Mening over Duits Vuurwerk

is het niet gewoon een gevalletje "het gras is groener aan de overkant" ?

Lekker in de meute dingen uit het schap graaien, ik heb de charme daarvan nog niet ontdekt.

Voor funke spul zou ik het nog wel waard vinden maargoed dan moet ik al snel een flinke stuk rijden helaas.

Voor de sfeer pak ik altijd wel wat mee bij de discounters. Sowieso de bugano fonteinen en wat klein stookspul. Maar voor die prijzen kun je zeker in de freakacties betere kwaliteit kopen.
Bij de echt vuurwerkzaken in Duitsland koop ik producten die hier niet of moeilijk te krijgen zijn.
Dit jaar o.a. Argento, Blackboxx, Funke en Gaoo.

Voor mij is één reden genoeg om naar Duitsland te rijden: Bugano's

Ja voor mij ook.

En voor de rest de graankorrels er tussen uit pikken.
Bugano fonteinen bij de discounters,
Funke vuurwerk bij de winkels.
Enz.

En vooral niet op een zaterdag gaan, het was voor mij de eerste keer dat ik naar Duitsland ben geweest.
Maar wat was het druk, dus ik sla dit jaar even over.

Het is leuk voor mensen met een klein budget Duits vuurwerk veel voor weinig. Ik ga enkel alleen nog heen voor wat fonteinen that's it.

Ik hou het liever bij Nederlands vuurwerk:):D

Ik maak er gewoon een dagje uit van met mijn dochter. Is een traditie geworden onderhand. Worstje eten, boodschapjes doen, lekker graaien in het vuurwerk bij de supermarkten, bestellingen ophalen etc. Ik ga dan wel wat verder Duitsland in, lekker rustig met uitzoeken. Heerlijk, kijk er nu al naar uit.

In het verleden ging ik altijd naar Duitsland. Kar vol voor weinig, maar ook mindere kwaliteit (behalve een paar producten)

Vanaf vorig jaar alleen nog maar in Nederland. Zoals hierboven ook vermeld, als je in de freakactie goed zoekt, vind je genoeg budgettoppers voor weinig. Zoals Bomb Assorted voor €3,66 per pot. Kwalitatief beter dan de Reno of Alligator.

Ook de extreme drukte tegenwoordig staat mij tegen.

Ja voor mij ook.

En voor de rest de graankorrels er tussen uit pikken.
Bugano fonteinen bij de discounters,
Funke vuurwerk bij de winkels.
Enz.

En vooral niet op een zaterdag gaan, het was voor mij de eerste keer dat ik naar Duitsland ben geweest.
Maar wat was het druk, dus ik sla dit jaar even over.
Dat inderdaad. Bugano, Laser, Yin/Yan. En goedkoop bier en frisdrank haha

De sfeer is inderdaad altijd super. Al zie ik het de laatste jaren steeds minder worden.
Paar jaar geleden nog met de kids een karretje vullen. Of twee:yes: Hapje eten en weer naar huis
Nu zie je op dezelfde plek steeds meer verwilderde Nederlanders helaas
Ik maak er gewoon een dagje uit van met mijn dochter. Is een traditie geworden onderhand. Worstje eten, boodschapjes doen, lekker graaien in het vuurwerk bij de supermarkten, bestellingen ophalen etc. Ik ga dan wel wat verder Duitsland in, lekker rustig met uitzoeken. Heerlijk, kijk er nu al naar uit.

Er zijn dit jaar 3 nieuwe 248 grams fontijnen van Lonestar.
Benieuwd of ze net zo goed als bugano zijn.
Ze zijn 1 euro goedkoper dan bugano fontijnen.

Voor mij is het ook een traditie geworden. Lekker middagje met de kids shoppen, lekker wat eten tussendoor. Boodschappen doen, en ff tanken. Het scheeld dat waar wij gaan, geen overdreven Nederlandse aso's zijn ondanks dat het net over de grens is.

Het is een leuk dagje uit. Ja in freakacties heb je vaak betere kwaliteit. Na betaling moet je een halfjaar wachten om het op te halen. Duitsland is gewoon wat makkelijker bij de discounters is alles in de freakactie. En sommige producten krijg je gewoon goedkoper dan waar ook. Nederland is echt een bestelland daar is het meer van wat we hebben ligt in de winkel... wie het eerst komt... en soms heb je dan pech... of rijd je gewoon door naar de volgende die het misschien wel heeft. Ja het heeft altijd wel wat.

