Met wie breng jij oudjaar door ?

RickB:

Mooi verhaal, ik heb echt tranen in mijn ogen!
Heb zelf mijn opa onlangs verloren, die kon ook al genieten van vuurwerk, en dan toch vooral van die harde klappen.
Ik weet nog dat ik na een tripje belgie nog even daar langs ben geweest, en hij vroeg meteen van: leuk! wat heb je allemaal!. Dus ik alles even showen, toen ik supero's vast had zei ik: dit zijn de hardste vlinders van belgie! :D, en opa meteen: Steek er eens een aan. Wij dus naar buiten en er een afsteken. Machtig mooi dat dat was!

@RickB, heftig verhaal man. Op zo'n moment denk ik : f*ck vuurwerk en kijk naar de dingen die echt belangrijk zijn!

Hoop dat het allemaal goed komt. Sterkte.

Ik vier oud en nieuw altijd met goede vrienden waaronder firecrack-R. Mensen die in de buurt van rotterdam wonen en zin hebben om een te gek oud en nieuw te hebben met freaks, kunnen zich natuurlijk vergezellen met ons..:)

De afgelopen jaren ben ik 's ochtends gewoon thuis met mijn kinderen stoken. Vak komen er dan nog wel wat bij staan. 's Middags naar mijn ouders waar ik dan mijn jongere neefjes en nichtjes tref. 's Avonds samen met mijn zwager de hele avond stoken. Gaat al jaren zo en het bevalt nog prima :D

Rick: sterkte en ik leef met je mee!

@ Rick: Sterkte! Ik hoop dat je dit jaar toch een mooi O&N mag beleven samen met je vader!

Ik vier standaard altijd met mijn neefje, een echte freak in hart en nieren, tegenwoordig is mijn vriendin er ook bij en nog een andere kameraad die er ook van kan genieten.

In de avond hebben we altijd een feest met vrienden waar iedereen om 00:00 naar buiten stroomt om onze show te bekijken :D

@ rickb

Ik schrik erg van je verhaal kerel. Heb zelf een hele goede band met mijn broer en moet er niet aan denken hem kwijt te raken. Vind het echt verschrikkelijk voor je.
Zelf is mijn vader helaas overleden toen ik 2.5 was dus heb geen herrinneringen aan hem. Maar weet wel hoe het voelt om geen vader in je midden te hebben. Hoop dan ook echt voor jou dat je vader er weer helemaal boven op komt.

Gaat het inmiddels weer beter met je vader? Hopelijk kun je nog van je oudjaar genieten. En word je vader weer beter.En kun je oudjaar met hem vieren dit jaar. Blijf positief ze kunnen tegenwoordig steeds meer.
Veel sterkte en succes kerel :cry:

@RickB veel sterkte en ik ken het

dit jaar heb ik nog lekker met een goede vriend vuurwerk af gestoken. hij vond vuurwerk ook prachtig maar helaas is hij overleden aan (....) op 15 jarige leeftijd :(
hadde altijd de grootste lol met rotjes en babypijltjes.
ben savonds nog met een doorlont project naar hem toe gegaan en afgestoken.

en van de week is me buurman die altijd kwam kijken savonds en overdag altijd ff langs kwam en genoot van harde knallen ook overleden aan (....). hij was echt een gangmaker in het dorp maarja het is niet anders :(

overdag vier ik met mede freak en goede vriend.
en savonds lekker bij vriende met veel vuurwerk en denk dat ik nog een mooi doorlont project maak voor speciale mensen in mijn leven die er nu helaas niet meer zijn :(

Ik heb mijn moeder ook 3 jaar geleden verloren heel erg plotseling en zij was degene die altijd heel erg kon genieten van het vuurwerk wat ik afstak,dus ik weet wat het is.Verder vierde ik altijd met een groep vrienden maar die zijn de interesse helemaal verloren,gelukkig heb ik een vuurwerk freak als zwager en mijn zoontje vind het helemaal geweldig dus komt wel goed.

Veel Sterkte RickB

hier een stukje waar ik altijd veel aan heb gehad het is eigenlijk een gedicht voor de britse gesneuvelden uit de 1e wereldoorlog maar ik vind het voor iedereen wel toepasbaar.

They shall grow not old, as we that are left grow old:
Age shall not weary them, nor the years condemn.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.

Oud en nieuw breng ik door met mijn vrouw en zoon, en familie. Dit jaar komen mijn broer en schoonzus met de kids, errug gezellig. Overdag stook ik niet zo heel veel. In de ochtend een aantal mortiertjes. Het echte stoken begint voor mij zodra het donker is, ben nogal een sierfreak.
Overdag breng ik al jaren door samen met de kameradengroep, vanaf een uur of 10 tot 17.00 uur carbidschieten. Echt geweldig om dit te doen. Tegen een uur of 5 opgehaald worden door m'n vrouw om daarna thuis gezellig te genieten van familie/ vrienden, tot een uur of 12, en daarna helemaal los. s'nachts doen we altijd een rondje bij de buren, en dan tegen een uur of 3 snacht tevreden ons bed in, dromend van het volgende oud en nieuw.

Aan iedereen: Heel erg bedankt! Even reageren op de vragen: Het gaat momenteel prima met hem gelukkig. Hij heeft de (versnelde) bestraling gehad, en het is nu afwachten (3 mnd wachten) wat voor effect het heeft, of het helpt etc. Laten we het hopen. Hij maakt dus sowieso wel 31 dec mee :) Dus we gaan er een super feest van maken!

