Minister wil af van vuurwerk overdag.

Duidelijk is het in ieder geval niet, maar ik denk dat wel komt na Sinterklaas. Zal wel een mediacampagne gestart worden rond die tijd, zal ook een aantal miljoen kosten.

Ik heb het woord petitie niet gebruikt,er zijn zat andere dingen die ze kunnen doen.Maar om topic na topic te maken over wat er allemaal straks niet meer mag dat onze hobby word afgepakt enz enz daar word niemand wijzer van,alleen maar gefrustreerd, De 17000 zijn zeker niet zo actief als de meesten die er nu op zitten,maar het zijn wel mensen die geïnteresseerd zijn in vuurwerk anders maak je geen profiel aan, dus die hebben er zeker belang bij hoe het gaat lopen met het vuurwerk gebeuren.
En als (vuurwerkcrew) zou je zeggen dat het belangrijkste is vuurwerk en aangezien het nu afgepakt word verwacht je meer dan alleen maar vertellen hou de politiek het nu gaat afpakken.
Als 6 gekleurden het voor elkaar krijgen zwartepiet op de kaart te krijgen,wat ook een Nederlandse traditie is,moet het toch ook lukken als 1% van de vuurwerk liefhebbers naar Den haag gaan. En Nederlanders zijn kudden volk,als er een over de dam is volgt de rest,en daar vind ik dat ze als vwc wat in kunnen betekenen,in ieder geval proberen.En zoals ik het al eens eerder geprobeerd heb samen met andere form's sta je veel sterker.Maar het is nu weer net zo stil als die andere keren en laten andere voor hun spreken. Ik heb niks tegen de jongens zelf maar ik vind dat ze hier heel veel laten liggen.

Ik denk dat we het zeker met elkaar eens zijn als het gaat om het feit dat we het zonde vinden dat onze hobby steeds meer afgepakt wordt. En dat er ook zeker wel iets mag gebeuren. Je moet alleen wel weten dat de mensen achter vwc(lees ook andere fora) allemaal vrijwilligers zijn, hobbyisten, die hun tijd ook maar een keer kunnen gebruiken. Oftewel, het vraagt heel erg veel om iets te organiseren als een demonstratie(waarvan ik mij afvraag of het werkt) te organiseren.

Je zegt dat topic na topic neergezet wordt over wat allemaal straks niet meer mag en dat dit frustrerend is. Alleen moet je ook weten wat het doel is van dit forum. Dat is in mijn idee nog steeds de consument en de liefhebber informeren over van alles wat speelt op vuurwerkgebied. En een van de dingen is dat er een wetswijziging aan zit te komen. En dat moeten mensen weten.
Dat dit frustrerend is daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het ook frustrerend. Ik probeer echter mijn energie ergens anders dan in te steken in plaats mij te frustreren aan iets waar ik alleen niets aan begin.
greetzz

Ten tweede als je zo iets zegt kan ik zeggen dat je niet weet waar je over praat,want over vaders gesproken mijn vader zit al 40 jaar in de politiek dus die zal het denk ik ook wel weten.

Wat probeer je hier nu mee te zeggen, dat als je in de politiek zit je ook daadwerkelijk weet waar je het over hebt, hum dat vertrouwen is behoorlijk weg als je al die politieke blunders op een rijtje gaat zetten....
En hoe kun jij nou bepalen dat ik niet weet waar je het over hebt als je mij geen eens kent, dat is een voor oordeel waar je heel voorzichtig mee moet zijn. Ook kan ik over mijn vader zeggen dat hij als mod zijn ziel en zaligheid in dit forum heeft gestopt, veel meer dan jij je misschien kan voorstellen, dus oordeel niet zo snel over mensen en denk eerst eens na voordat je kraait.
Verder ben ik het met tjopper eens dat iedereen behoorlijk gefrustreerd wordt dat onze hobby beetje bij beetje wordt afgepakt en dat we er eigenlijk geen raad weten er mee om te gaan en welke stappen te ondernemen. Ik ben er van uit gegaan dat de belangenvereniging toch goed mee bezig was maar dat betwijfel ik steeds en steeds meer...... PUNT.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil even vooropstellen dat ik absoluut tegen vandalisme ben in welke vorm dan ook.

