DarkSoul
VWC lid
Ik heb mijn ouders kunnen overtuigen dat >€200,- budget niet zo raar is, door inderdaad duidelijk te maken dat het een hobby is. Uitleggen dat je voorpret hebt (lijstjes maken, schrappen, folders uitpluizen, nieuwe producten volgen, demo's bijwonen...) van hetgeen je uiteindelijk aanschaft. Ook zeggen dat je films maakt van het vuurwerk, en deze deelt op internet is een onderdeel van de hobby. Ook dat voegt dus iets toe aan het feit dat vuurwerk een hobby is, en niet simpelweg een kostenpost in het leven. Als jij duidelijk maakt dat het een hobby is (en dat heb je al gedaan door naar bv. de meeting in Orthen af te reizen), nemen je ouders je serieus. Ze zullen het waarschijnlijk nog steeds verspilling vinden van je geld, maar ze begrijpen dondersgoed dat een hobby iets is waar je geld aan wilt besteden. Je eigen geld, welteverstaan.
(Eigelijk is mijn verhaal zo al treffend genoeg, maar ik voeg er even iets concreets aan toe.)
Laat je ouders een filmpje zien (ouders vinden filmpjes kijken nooit zo erg) van bijvoorbeeld de promo/teaser van de Vuurwerkmuseum DVD, of Pieters Vuurwerk DVD. Daarmee kan je duidelijk maken dat vuurwerk haast een lifestyle is, en niet alleen een product.
Misschien kan je je ouders ook eens meenemen naar een demo. Dan zien ze met eigen ogen dat je met een budget van €100,- eigelijk nog vrij weinig kunt neerzetten. Als je uitlegt dat je een showtje wilt neerzetten met wat vrienden voor de hele buurt, helpt dat wellicht. Dan zien je ouders dat je met zo weinig geld geen mooie show kan neerzetten.
(Eigelijk is mijn verhaal zo al treffend genoeg, maar ik voeg er even iets concreets aan toe.)
Laat je ouders een filmpje zien (ouders vinden filmpjes kijken nooit zo erg) van bijvoorbeeld de promo/teaser van de Vuurwerkmuseum DVD, of Pieters Vuurwerk DVD. Daarmee kan je duidelijk maken dat vuurwerk haast een lifestyle is, en niet alleen een product.
Misschien kan je je ouders ook eens meenemen naar een demo. Dan zien ze met eigen ogen dat je met een budget van €100,- eigelijk nog vrij weinig kunt neerzetten. Als je uitlegt dat je een showtje wilt neerzetten met wat vrienden voor de hele buurt, helpt dat wellicht. Dan zien je ouders dat je met zo weinig geld geen mooie show kan neerzetten.
Laatst bewerkt: