Mensen die tegen vuurwerk zijn

Je kunt toch ook naar Gouderak gaan, dacht dat die dit jaar bonfireworks zouden verkopen.
Zo ver ligt dat ook niet van Gouda af.

Je kunt toch ook naar Gouderak gaan, dacht dat die dit jaar bonfireworks zouden verkopen.
Zo ver ligt dat ook niet van Gouda af.

Gouda zelf heeft al Bonfireworks (Haastrecht ook). Dit is op fietsafstand te doen. Waddinxveen ook. Dus, ja, maar met de auto is sneller:D

btw zonder al die eerdere reacties:P
Zonder mijn vader zal ik dus nooit met de flowerbeds en alles komen!
En me vader vind het alleen maar mooi terwijl me moeder zegt maak niet te harden knallen:(, en dan komt me vader net thuis met een paar lawinepijlen;)
Ze zeuren wel om van je geeft gewoon geld uit waar jij 2 maanden voor moet werken, maar daar kies ik toch echt zelf voor

Ik ben door mijn vader met vuurwerk opgegroeid, die is net zo gek als ik, mijn ma zegt: "Iedere gek zijn gebrek" en het mijne is duidelijk kruitsnuiven!

Tja, zonet toch wel een klein conflictje, toen ik vertelde over vuurwerk, over wat ik besteed en dat ik wilde gaan bestellen. Moeders vind uiteraad dat het zonde van je geld is en denkt dat ik het nooit opgestookt krijg... De bekende argumenten ... Ze vind het vreemd dat het een hobby is enzo ...

Maargoed, ik betaal vrijwel alles zelf en neem ook zelf mn verantwoording dus eh... Niks aan het handje :p

Ilvan.. Mijn vader begreep nooit dat zoiets een hobby kon zijn.. Tot ik hem laatst mee naar de demo van Osnabruck nam. Hij vond de sfeer zo super,, nu zit ie langs me als k mn collectie uitzoek:p

Mijn vader is heel erg relax rijdt met mij overal naar toe als ik dat wil en gunt me wel redelijk veel geld (75euro). Maar mijn moeder moet er allemaal niks van hebben want zij vind dat 1 euro al te veel is. Ik zeg dan het is maar een keer per jaar en dan zegt ze das een keer te veel.

Ik voel me nu echt verwend als ik jullie verhalen zo lees. Laat ik maar niet overdrijven met het opscheppen ^^

Ik zeg zeg wel dat ik vanaf mijn 7e jaar al die-hard vuurwerk stoker was. Toen ik een klein kind was (3~4 jaar) zat ik de hele nacht voor het raam (als het Oud en Nieuw was) ;)
Ik kreeg altijd heel mn verlang lijstje ;) Al wilde ik 10 sloffen rotjes, misschien komt dit ook omdat ik dichtbij oud en nieuw jarig ben, hoewel ik gewoon altijd verjaardag's cadeaus kreeg.
Wel doet mn moeder HEEL moeilijk over illegaal vuurwerk, dat mag dus nog steeds niet...

Ilvan.. Mijn vader begreep nooit dat zoiets een hobby kon zijn.. Tot ik hem laatst mee naar de demo van Osnabruck nam. Hij vond de sfeer zo super,, nu zit ie langs me als k mn collectie uitzoek:p

moet ik men pa ook naar osnabruck brengen? als het werkt?:p haha:D

Ik heb alvast stiekem van me eigen geld 184 euro aan vuurwerk besteld.
Vraag me af wat pa zegt als ik ga ophalen..

Mijn ouders snappen met niet maar proberen het wel.

Mijn moeder vind het allemaal heel erg mooi maar het moet niet teveel zijn, dat ik er veel aan uitgeef begint ze dit jaar wel te snappen. Het is meer het probleem dat zij het geld hard nodig heeft om voor ons ze zorgen en dat ik een groot bedrag dan "weggooi" aan vuurwerk. Ik snap dus ook goed dat het vanaf haar kant geldverspilling kan zijn. Na een goed gesprek kwamen ik en mijn moeder eruit en mag ik rond de 300,- euro uitgeven, mag er ook overheen maar ze zei dat ze het goed van me vond als ik eronder bleef, dat probeer ik dus ook.

Mijn vader bemoeit zich er niet zo mee, dat laat mij gaan en geloofd wel dat ik goede keuzes maak. Ook wilde hij wel met mij mee naar België maar omdat hij niet aansprakelijk wilde zijn als ik gepakt werd vroeg hij of ik geen winkel in Nederland wist waar ik graag tijdens de verkoopdagen naartoe wilde met een goed aanbod. Dat vond ik een goed idee dus nu is hij mijn taxi op de verkoopdagen.