Zie dat veel mensen hier dierbaren zijn verloren. Extra naar is dat altijd :( Maar ik ben wel blij om te zien dat de mensen die dat hier vertellen sowieso niet bij de pakken neer gaan zitten. Ik bedoel, als je op een forum als dit zit, wil je toch ondanks alle ellende die we mee maken als mens, toch de 31ste een feestdag maken. En ik vind dat dat ook zo moet blijven! Er gebeuren nare dingen in het leven, maar de 31ste mogen we het op onze manier even verwerken. Mooi!

Ik doe het met moeder zus en hond want heb verder niemand :P

En moeders vriend zit dan in Amerika voor zijn werk dus dat lukt ook niet.

ik vier het het liefst met m'n ouders en zussen en broer. 2 jaar achterelkaar met familie gevierd maar er is eigenlijk niemand die vuurwerk leuk vind. sinds 2 jaar ben ik echt gek op vuurwerk en heb ik gezorgt dat mijn broer dat ook is en nu zijn we allebij blij dat we dit jaar thuis vuurwerk kunnen afsteken want zolang het veilig gebeurd vind mijn moeder het ook leuk. verder stook ik overdag met mijn broer en een vriend waar ik eigenlijk alleen rond oud en nieuw omga laatste tijd maar kan het dan wel goed met hem vinden. verder woon ik in een wijk met veel kleine kinderen die ook al afsteken dus als je daar bent zie je dat ze nog niet veel benul van het vuurwerk hebben (en sommige ouders ook niet). dus dan help je af en toe maar he :)

Dit jaar misschien stoken met de VWC-leden Teun48, Koevis, Damianus en leslifan. Verder ben ik 's avonds en 's nachts gewoon met familie, vrienden. Oja, en de hond. :D

Laten we hopen dat jij ook komt Thunder95.
wordt lekker gezellig zo,

zelf stook ik Idd met:
*Teun48
*Koevis
*Damianus
* MOI
*Hansiepower(onder voorbehoud)
*Thunder95(onder voorbehoud)
*Thunderboy(heel misschien)

en savond's met vrienden en fammilie:)

De hele dag stook ik met mijn buurjongen, in de middag komen er nog een paar vrienden stoken tot het avondeten. De jaarwisseling breng ik door met familie en dan ga ik de straat op om weer verder te stoken met vrienden :)

Zoals Tom (Lesifan) hierboven al zegt stook ik overdag met wat leden van het forum, dat word zeker gezellig, kijk er erg naar uit.

In de avond en nacht is mijn familie hier uitgenodigd, dat zullen een man of 20 zijn. Eerder vertelde ik dat mijn vriendin er ook bij zou zijn, maar helaas moet ik haar missen op de dag der dagen omdat ze in het buitenland zit, iets wat ik lastig vind, mensen missen (waar je veel om geeft) bij de start van een nieuw jaar, mensen die dit ook zo ervaren?

Ik heb een hele grote luxe!!

De dag begint om iets voor 10 uur waar ik verzamel op een plek in Culemborg om met Freaks vuurwerk af te steken en natuurlijk ons 10 uur project!
Pak em beet een harde kern van 7 freaks en wat andere vrienden die het meer voor de gezeligheid doen stoken mee! Komen we ruim aan de 12 man wat vaak nog uitloopt door toeschouwers en rondtrekkende jongeren!

Daarnaast komt mijn ''directe'' vriendengroep ook even kijken! Hier zitten geen freaks bij maar gelukkig heb ik ook echte freak vrienden! YEAH~!!!

Meestel beginnen we om 10 uur en hebben meerdere freak hoogtepunten! Dit jaar wederom een ''FLINKE MASCLETA''. Weet dat je het niet zo mag noemen volgens sommige ZEIK-***LEN maar toch! We lunchen ook lekker in de stad bij een warme bakker of donertent! Gezellig met een man of 15 even een intermetzo~! We stoken ruim door tot 18:00. De meeste freaks gaan naar huis maar er blijven altijd een paar man de wacht houden.! ECHTE DIE HARDS!

Vervolgens veel familie voor de indische rijst tafel! STANDAART natuurlijk bij deze indo!. Ik blijf meestal tot 21:00uur hangen om vervolgens weer naar de stookplaats te gaan. Rond 23:00 ga ik terug naar huis om bij m`n familie te zijn. 00:00 vier ik dus ook met familie. Dit doe ik al jaren en heb er geen gemist met mijn 26 jaar! Een echte traditie dus!

Na 00:00 stook ik meestal het echte werk door tot 00:45! Daarna ga ik naar mijn ''directe'' vriendengroep en hou ik nog een kort showtje voor hun! Vervolgens gaan wij aan de drank of we stappen nog ergens een gezellig stamkroegje binnen. Uitgaan is er voor mij niet bij! word daar schijt ziek van! veel te druk en te duur!

Ik heb dus de luxe om oud en nieuw te vieren met 2 verschillende vriendengroepen en mijn familie!

Voor de mensen uit culemborg die mee willen stoken! PM MAAR !!!!!

Iedereen die oud en nieuw met Ruben wilt vieren mag dat natuurlijk doen. In de ochtend ga ik naar een paar grote vuurwerkliefhebbers toe, in de middag zal ik voor de deur gaan stoken met broertje en buurjongens. In de avond met een andere buurjongen en iedereen die wilt en komt kijken. Daarna naar of komt familie.

Back
Bovenaan