Met wie breng jij oudjaar door ?

Heel toevallig hebben we het er al over gehad wat we gaan bestellen/kopen!
gelukkig heeft hij een goede smaak kwa vuurwerk:)
ojah en niet geheel onbelangrijk hij wil ook wel een honderd of 2 er bij leggen zodat we meer en mooier hebben:D
Das tog kikkuh!! zoon schoon papie heb ik altijd gewenst whahah.
Mijn ouders geven nix om vuurwerk!
Me schoon ouders vinden het bij oudjaar horen net als olibollen.
Geweldig tog?

Kijk, dat is het betere werk!
Maar dan nog, ze hoeven nou ook weer niet exact te weten hoe veel alles moet kosten natuurlijk hehehehe.

Samen lont vrijmaken, papier/karton van de bovenkant afhalen, op effect sorteren, eventueel doorlonten et cetera. Super als men dat allemaal positief weet te ontvangen. Dat geeft écht een extra dimensie aan de beleving.

ZO denk ik terug aan 2007. Hoop gezeik, te veel vuurwerk bla bla bla. Verbaasde gezichten. Maar toen ik eenmaal bezig was ermee en ex-vrouwlief en ex-schoonstiefpapa mij hielpen, keek ex-schoonmama heel vredig toe met een zeer voldane lach op het gezicht. Dat was echt een gezinstafereeltje. Die positieve blikken vergeet ik nooit meer. :bye:

Ben altijd heel de dag met me vaste vriendengroep.
En meestal komt me broer ook nog effe langs.

Vaak zijn we smorgens nog bezig met projecten bouwen
en dan smiddags beetje stoken en savonds helemaal los.

Met mijn ouders en kennissen, Familie en vrienden. Altijd hele gezinnen bij ons zodat iedereen met z'n allen oud en nieuw viert. Op de dag echter steek ik meestal met wat buurkinderen vuurwerk af en met vreinden van school.

Dit jaar eens niet met een grote vrienden groep om 12uur!

Ik ga dit jaar lekker oud en nieuw vieren bij me schoonouders.
(je zal wel denken oehhhh)
Me vriendin woont al bij mij.
Gelukkig heb ik lieve schoon ouders!
En schoon papa is ook een beetje vuurwerk liefhebber:D

overdag weet ik nog niet.
Mischien ff een paar uurtjes na killerdoom maar dat weet ik nog niet zeker of ik dat haal.
tis namenlijk voor mij een hele afstand:P

iig is het vast en zeker gezellig!

Je weet dat je van harte welkom bent 3xh!:) DsNL kan je in de morgen ophalen en tegen de avond ook weer terugbrengen!

We spreken er nog wel even over gozert!

In ieder geval veel succes met de verhuizing.

Of er veel vuurwerk is of niet maakt mij eigenlijk helemaal niet zoveel uit. Ik weet toch dat het wel goed komt met mijn eigen vuurwerk. Ik vraag altijd aan een aantal mensen of ze zin hebben om langs te komen in de ochtend om even heerlijk te beginnen met stoken voor de deur hier. Dat zijn eigenlijk altijd me broertje (Ajax0251) Patrick (Tunit) en Luuk (LuukB) en er komen er altijd wel meer kijken, geen probleem als zolang de buren niet binnen een half uur komen klagen want dan ben ik nog niet door mijn ochtendritueel heen.

Door de jaren heen heel wat stookmaten 'verloren', maar gelukkig ook weer wat nieuwe erbij gekregen.

verloren:
- oma (R.I.P.)
- het altijd gezellige buurmeisje uit Schiedam (als ik O&N bij oma-lief vierde)
- groot deel van m'n oude (in leeftijd: 18-23jr) vriendengroep ivm verliezen intresse in vuurwerk

nieuw:
- vriendin (altijd goed gezelschap, vind vuurwerk ook wel tof)
- schoonpapa (klinkt creepy misschien, maar schoonpapa schijnt heel erg van vuurpijlen te houden:cool:)
- jonge (leeftijd 13/14-17) vriendengroep (deel gezamelijke vrienden met mijn vriendin, deel vrienden van haar, deel vrienden van mij)