Het is inderdaad zo dat we rond de jaarwisseling helaas te maken krijgen met vernielzucht, waarbij vuurwerk veelal het middel is om vernielingen aan te richten, maar dat wil niet zeggen dat legaal vuurwerk daar de enige schuldige aan is.

Rond de jaarwisseling hebben mensen vaak een aantal dagen vrij en een feestje gepaard met wat (soft)drugs kan er (denk ik) volgens doch wel een grote groep mensen dan blijkbaar wel van af. I.c.m. drank en die drugs krijg je dan al gauw vandalistische tafarelen, waarbij vuurwerk toevallig voor handen is en het middel voor vandalisme wordt.

Bij voetbalwedstrijden zijn de middelen veelal metalen staven, houten balken, stoeltjes, singnaalfakkels en dergelijke. Eigenlijk alles wat je op straat of in het stadion kan vinden. Moeten we dan ook maar voor een verbod op metaal, hout en interieur gaan prediken??

Ik vindt het niet raar dat vuurwerk als de absolute boosdoener van vernielingen, ongelukken e.d. wordt afgeschilderd door de media. Wij staan constant allemaal toe dat de media ons leugens verkoopt (sterker nog, 365 dagen per jaar zien wij dit door de vingers).

Irak zou WMD's hebben gehad, dus was het platgooien van die handel een normaal gevolg (bijna niets van waar). Ghadaffi zou levensgevaarlijke idioot zijn geweest die uit de weg geruimd moest worden voor de stabiliteit van het land (Libie is nu een oase van rust). De leningen aan Griekenland zouden we wel op den duur terugkrijgen (blijkt toch van niet). Rusland zou landjepik hebben gespeeld (het westen heeft zich hier net zo goed aan schuldig gemaakt). Groen (elektrisch)rijden zou niet worden belast (maar vanaf 2016 toch opeens weer wel) enzovoorts.

Dus vind ik het niet raar dat door de media werd bericht dat die kat van een paar dagen geleden zou zijn opengereten door vuurwerk. Er wordt gewoon een hetze opgezet door de media tegen landen/personen/artikelen en dat is nu precies hetgeen wat met het vuurwerk gebeurt.

Als je dan ook nog eens ziet hoe TNO te werk gaat bij het testen van vuurwerk en de vragen die de media aan het TNO personeel stelt, (zie nieuwsaflevering van Arjan Uitman van een paar jaar geleden), dan gaat dat allemaal mooi hand in hand bergafwaarts zo.

Mensen geloven tegenwoordig alles en dat speelt de personen die vuurwerk willen verbieden, mooi hun plannetjes in de hand.

Wat probeer je hier nu mee te zeggen, dat als je in de politiek zit je ook daadwerkelijk weet waar je het over hebt, hum dat vertrouwen is behoorlijk weg als je al die politieke blunders op een rijtje gaat zetten....
En hoe kun jij nou bepalen dat ik niet weet waar je het over hebt als je mij geen eens kent, dat is een voor oordeel waar je heel voorzichtig mee moet zijn. Ook kan ik over mijn vader zeggen dat hij als mod zijn ziel en zaligheid in dit forum heeft gestopt, veel meer dan jij je misschien kan voorstellen, dus oordeel niet zo snel over mensen en denk eerst eens na voordat je kraait.
Verder ben ik het met tjopper eens dat iedereen behoorlijk gefrustreerd wordt dat onze hobby beetje bij beetje wordt afgepakt en dat we er eigenlijk geen raad weten er mee om te gaan en welke stappen te ondernemen. Ik ben er van uit gegaan dat de belangenvereniging toch goed mee bezig was maar dat betwijfel ik steeds en steeds meer...... PUNT.

