dat initiatief.![]()
Indien iemand een bepaalde actie wilt opstarten, dan is dat het beste als ze daarin gesteund worden door de BPN bijvoorbeeld. In dat geval kunnen en zullen er ook meer aan meewerken voor promotie zoals fora, winkeliers, importeurs en vele liefhebbers. Zo'n actie doe je echter niet zomaar, even met elkaar afspreken ergens samen te komen, is niet genoeg, dan moet je de juiste woordvoerders hebben en iemand die het goed in de gaten houdt. Ook dat er geen baldadige dingen gebeuren zoals het afsteken van vuurwerk (ook geen cat. 1) of zonder respect de discussies aangaan.
Iets waar wij ons niet voor in zullen gaan zetten als initiatiefnemer, de kennis en de tijd is er niet voor. Maar als iemand anders dat dus wel heeft, het start, de BPN mee heeft, dan zullen wij direct inhaken op een promotie van dat initiatief.![]()
Allemaal leuke acties die te laat zijn. Er waren al winkeliers die op eigen houtje acties oprichten zoals vuurwerkafval in leveren en geld terug kreeg ofzo en vuurwerkbrillen uitdeelde. Daar was die hele BPN niet bij. Ze worden mond dood gemaakt in discussies omdat ze niet brutaal genoeg zijn. Bang voor hun eigen hachje. Zie dat verhaal vorig jaar op de TV met Lesli vuurwerk over een jongen die een grondbloem op zijn borst krijgt en brandwonden. Antwoord had moeten zijn: "Bij normaal gebruik en veiligheid regels in acht genomen was dit niet gebeurd" Met andere woorden eigen schuld dikke bult. Hoe krijg je een grondbloem op je borst?!
Nu nog te redden wat er te redden valt is laat. Deze ontwikkelingen hadden hun allang aan moeten zien komen en is niet 1 op de andere dag gekomen. Als ze achter de schermen nu zoveel gedaan hadden was dit voorkomen geweest. BPN is nu pas wakker geschud nu de tijden aangepast zijn. Bovendien verwachten zij geen omzetverlies en dat laatste trek ik vol in twijfel en dat weten we over enkele maanden