Grof hebben ik en mijn vriendin al een planninkje gemaakt ook.
- 's ochtends om 10:00 samen openen met de eventuele vrienden die dan al aanwezig zijn.
- Na de opening een beetje door onze wijken heen lopen. Eventueel lekkere stookplek zoeken en daar even blijven.
- 's avonds gezellig met mijn vriendin naar een kennis/familielid (was me niet helemaal duidelijk) van haar. Daar buiten beetje vuurpijlen schieten met haar en schoonpapa.
- 's avonds laat (~23:00) naar mijn huis. Even een leuke cake de lucht in jagen als jaarafsluiting.
- het 00:00-moment bij mij vieren. Samen stoken, onder toeziend oog van ouders en één oma :D

Heb ook geen stookmaten meer...
Degene waar ik altijd mee stook stopt ermee.
En gaat zelfs op vakantie met oud en nieuw.
Dusjah met wie ga ik stoken pff. Kreeg me dit gister te horen.
Aangezien hier in de buurt geen freaks wonen volgens mij.
Weet bijlange na niet waar iedereen woont.
En de mensen wat ik ken die stoken of niet meer of slopen alles ja daar ga ik niet mee lopen:mad:

Kom maar langs hier overdag :)

Wie weet Lars! Lijkt hartstikke tof, maar is toch wel een eindje weg. Dat is zo jammer...

@Tristen: Op vakantie met O&N, moet er niet aan denken... Maar met die gasten zou ik ook niet willen lopen. Liever in mijn eentje dan met mensen die zich niet normaal kunnen gedragen.

Ik de avond/nacht zal dat net als afgelopen jaren zijn, met mijn vriendin, mijn broer, broetje en moeder bij mijn tante en oom thuis, die hebben ook nog kinderen van mijn leeftijd, en daar zijn dan weer kennissen van ons, dus altijd met een vast groepje van rond de 20 man. Heel gezellig dus.

Overdag is dat vaak met mijn broertje, al zou ik graag een keer met wat freaks hier van het forum de dag door brengen, dus iemand die in of in de buurt van 's-Hertogenbosch woont, PM! :)

Één van de kennissen waar ik het mee vier is echt een kruitveteraan. Hij steek echt al vele jaren vuurwerk af en geniet er ook echt van. Vorig jaar had een vriend die daarbij was zo'n climbing panda die Schuurmans weer introduceerde. Je had zijn gezicht moeten zien van die man. Hij vond het helemaal geweldig dat ding.

dit is toch de tijd dat je als volwassen man je een beetje als kleine jongen maar dat heeft ook met opvoeding te maken mijn vader vond het vroeger geweling .in de tachtiger jaren kon je mooi vuurwerk krijgen o.a. zwaarder knalvuurwerk ik ik stond daar dan tussen samen met dat heb ik nu nog steeds alleen moet je nu naar belgie om wat fatsoenlijks te krijgen

Mijn dag ziet er vrij simpel uit, zoals al enkele jaren begin ik om 11.00uur met
het werk in de bunker. De 45minuten die ik vrij heb na 10.00uur gebruik ik om de
buurt wat kleur te geven.

Vervolgens werken tot de laatste verkoopdag er op zit, en rond een uurtje of 20.00
gooien we de 1e cakes naar buiten waar we er 'teveel' van hebben.
Daarna is het simpel weg verder lonten tot alles klaar staat. In de tussentijd komen
vrienden, familie en kennissen bij ons aan, evenals enkele buren die voor 'de zekerheid'
informeren of er voor de buurtkinderen nog iets geschoten wordt rond 21.00uur.

Rond 00.30 gooien we de pallets naar buiten en ontbranden deze dan. Na een show van 20
a 30 minuten pakken we nog uit met enkele losse spektakelstukken en dan lopen we met een
groep door de straten, op zoek naar gezelligheid, tot we aankomen bij familie die steevast
een groot buurtfeest hebben met alles erop en eraan.:)

Ik zag dat ik niet de enige ben die mensen verloren heeft door de jaren heen. Normaal was er altijd mijn broertje die ook erg van vuurwerk hield, en altijd een stille genieter was... Helaas is hij Augustus dit jaar al 2 jaar niet meer hier :( 21 jaar was hij toen hij overleed.