Ik denk dat je een keer moet terug lezen,je gaat het nu persoonlijk maken en zelfs met een dreigende toon, daarbij trek je het nu op je zelf,ik heb geen woord over jou gezegd. Zal de leeftijd wel zijn.
Nogmaals ik heb niks tegen je pa,en ook niet tegen jou. En als jij je aangesproken voelt zodra er iets word gezegd op iets wat je pa schrijft prima. maar ga hier niet in mee.
Dit is een form waar iedereen zijn mening mag geven,mijn mening is dat als je schrijft.

Torr
Naar mijn mening is de eerste kamer een slap aftreksel van de tweede kamer en zitten die heren er daar gewoon voor spek en bonen en zijn het gewoon ja knikkers en leggen zij zich gewoon neer bij de beslissing van de tweede kamer

Ben je niet goed op de hoogte,even anders gesteld als het zo was als er geschreven is zou het er dan al niet doorheen zijn,als ze toch alleen maar ja knikken. En begrijp me niet verkeert ik verdedig de politiek niet zeker alles wat er in de tweede kamer zit niet,maar het ligt iets anders dan dat er geschreven word.

Ik denk dat we het zeker met elkaar eens zijn als het gaat om het feit dat we het zonde vinden dat onze hobby steeds meer afgepakt wordt. En dat er ook zeker wel iets mag gebeuren. Je moet alleen wel weten dat de mensen achter vwc(lees ook andere fora) allemaal vrijwilligers zijn, hobbyisten, die hun tijd ook maar een keer kunnen gebruiken. Oftewel, het vraagt heel erg veel om iets te organiseren als een demonstratie(waarvan ik mij afvraag of het werkt) te organiseren.

Je zegt dat topic na topic neergezet wordt over wat allemaal straks niet meer mag en dat dit frustrerend is. Alleen moet je ook weten wat het doel is van dit forum. Dat is in mijn idee nog steeds de consument en de liefhebber informeren over van alles wat speelt op vuurwerkgebied. En een van de dingen is dat er een wetswijziging aan zit te komen. En dat moeten mensen weten.
Dat dit frustrerend is daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het ook frustrerend. Ik probeer echter mijn energie ergens anders dan in te steken in plaats mij te frustreren aan iets waar ik alleen niets aan begin.
greetzz

Snap je helemaal,en ik weet ook wel dat het een hobby is,en dat er meer is dan alleen maar een form,
Maar ze hoeven het toch ook niet alleen te doen,er zijn er genoeg naar mijn menig die staan te springen om wat te ondernemen, alleen maar een balletje opgooien is genoeg.
Maar ze reageren niet eens op stukken waarin ze wat word gevraagd en dat zegt mij wel een hele hoop.
En of het iets uithaalt om wat te ondernemen dat weet geen mens,maar dan hebben we het toch geprobeerd. Aan de andere kant als het wel wat uithaalt, word toch niet gevraagd om het malie veld af te huren of iets anders wat veel geld kost,gewoon reageren meer niet. Zodat er misschien iets kan worden opgezet om de andere kant van het verhaal te laten horen.

En de reactie geven (balletje op gegooid)is niet grappig,zal ze voor zijn. :)

Wij steunen wel zeker de petitie die recent is gestart en die gaan wij de komende tijd ook absoluut onder de aandacht brengen. Daarnaast gaan we de nodige vuurwerkbrillen weggeven via acties, heb ik namens VWC bij de gemeenteraad van Hilversum gezeten over een vuurwerkverbod etc. Ook het aanpassen van de regels op het forum is iets waarmee wij een bijdrage leveren, misschien ziet niet iedereen dat zo, maar ook vanuit de importeurs en de BPN krijgen wij daar positieve reacties op.

Via Vuurwerktraditie zijn er ook diverse initiatieven genomen, ook veel met de media, maar helaas worden de liefhebbers monddood gemaakt in deze discussies. Het is bijzonder frustrerend dat juiste hoor en wederhoor niet mogelijk is, is het positief over vuurwerk, dan moet het negatief kunnen worden geplaatst of het wordt genegeerd...

Dus dat wij (e.a.) niets ondernemen of hebben ondernomen is bij deze dan beantwoord. :wink:
Mocht er trouwens iets zijn waar wij niet op reageren, breng hem a.u.b. extra onder de aandacht met een pm op meldt het bericht, het kan zijn dat wij niet alles lezen.