Dus het is geven en nemen, en dan kom je er echt wel uit.
Maar niet gaan liegen tegen je ouders, dat deed ik eerst ook maar dat helpt echt niet. :wink:

Vroeger nooit problemen gehad met mijn ouders!!
ik mocht zelf weten wat ik eraan uitgaf, mijn vader is zelf helemaal gek van vuurwerk en mijn opa was ook helemaal gek van vuurwerk. dusja het waren mooie jaren. Mijn vader klaagde altijd dat het te weinig was het was dan ook nooit genoeg.

Als ik vroeger met mijn bestellijst naar mijn vader ging zei hij altijd is dat alles, vervolgens kreeg ik geld van hem om nog meer te kopen. Als ik dan maar me opa ging om te vertellen wat ik ging kopen, moest hij altijd lachen en moest altijd even langs komen op de laaste dagen van het jaar en kreeg vervolgens ook nog eens vuurwerk van mijn opa. Mijn opa zn vader heeft het voor mekaar gekregen om 3 genaraties gek van vuurwerk te krijgen.Inmiddels heb ik zelf ook kinderen en die probeer ook aan te moedigen met vuurwerk zal dan als ze ouder zijn precies hetzelfde doen als mijn vader en opa.

Het enige waar mijn ouders en opa altijd op hamerden is veiligheid.
met volle verstand bezig zijn met vuurwerk dus geen alcohol i.c.m. vuurwerk niet gooien naar personen en of dieren en opblazen van dingen of goederen, gewoon met de juiste manier met vuurwerk omgaan zoals in de voorshriften staat aangeven en waar vuurwerk voor bedoeld is. Als ik deze dingen in acht nam was er verders niks aan de hand en ik kon net zoveel uitgeven als ik zelf wou.
Inmiddels ben ik wat jaartjes ouder, maar die dingen blijven altijd bij.
Nu als ik aan stoken ben op oudjaardag/avond hou ik ook een klein beetje toezicht bij de kinderen in mijn straat om ongelukken te verkomen.

Vorig jaar had ik zoveel dat ik om 3 Januari nog stond de stoken haha.
Ik had 5 pakken rotjes, 10 pakken babypijltjes, 6 pakken grondbloem, 1 pak grondbloem met knal, en ik had nog van mensen uit m'n buurt nog wat gekregen.
Het wordt dit jaar niet zoveel, dat is gewoon niet leuk meer.

Ik had 5 pakken rotjes, 10 pakken babypijltjes, 6 pakken grondbloem, 1 pak grondbloem met knal, en ik had nog van mensen uit m'n buurt nog wat gekregen.

Ach, wat je overhoud kan ook in de vuurkorf :D

ik ben na een pak babypijltjes die dingen wel weer zat:blink:
ot: ik heb nooit problemen met mn ouders, ik betaal het zelf en het is meestal ongeveer 30 a 40 euro dus dat valt ook wel weer mee

mijn ouders hebben me het van jongs af aan verboden tot een jaar of 12.
Daarna ben ik helemaal los gegaan en haal ik iedere jaar weer meer vuurwerk.

Mijn ouders(lees: moeder) vindt het voornamelijk erg dat het zo slecht is voor het milieu. Sinds ik het huis uit ben val ik haar niet zo meer lastig met mijn vuurwerkpraktijken. Ze komt er gauw genoeg achter als het weer het eind van het jaar is.
Ze denkt trouwens dat vuurwerk nog altijd goedkoop is, dus als mijn oude kamer weer vol ligt zeg ik altijd zo rond de 400 euro.
Wat niet weet, wat niet deert zullen we maar zeggen.

Ik weet nog wel van vroeger, eerst altijd braaf met pa en ma naar de vuurwerkwinkel. Netjes je lijstje inleveren met wat rotjes en troep. Daarna altijd de daaropvolgende dagen stiekem naar de winkel gaan met wat maten, en nog zoveel mogelijk halen en verstoppen.(ik ben 24 december jarig dus dat kwam altijd goed uit) Zij beiden gaven er niet echt veel om, alhoewel mijn moeder vroeger nog wel is wat illegaals?! in huis had van een kennis. Ik altijd vol bewondering kijken naar wat we nu weer in huis hadden en ik denk dat ik zo van deze (dure) hobby ben gaan houden.

Mijn moeder gaat het er voornamelijk om, dat ik wel voorzichtig ben en er niet te veel geld uit geef ook al woon ik sinds 2 jaar niet meer thuis. Het leuke, vind ik persoonlijk, is dat ze elk jaar hetzelfde zegt; koop je nou nog steeds vuurwerk!

Desalniettemin, ik vind dat ik het wel aardig getroffen heb omdat het me nooit is onthouden en zodoende liefde heb kunnen ontwikkelen voor dit geweldige werk!

Back
Bovenaan