Hoever ga je Duitsland in, ik zoek een rustige Lidl / Aldi om uit te zoeken, zelf zat ik te denken aan Sonsbeck als het goed is

Over het algemeen is 30 minuten over de grens in een wat onbekender plaatsje vaak prima!
Was vorig jaar in Freren om een bestelling bij Pyrostation af te halen. Bij de plaatselijke Lidl en Aldi geen enkele Nederlander gezien en alles ruim op voorraad.

Hoever ga je Duitsland in, ik zoek een rustige Lidl / Aldi om uit te zoeken, zelf zat ik te denken aan Sonsbeck als het goed is

Ik ben er nog nooit geweest, maar ik zou lekker naar Wesel rijden. daar lekker shoppen en daarna een lekkere schnitsel happen in een gasthaus. Dan heb je er een lekker dagje uit van gemaakt :wink:

Ik ben er nog nooit geweest, maar ik zou lekker naar Wesel rijden. daar lekker shoppen en daarna een lekkere schnitsel happen in een gasthaus. Dan heb je er een lekker dagje uit van gemaakt :wink:
schnitzel zeker top, of een heerlijk braadwurst!!!! krijg nu al trek.

Aangezien ik alles in Nederland altijd al heb besteld, ga ik er nooit heen. Maar persoonlijk zou ik dan alleen voor de sfeer naar een leuk plaatsje gaan en er een dagje uit van maken. Wat vuurwerk bij de Aldi / Lidl halen en daarna een Kaufland opzoeken. Voor de gene die niet weten wat de Kaufland is, dat is een soort Disney Land onder de supermarkten :D Auto'tje daarna voltanken voor €1,30 per liter en s'avonds ergens wat eten.

Alleen voor kwalitatief vuurwerk zou ik eigenlijk enkel Funke vuurwerk ( en van dochterbedrijven ) halen. De rest is niet onderscheidend van Nederlands vuurwerk en vaak zelfs minder. Alleen is Funke vrij duur daar, dan is Zena wat goedkoper.

Dit jaar er weer voor gekozen, om het merendeel in Duitsland te halen waarvan het grootste deel bij postenhandel nord in delmenhorst. Hier verkopen ze naast funke, xplode, klasek etc.ook gewoon evolution, vuurwerktotaal (watt lijn) , vuurwerkmania katan. De prijzen zijn hier het hele jaar scherp, vergelijkbaar met menig "weekaanbiedingen". Plus dat je maar 50euro hoeft aan te betalen bij je 1e bestelling, de rest mag gewoon als je het komt ophalen. Voor de meesten op dit forum waarschijnlijk te ver, maar als noordeling zeker de moeite te waard. https://postenhandel-feuerwerk.com/index.php/shop/
M

Dit jaar er weer voor gekozen, om het merendeel in Duitsland te halen waarvan het grootste deel bij postenhandel nord in delmenhorst. Hier verkopen ze naast funke, xplode, klasek etc.ook gewoon evolution, vuurwerktotaal (watt lijn) , vuurwerkmania katan. De prijzen zijn hier het hele jaar scherp, vergelijkbaar met menig "weekaanbiedingen". Plus dat je maar 50euro hoeft aan te betalen bij je 1e bestelling, de rest mag gewoon als je het komt ophalen. Voor de meesten op dit forum waarschijnlijk te ver, maar als noordeling zeker de moeite te waard. https://postenhandel-feuerwerk.com/index.php/shop/
M

Heb hier ook een groot deel besteld dit jaar.
Ze hebben tevens een afhaalpunt net over de grens in Gronau. Aldi en Lidl zitten er aan de overkant.
Al zal het daar wel extreem druk zijn met Nederlanders.

M
Zitten idd wel hele leuke prijzen tussen, ook van het Nederlandse spul. Funke is ook behoorlijk scherp geprijst, volgend jaar maar eens serieus kijken.

Zijn er nog speciale acties gedurende het jaar?

Back
Bovenaan