Bedankt Mike voor je reactie, aangezien je zelf al zegt er word niet naar je geluisterd als je met positieven dingen aan komt zetten,is het dan niet een keer tijd om het wat hoger op te gaan zoeken,
In de zin van het afdwingen dat er naar ons geluisterd gaat worden. Ik ben de leugens omtrent vuurwerk nu wel beu,en ik neem aan meerderen met mij.
Het lijkt mij niet moeilijk om een camera op je gericht te krijgen en dat je je verhaal kan doen als we met een zooi mensen op het binnen hof gaan staan zodat er niemand meer door kan, ik noem maar een zij straat,misschien dat er andere een beter idee hebben?? ik probeer gewoon iets op poten te krijgen zodat er een keer naar de andere kant word geluisterd.

Ik snap je reactie Nismo. Voor iedere liefhebber is het een doorn in het oog om te zien dat enkel het negatieve aspect aandacht krijgt en het positieve wordt verbannen. Echter moet ik wel bekennen dat de heren van VWC net als FPM en waar ik zelf bij ben Vuurwerkbieb weinig voeten in de aarde kunnen krijgen als er boven in de branche meerdere werkgroepen voor het behoudt van de traditie is (lees; BPN en Werkgroep behoud Vuurwerktraditie). Hierin zijn diverse importeurs lid van één van de twee. Op enkele nagelaten zijn ze bij beide actief. Daarnaast hebben we ook al diverse petities voorbij zien komen die ook niet van grond komen. Ook hieruit speelt betrokkenheid en samenspel weer een grote rol. De enige petitie die tot nu naar inziens aardig loopt is petitievoorvuurwerk.nl

De focus moet naar mijn idee liggen op enkel het Nederlands consumentenvuurwerken het belangrijkst veiligheid en voorlichting.

Er zijn zat mensen hier met een mooie camera. Denk hierbij ook aan de jongens van AVP met hun radioprogramma etc. Kan mij niet voorstellen dat er niets gedaan kan worden. Misschien te beginnen bij de lokale zender, gewoon aankloppen met een eigen rapportage en enquête o.i.d.

Ik snap je reactie Nismo. Voor iedere liefhebber is het een doorn in het oog om te zien dat enkel het negatieve aspect aandacht krijgt en het positieve wordt verbannen. Echter moet ik wel bekennen dat de heren van VWC net als FPM en waar ik zelf bij ben Vuurwerkbieb weinig voeten in de aarde kunnen krijgen als er boven in de branche meerdere werkgroepen voor het behoudt van de traditie is (lees; BPN en Werkgroep behoud Vuurwerktraditie). Hierin zijn diverse importeurs lid van één van de twee. Op enkele nagelaten zijn ze bij beide actief. Daarnaast hebben we ook al diverse petities voorbij zien komen die ook niet van grond komen. Ook hieruit speelt betrokkenheid en samenspel weer een grote rol. De enige petitie die tot nu naar inziens aardig loopt is petitievoorvuurwerk.nl

De focus moet naar mijn idee liggen op enkel het Nederlands consumentenvuurwerken het belangrijkst veiligheid en voorlichting.

Grootste probleem met die petities is dat ze de zogenaamde "kritieke massa" niet kunnen bereiken. De petitie die jij noemt wordt opgezet door maar 1 importeur, zou deze petitie bijvoorbeeld staan op de websites van alle importeurs en dealers, dan zouden de inschrijving binnen rollen alsof het niks is.

Grootste probleem met die petities is dat ze de zogenaamde "kritieke massa" niet kunnen bereiken. De petitie die jij noemt wordt opgezet door maar 1 importeur, zou deze petitie bijvoorbeeld staan op de websites van alle importeurs en dealers, dan zouden de inschrijving binnen rollen alsof het niks is.

dat is het probleem wat ik dus al aankaart ;)

Bedankt Mike voor je reactie, aangezien je zelf al zegt er word niet naar je geluisterd als je met positieven dingen aan komt zetten,is het dan niet een keer tijd om het wat hoger op te gaan zoeken,
In de zin van het afdwingen dat er naar ons geluisterd gaat worden. Ik ben de leugens omtrent vuurwerk nu wel beu,en ik neem aan meerderen met mij.
Het lijkt mij niet moeilijk om een camera op je gericht te krijgen en dat je je verhaal kan doen als we met een zooi mensen op het binnen hof gaan staan zodat er niemand meer door kan, ik noem maar een zij straat,misschien dat er andere een beter idee hebben?? ik probeer gewoon iets op poten te krijgen zodat er een keer naar de andere kant word geluisterd.