Ik hoop dat dit jaar mijn vader er weer bij mag zijn. Hij is ernstig ziek geweest (slokdarm ******) en ligt nu wederom in het ziekenhuis voor waarschijnlijk een hersen tumor. AS. Donderdag weten we meer. Ik hoop dat het allemaal nog mee valt, want ook hij kan erg genieten van vuurwerk (hij vertelde me laatst nog dat hij vanuit het ziekenhuis een aantal mooie shells gezien had, die werden geschoten omdat een bepaalde wijk hier af was. Een vuurwerk show van 15 minuten in totaal). We rollen altijd samen de 100k uit en dit gaat altijd helemaal prima. We bakken ook altijd samen oliebollen op Oud en Nieuw dus die traditie mag nu nog niet weg vallen!

Verder hoop ik dat er wat vrienden bij mij zullen zijn. Mijn beste vrienden wonen een stuk verder op en vieren daar meestal oud en nieuw. Verder heb ik nog een hele goede vriend die sinds dit jaar samen woont, en ook wat verderop woont, dus is allemaal lastig.

Hoe dan ook probeer ik er dit jaar weer een top feest van te maken, voor zowel me broertje als mijn pa!

Ik zag dat ik niet de enige ben die mensen verloren heeft door de jaren heen. Normaal was er altijd mijn broertje die ook erg van vuurwerk hield, en altijd een stille genieter was... Helaas is hij Augustus dit jaar al 2 jaar niet meer hier :( 21 jaar was hij toen hij overleed.

Ik hoop dat dit jaar mijn vader er weer bij mag zijn. Hij is ernstig ziek geweest (slokdarm ******) en ligt nu wederom in het ziekenhuis voor waarschijnlijk een hersen tumor. AS. Donderdag weten we meer. Ik hoop dat het allemaal nog mee valt, want ook hij kan erg genieten van vuurwerk (hij vertelde me laatst nog dat hij vanuit het ziekenhuis een aantal mooie shells gezien had, die werden geschoten omdat een bepaalde wijk hier af was. Een vuurwerk show van 15 minuten in totaal). We rollen altijd samen de 100k uit en dit gaat altijd helemaal prima. We bakken ook altijd samen oliebollen op Oud en Nieuw dus die traditie mag nu nog niet weg vallen!

Verder hoop ik dat er wat vrienden bij mij zullen zijn. Mijn beste vrienden wonen een stuk verder op en vieren daar meestal oud en nieuw. Verder heb ik nog een hele goede vriend die sinds dit jaar samen woont, en ook wat verderop woont, dus is allemaal lastig.

Hoe dan ook probeer ik er dit jaar weer een top feest van te maken, voor zowel me broertje als mijn pa!

Indrukwekkend verhaal. Er zullen hier ongetwijfeld leden zijn die met je meevoelen. Hopelijk komt het goed met je vader en jou.

Via deze weg wil ik jou, je vader en de rest van het gezin/familie heel veel sterkte wensen.

Met 2 jeugdvrienden en nog een striptekenaar die dit jaar ook de cover van mijn dvd heeft getekend. :) Verder is iedereen die wil langskomen welkom in Capelle a/d Ijssel, stuur maar een PM. Hoe meer zielen hoe meer vreugd! :D

EDIT: RickB, sterkte dit jaar dan. Ik hoop dat je vader er nog gewoon bij kan zijn. :(

Sterkte, echt sterkte!:sad:
Hoop met heel mijn hart dat je samen met je pa een onvergetelijk O & N viert met je broertje in je gedachten

Dit jaar lekker thuis met vrouw en kinderen, buren zijn ook thuis dit jaar. Ieder jaar is het hier werkelijk een tering bende.
rond de klok van 12 in de middag gezamelijk oliebollen bakken, appelflappen enzv.
Als dat klaar is (3 uurtjes verder) lekker verder stoken... komen altijd wel vrienden en kennisen langs om onze champagne op te zuipen hahaha.

Back
Bovenaan