Gezellig, deze oud & nieuw gaat hoogswaarschijnlijk op een ramp aflopen...Me ouders hebben besloten me bankpas af te pakken en me straf te geven omdat ik hem terug wou (straf als in 1 uur lang me negatief afzeiken/geen avondtussendoortje meer en als ik uit huis wil raak ik echt alles kwijt). Dit is 3 dagen geleden gebeurd en ze doen het nog steeds...Oh en om ff verwarring te voorkomen: Me ouders als in alleen me moeder...
Gelukkig thought heb ik nog wel enigzins 50 euro bewaard cash, want anders was ik de klos geweest...Hopen dat ze het niet stelen, zoals me bankpas...
Wou dat mijn ouders zo aardig waren als die van Saathan! Damn met dat thuis komen en dan nog hulp krijgen ook, dat is pas geweldig
vind het weer een apart verhaal als ik eerlijk ben..
je bent 19 jaar, als ze je shit pakken kun je naar de raad van de kinderbescherming bellen of de politie(daar zijn vertrouwensadviseurs aan wie je je verhaal kwijt kan, die hebben zwijgplicht)
het zijn je ouders maar daarom zijn ze nog niet almachtig over jou ,je leven en je spullen in dat leven..
geen enkele ouder mag zijn kind het geld van afpakken dat is niet ethisch.
tot je 21e is inderdaad een kind financieel afhankelijk maar dat houd niet in dat je als ouder zijnde beslag mag leggen op het geld van je kinderen.
moet je als ouder zijnde een misdaad begaan om je kind iets te leren, dat kan nooit werken...
kan het me ook totaal niet voorstellen, kijk dat je als ouders zijnde zegt tegen je kinderen dat ze op tijd thuis moeten zijn oke, en ook dan is 19 al een behoorlijke leeftijd., maar qua financieen hebben ze niks over te vertellen.
volgende keer zal je zeker in een string naar school moeten omdat je kleren in beslag genomen zijn.

ik heb dan ook vaak mijn twijfels bij je verhalen moet ik ook eerlijk bekennen, ik vind je wat ik van je gelezen heb een aardige gozer,alleen als je 19 jaar bent en je laat je zo in de hoek duwen dat kan volgens mij niet echt zo zijn.
ik heb nu inmiddels al zeker 15 van je verhalen gelezen en iedere keer vorm ik dezelfde 2 mogelijke conclusies:
-of het is echt, en je hebt hulp nodig(en daar moet je naar op zoek gaan in het echie en niet echt logisch om via een vuurwerkforum erover te praten).
-of je hebt inderdaad aandacht en medelijden nodig, die mensen heb je een hele berg van op internet dus niet zo gek dat dit een mogelijkheid zou kunnen zijn.
erg tactisch klinkt het ook allemaal niet,
als je een berg geld op die pinpas heb staan waarom neem je het dan niet op?
en als je het op zou nemen wat wil je gaan doen met dat geld?? stiekem vuurwerk kopen?? beetje opvallend he als je heel oudjaarsdag weg bent van huis terwijl je geen vuurwerk mocht kopen, wat moet je dan doen de hele dag in de kou??.
hoe kun je zowiezo toelaten dat je pinpas ingenomen word dan?? dat ding heb je bij je toch??
tja ik weet dingen kunnen heel hoog oplopen als je het niet over je kant laat gaan, maar je moet niet over je laten lopen , hoe ouder je word moet je je grenzen steeds duidelijker gaan stellen, je bent van een jongen een man aan het worden.
doe er wat mee inplaats van hier een beetje te gaan kniezen, als het echt is dan weer je dat zelf wel en leven wij heus oprecht met je mee.
alleen je moet er wel wat mee gaan doen, je word steeds ouder en ouder en de lijm moet als het goed is steeds meer los gaan weken de bedoeling is dat je steeds onafhankelijker word, dat is nu volwassen worden..
succes dude
ik deed en doe nog steeds heel veel in overleg maar over vuurwerkgeld word nooit gepraat mijn zussen doen nog wel eens een gokje en meestal moet ik dan zeggen hoger hoger veel hoger

maar ze verklaren me nooit voor gek, hun hebben weer hun eigen hobby,s.
mijn ouders en zussen zijn daar altijd vrij intelligent over geweest, ze verdedigden me vroeger tegenover andere familie als die begonnen met hun commmentaar, en zeggen ook meestal dat wat hun in een heel jaar uitgeven ik voor 3 dagen uitgeef omdat die regels nu eenmaal zo zijn dat ik mijn hobby maar eenmaal per jaar uit KAN leven.
als ik dit geld uitgaf in laten we zeggen 150 euro per maand dan zou niemand het opgevallen zijn en niemand commentaar hebben, maar nu is het een grote smak geld ineens tja dat is niet anders....
mijn moeder was vooral altijd bezorgd over of ik het wel op kreeg,
dat vond ze belangerijker dan het geld ik kreeg 20 gulden als ik me goed herinner en dan kon ik er zelf bijleggen als ik wilde, dat extra geld had ik voor gespaart, MIJN geld dus, en ik kreeg altijd de waarschuwing of ik nu vuurwerk of een doos technisch lego uitkoos dat ik het maar 1 keer uit kon geven,
dat gaat dus op een gegeven moment in je hoofd zitten en bij elke aankoop denk ik daar nog wel eens aan terug,
en de laatste jaren geef ik er aardig showtje mee, waarbij iedereen vol bewondering staat te kijken, niemand brabbelt over: ''daar gaat weer voor 150 euro een project'', mijn moeder fotografeert het inmiddels en mijn zwager en neef willen er wel een filmpje van schieten.
ben nu inmiddels 26 jaar en het is na 17 jaar nog steeds hetzelfde liedje
mensen zullen altijd zeggen dat het zonde is van je knaken.
ik vind het zonde voor die mensen dat ze zich door hun eigen kortzichtigheid
laten leiden, en niet verder kunnen/willen kijken over hoe een ander zijn hobby ervaard.
anyways ik hoop er nog flink van te kunnen genieten de komende jaren, de bedragen zullen uiteindelijk wel kelderen zodra ik eindelijk eens een huis toegewezen krijg, maar vuurwerk hoort er altijd bij een oud en nieuw zonder vuurwerk is als kerst zonder lichtjes.