Indien iemand een bepaalde actie wilt opstarten, dan is dat het beste als ze daarin gesteund worden door de BPN bijvoorbeeld. In dat geval kunnen en zullen er ook meer aan meewerken voor promotie zoals fora, winkeliers, importeurs en vele liefhebbers. Zo'n actie doe je echter niet zomaar, even met elkaar afspreken ergens samen te komen, is niet genoeg, dan moet je de juiste woordvoerders hebben en iemand die het goed in de gaten houdt. Ook dat er geen baldadige dingen gebeuren zoals het afsteken van vuurwerk (ook geen cat. 1) of zonder respect de discussies aangaan.

Iets waar wij ons niet voor in zullen gaan zetten als initiatiefnemer, de kennis en de tijd is er niet voor. Maar als iemand anders dat dus wel heeft, het start, de BPN mee heeft, dan zullen wij direct inhaken op een promotie van dat initiatief. :)

Indien iemand een bepaalde actie wilt opstarten, dan is dat het beste als ze daarin gesteund worden door de BPN bijvoorbeeld. In dat geval kunnen en zullen er ook meer aan meewerken voor promotie zoals fora, winkeliers, importeurs en vele liefhebbers. Zo'n actie doe je echter niet zomaar, even met elkaar afspreken ergens samen te komen, is niet genoeg, dan moet je de juiste woordvoerders hebben en iemand die het goed in de gaten houdt. Ook dat er geen baldadige dingen gebeuren zoals het afsteken van vuurwerk (ook geen cat. 1) of zonder respect de discussies aangaan.

Iets waar wij ons niet voor in zullen gaan zetten als initiatiefnemer, de kennis en de tijd is er niet voor. Maar als iemand anders dat dus wel heeft, het start, de BPN mee heeft, dan zullen wij direct inhaken op een promotie van dat initiatief. :)

Als ik heel eerlijk ben heb ik niet zo veel vertrouwen in het BPN deze zijn meer voor der eigen portemonnee en niet zo zeer voor de vuurwerk afsteek tijden, ze hebben der drie dagen mogen houden en ik heb het gevoel dat het ze daar om te doen was, mocht het zo zijn dat ze een 30 mil minder omzet hebben dit jaar zullen ze volgend jaar wel meer actie gaan voeren, wil zeggen ze hebben tijd zat gehad om wakker te worden en mijn mening is dat ze het wel best vinden zo.

Maar net wat je zegt er moet iemand zijn die goed kan babbelen,ik zelf kan wel zorgen voor de aandacht zonder vuurwerk of iets van die trant. Pak me tent met spullen en sla mijn tent op zo dicht mogelijk bij het torentje of ergens waar ik gruwelijk in de weg zit,en oppakken heeft geen zin want zo gouw ik vrij ben zit ik er weer, maakt mij niks uit. Paar kettingen mee met wat sloten zal ze het moeilijk zat maken.
Kortom het maakt mij niet uit wat ik er voor moet doen ik doe het,en als ik daar een paar dagen voor moet zitten maakt mij ook niks uit.
Maar dan moet ik wel ergens voor gaan zitten,een spandoek die verwijst naar een site of iets dergelijks waar mensen dan op kunnen kijken en dat het gelijk duidelijk is wat de bedoeling is.

als je iets wilt organiseren heb je ook met nadruk de kennis nodig .
de vraag is dan hoe kom je aan de kennis .
zijn er dan geen wegen die je wijzer maken op het gebied van manifestaties organiseren ?

