Mening over Duits Vuurwerk

Zitten idd wel hele leuke prijzen tussen, ook van het Nederlandse spul. Funke is ook behoorlijk scherp geprijst, volgend jaar maar eens serieus kijken.

Zijn er nog speciale acties gedurende het jaar?

Nee volgens mij niet. Is allemaal al vrij goed geprijsd.
De Argento en Nordlicht lijn heeft wel mooie producten ook voor een nette prijs.
En sowieso de Blue strobe van Funke besteld. Wat een beest van een cake was dat zeg op de Trophy.

Nee volgens mij niet. Is allemaal al vrij goed geprijsd.
De Argento en Nordlicht lijn heeft wel mooie producten ook voor een nette prijs.
En sowieso de Blue strobe van Funke besteld. Wat een beest van een cake was dat zeg op de Trophy.

Blue strobe is inderdaad, heel dik.
Der hardcore fan en der hooligan trouwens ook.. Misschien toch nog wat budget vrijmaken

En sowieso de Blue strobe van Funke besteld. Wat een beest van een cake was dat zeg op de Trophy.[/QUOTE]

Weet je ook waar ik die kan bekijken in welke show?
Heb hem ook een aantal keer gekocht en was ook op de trophy maar kan ik me even niet meer voor me halen.
Zag er op andere filmpjes ook goed uit.

Het is gewoon de totale beleving van een dagje uit naar Duitsland, niet alleen voor het vuurwerk heen maar de rest ook. Even tanken, lekker vlees halen bij de slager of super. Lekker wat eten. En natuurlijk vuurwerk halen. Ik kan er nu al heel erg naar uitkijken na 5 jaar. Bij de supers moet je dondersgoed weten wat je moet hebben en niet volledig naar het aantal schoten kijken. Doe je voorbereiding thuis zou ik zeggen. Daarnaast heb je natuurlijk de "gewone" winkels waar het prijstechnisch ook iets anders is. Maar goed in Duitsland heb je zeer veel andere producten ook als het aankomt op het kleine spul.

Ik ben er nog nooit geweest, maar ik zou lekker naar Wesel rijden. daar lekker shoppen en daarna een lekkere schnitsel happen in een gasthaus. Dan heb je er een lekker dagje uit van gemaakt :wink:

Dit zal ik meenemen in de planning en voorbereiding :)

Nog nooit vuurwerk gekocht in Duitsland, want heb er geen behoefte aan. Zat leuke dingen te vinden hier in Nederland. Als voorbeeld heb je in de freakacties de Demonia voor 2/3, HL16 5/6, Monster Ride 5/6, etc. Als ik naar de beelden op YT kijk is de sfeer zeker aanwezig in de winkels, maar ik heb het er niet voor over om zo veel km’s af te leggen voor wat Duitse supermarkten..

Wij kopen met het groepje al tig jaren vuurwerk van de lidl, aldi,rewe, centershop etc in duitsland.
Omdat we vlakbij de grens wonen, is het aanbod hier in NL in de buurt schaars, en juist daarom; NL handelaren verdienden hier jarenlang te weinig door die duitse concurrentie. Zeer jammer dit. Daarom kijk ik hier op het forum niet naar info van NL produkten en importeurs want in de regio roermond venlo zijn die (te) ver te zoeken. Iedereen hier gaat massaal de grens over voor de weco potjes.
De grotere compounds dan maar via Lesli of Zena laten halen en ver gaan rijden.

Eerlijk gezegd na al die jaren duits weco spul stoken; het gaat vervelen nu. Bijna elk jaar dezelfde produkten. Elk nieuw produkt- vaak compound en duurder- is zeer welkom.
Dus in de avond gaan er veel kleine potten en pijlen in de lucht, meestal tegelijk voor het betere effect.
En om 00.00 uur de grotere weco doorgelonte bakjes en enkele compound NL blokken.
Kort samengevat: duits discounter vuurwerk is ideaal geschikt vind ik om in de avond af te steken. Goede prijs-kwaliteit.
Als ze in duitsland nu ook meer aan de compounds gaan van bijv fünke en andere merken, word ik blij :-)

Voordelen Duits vuurwerk:
- Sfeer in de supermarkten
- Goedkoop
- Enkele pareltjes die echt goedkoop zijn (Reno, Beastmaster, Galaxis etc)
- Tegelijk goeikope boodschapjes en drank meepakken
- In de vuurwerkwinkels topmerken zoals Funke, Pyrocentury en dergelijke

Nadelen Duits vuurwerk
- Over het algemeen zooi
- Kwalitatief veel minder dan Nederlands
- Pijlen minder gevuld
- Kwaliteitsvuurwerk niet goedkoper dan Nederlands vuurwerk
- Files richting de grens
- Officieel verboden in Nederland (want geen Nederlandse handleiding/niet Nederlands gekeurd)
- Knalvuurwerk minimaal beter dan Nederlands
- Voldoende budgettoppers in Nederland te krijgen de laatste tijd

Tegenwoordig zijn er ook winkels net over de grens, die voor een mooie prijs ook het NL vuurwerk aanbieden. Hier zit dan ook de NL gebruiksaanwijzing op en mag je dat gewoon hebben in Nederland. Ik koop het spul altijd bij FWS Feuerwerk en die verkopen de meeste compounds met kooi en dat is over het algemeen super spul en goedkoper dan in Nederland! En files kennen ze daar niet ;)

In Duitsland heb je soms net wat meer keus bij de verkoopdagen. ik kwam bijvoorbeeld nog een paar oudere Tropic cakes tegen, fonteinen etc etc. en natuurlijk die dag ook lekker uit eten en tanken daar.(euro95) is voor ons 20min. voor we bij het eerste winkeltje zijn. supermarkten kom ik alleen voor specifieke producten. maar ik vermijd graag de drukte.

Ik ga naar zowel Nederland als Duitsland. Nederland voor de mooiere en grotere boxen en Duitsland voor een paar pijlen pakketjes en kleine potjes. Ik rij wel minimaal een half uur over de grens. Dat grabbelen tussen mijn landgenoten is niks voor mij. Wat me wel opvalt is dat het prijsverschil de afgelopen jaren steeds kleiner wordt. Zeker tijdens de freakacties ben je in Nederland zelfs voordeliger uit. Maar vuurwerkschoppen in Duitsland blijft leuk! :D

Onder nadelen zie ik dat pijlen minder gevuld zijn in Duitsland. Daar wil ik wel over opmerken.

Ja, Nederland heeft een aantal goed gevulde 40 grammers maar het gros wat hier verkocht wordt is hetzelfde pijlen pakketje dat even gevuld is als pijlen in Duitsland. Maar de prijs ervoor in Nederland voor hetzelfde, is vaak het 2,3-voudige. Alleen in freakacties zie je soms vergelijkbare prijzen. (Oa Haokan heeft leuke acties en pakketjes)

Maar zo'n rocket rallye pakketje van nico met dubbele ringrockets.. of die dubbelslag pijlen vind ik leuk stookvoer voor belachelijk lage prijzen. tijdens verkooppdagen is dat echt beter te doen in duitsland dan in Nederland.

Laatst bewerkt:
Voor mij is één reden genoeg om naar Duitsland te rijden: Bugano's
100% ja :handsup:

Verder vind ik het persoonlijk bij de discounters niet heel bijzonder meer de laatste jaren...
Night Howler is eruit, de Poison/Reno is duurder geworden, de Black Ice ken ik nu wel, en verder heel veel dezelfde simpele effecten. Je krijgt veel voor weinig, dat is natuurlijk super. De Bugano's zijn daarnaast met stip 1 de reden om toch te gaan, en de pijlen zijn ook lekker goedkoop.
Ook de sfeer in de gemiddelde Aldi of Lidl is na zoveel jaar niet bijzonder meer. En met een beetje pech moet je er 4 of 5 langs i.v.m. uitverkochte items. Maar bij een vage bouwmarkt vind je dan soms ineens weer allerlei nieuwe/onbekende dingen, dat is dan wel weer leuk. Duur is het eigenlijk nooit.

Bij de speciaalzaken is het aanbod stukken beter - Funke, Gaoo, Klasek, Tropic, Xplode, Blackboxx, Jorge. Dan valt er echt wat te shoppen. True, de prijzen liggen hoger dan bij de discounters, maar de kwaliteit is ook beter, en doorgaans is de prijs/kwaliteitsverhouding minimaal gelijkwaardig aan NL vergelijkbare cakes.

Ik vind het altijd super leuk shoppen en zeer mooie dingen...ik betrap me er altijd op dat ik té veel insla in duitsland en als ik dat achteraf ga evalueren dan was ik bijvoorbeeld bij Zena ook niet verkeerd af met de acties enz en waarschijnlijk hogere kwaliteit...

Ik vind het altijd super leuk shoppen en zeer mooie dingen...ik betrap me er altijd op dat ik té veel insla in duitsland en als ik dat achteraf ga evalueren dan was ik bijvoorbeeld bij Zena ook niet verkeerd af met de acties enz en waarschijnlijk hogere kwaliteit...
Ik heb dit ook en koop dan altijd meer als dat het plan was. Bij mij komt dat ook omdat je het zelf kan pakken. Kind in een snoepwinkel effect. Dan ligt het daar en denk ik: oh, die is ook maar €5 die pak ik ook mee. Maar ach, voor ons een leuk weekendje uit en mijn zoon vind die familie pakketjes en de knal pakketjes helemaal leuk. Daarnaast is het vuurwerk uit Duitsland voor mij gewoon "voor erbij".

Back
Bovenaan