Wilt u een demonstratie houden? Dan moet u dat schriftelijk melden bij de burgemeester.

Dit kan door een e-mail te sturen aan de staf Operationele Zaken van politie eenheid Den Haag via [email protected] of persoonlijk op het bureau van politie eenheid Den Haag aan de Katschiplaan 10.

Vermeld in uw aanmelding het volgende:

naam, adres, telefoonnummer en eventueel faxnummer van degene die de demonstratie houdt
het doel van de demonstratie
de hulpmiddelen die u wilt gebruiken bij uw demonstratie (vlaggen, spandoeken, muziek enzovoorts)
de datum, tijdstip van de start en het einde van de demonstratie
de plaats waar u start en eindigt en de route die u wilt gaan lopen (alleen als u een route gaat lopen)
het aantal deelnemers
de manier waarop de deelnemers meedoen, bijvoorbeeld lopend of met de fiets of auto
de maatregelen die u zelf neemt om de demonstratie goed te laten verlopen

Helemaal met nismo eens, die bpn zit er om hun eigen inkomen te beschermen. Mooie praatjes over de baby pijltjes, maar de bpn voorzitter heeft ze zelf wel mooi nieuw in het assortiment. Heel erg geloofwaardig hoor.

Allemaal leuke acties die te laat zijn. Er waren al winkeliers die op eigen houtje acties oprichten zoals vuurwerkafval in leveren en geld terug kreeg ofzo en vuurwerkbrillen uitdeelde. Daar was die hele BPN niet bij. Ze worden mond dood gemaakt in discussies omdat ze niet brutaal genoeg zijn. Bang voor hun eigen hachje. Zie dat verhaal vorig jaar op de TV met Lesli vuurwerk over een jongen die een grondbloem op zijn borst krijgt en brandwonden. Antwoord had moeten zijn: "Bij normaal gebruik en veiligheid regels in acht genomen was dit niet gebeurd" Met andere woorden eigen schuld dikke bult. Hoe krijg je een grondbloem op je borst?!

Nu nog te redden wat er te redden valt is laat. Deze ontwikkelingen hadden hun allang aan moeten zien komen en is niet 1 op de andere dag gekomen. Als ze achter de schermen nu zoveel gedaan hadden was dit voorkomen geweest. BPN is nu pas wakker geschud nu de tijden aangepast zijn. Bovendien verwachten zij geen omzetverlies en dat laatste trek ik vol in twijfel en dat weten we over enkele maanden

Allemaal leuke acties die te laat zijn. Er waren al winkeliers die op eigen houtje acties oprichten zoals vuurwerkafval in leveren en geld terug kreeg ofzo en vuurwerkbrillen uitdeelde. Daar was die hele BPN niet bij. Ze worden mond dood gemaakt in discussies omdat ze niet brutaal genoeg zijn. Bang voor hun eigen hachje. Zie dat verhaal vorig jaar op de TV met Lesli vuurwerk over een jongen die een grondbloem op zijn borst krijgt en brandwonden. Antwoord had moeten zijn: "Bij normaal gebruik en veiligheid regels in acht genomen was dit niet gebeurd" Met andere woorden eigen schuld dikke bult. Hoe krijg je een grondbloem op je borst?!

Nu nog te redden wat er te redden valt is laat. Deze ontwikkelingen hadden hun allang aan moeten zien komen en is niet 1 op de andere dag gekomen. Als ze achter de schermen nu zoveel gedaan hadden was dit voorkomen geweest. BPN is nu pas wakker geschud nu de tijden aangepast zijn. Bovendien verwachten zij geen omzetverlies en dat laatste trek ik vol in twijfel en dat weten we over enkele maanden

Het is nooit te laat Karol, bonten is ook nog niet onder zijn steen vandaan gekomen.
Maar dat de BPN er flink neffe pist is wel duidelijk.

Die burgemeester heeft duidelijk een hoger IQ dan de meeste ambtenaren van die positie of hoger in dit land. Laten we hem maar even aanstellen als minister van veiligheid en justitie. Misschien kan er dan eindelijk orde op zaken gesteld worden in dit land.

Back
Bovenaan