Meldpunt voor vuurwerkoverlast

Meldpunt voor vuurwerkoverlast

ROTTERDAM -Vuurwerkoverlast wordt een groter probleem, constateert GroenLinks. Daarom komen 15 lokale fracties met een meldpunt hiervoor.

Op die vuurwerkoverlast.nl kunnen mensen melding maken van vuurwerkvandalisme, harde knallen of stinkende kruitdampen.

Dat hebben de 15 fracties zaterdag bekendgemaakt. Die zetelen onder meer in Rotterdam, Amsterdam, Delft, Nijmegen, Haarlem, Oss, Zoetermeer en Zwolle.

''We gebruiken de meldingen om de vuurwerkoverlast te beteugelen", zegt GroenLinks-fractievoorzitter Arno Bonte uit Rotterdam. ''Na 1 januari bieden we een bundeling van de meldingen aan de Tweede Kamer aan en vragen we de burgemeesters in onze gemeenten om extra maatregelen."

Bonte lobbyt samen met zijn Haagse collega David Rietveld al langere tijd voor een andere vuurwerktraditie. Ze pleiten voor minder consumentenvuurwerk en meer professionele shows: ''Ons ideaalbeeld voor Nederland is het Australische model, waar vuurwerk alleen professioneel wordt afgestoken", aldus Bonte.

© ANP

Reageren:

18 reacties

Laatste update: 22-12-2012 05:34

"Goedemorgen, meldpunt vuurweroverlast Rotterdam, zegt u het maar..."
"Hallo, met dhr L.L, ik hoorde zojuist een flinke knal, daarzo.."
"Daarzo, ok,staat genoteerd, hartelijk dank heer, tot ziens"

Of :

Dit telefoonnummer kost 20 euro per minuut.....
Welkom bij het meldpunt vuuwerkoverlast, u hoort nu een keuze menu.
Voor Den Haag, toets 1, voor Rotterdam, toets 2, voor Amsterdam, toets 3.
U heeft gekozen voor Den Haag, u hoort nu een keuze menu.
Zware knallen, toets 1
Zware knal met flits, toets 2
Meerdere knallen achtereen, toets 3
Kleine knallen, toets 4
Dreunen, toets 5
Flinke klappen, toets 6
Hoorde u wel wat maar weet u niet wat het was, toets 8
Voor rook, grijs van kleur, toest 9
Voor rook, wit van kleur, toets 10

Bezig om zijn zeteltje in de Rotterdamse gemeenteraad veilig te stellen. Inhoudelijk heeft hij verder vrij weinig gebracht in Rotterdam.

Op deze manier geef je iedere azijnpisser een medium om niets anders te doen dan klagen. En dan raar vinden dat mensen in Rotterdam intolerant jegens elkaar zijn. Oh wacht, daar kan Bonte himself natuurlijk dan aan werken.

Die vent is niets anders aan het doen dan zijn eigen werkgelegenheid te creëren en in het zadel te blijven.

Meldpunt vuurwerkoverlast, het moet niet gekker worden, en wie betaald dat? Precies... Ook wij de freaks.
Straks komt er een meldpunt hondenoverlast, of meldpunt winkelwagenherrieoverlast, die kerel raakt ieder jaar verder van zijn padje.

Dit geeft trouwens aan dat Groen Links ideologisch én moreel failliet is. Men hanteert een populistische werkwijze gelijkend aan die van Geert Wilders met zijn Polenmeldpunt.

Dit is een uiting van pure onmacht en frustratie: Arno Bonte probeert als een valse bitch zijn zin door te drijven enkel en alleen om zijn ruime vergoeding als raadslid veilig te stellen. Een verkapte wanhoopsdaad die als sociaal en intellectueel gebracht wordt om zogenaamd de belangen van Groen Links te behartigen.

Groenlinks opent meldpunt voor vuurwerkoverlast: let op de foto

Groenlinks opent meldpunt voor vuurwerkoverlast: let op de foto

Vuurwerkoverlast wordt een groter probleem, constateert GroenLinks. Daarom komen 15 lokale fracties met de website vuurwerkoverlast.nl waarop mensen melding kunnen maken van vuurwerkvandalisme, harde knallen of stinkende kruitdampen.

media_xll_1465359.jpg

Dat hebben de 15 fracties zaterdag bekendgemaakt. Die zetelen onder meer in Rotterdam, Amsterdam, Delft, Nijmegen, Haarlem, Oss, Zoetermeer en Zwolle. 'We gebruiken de meldingen om de vuurwerkoverlast te beteugelen", zegt GroenLinks-fractievoorzitter Arno Bonte uit Rotterdam. 'Na 1 januari bieden we een bundeling van de meldingen aan de Tweede Kamer aan en vragen we de burgemeesters in onze gemeenten om extra maatregelen."

Bonte lobbyt samen met zijn Haagse collega David Rietveld al langere tijd voor een andere vuurwerktraditie. Ze pleiten voor minder consumentenvuurwerk en meer professionele shows: 'Ons ideaalbeeld voor Nederland is het Australische model, waar vuurwerk alleen professioneel wordt afgestoken", aldus Bonte.

bron

Frits Broks als symbool voor de ultieme vijand van Groen Links.
Hulde voor Frits!
:)

Raar en naar mannetje die Bonte. Blijft stug doordrammen en komt elke keer weer met een ander ideetje op de proppen om als opstapje te gebruiken naar z'n doel. What's next? Het opsporen van vuurwerkafval van illegaal vuurwerk en daar DNA van af halen?

----------

ROTTERDAM -GroenLinks-overlast wordt een groter probleem, constateren vuurwerkliefhebbers. Daarom komen 15 liefhebbers met een meldpunt hiervoor.

Op die groenlinksoverlast.nl kunnen mensen melding maken van traditievandalisme, rare ideeën of gekke fractievoorzitters.

Dat hebben de 15 liefhebbers zaterdag bekendgemaakt. Die zetelen onder meer in Rotterdam, Amsterdam, Delft, Nijmegen, Haarlem, Oss, Zoetermeer en Zwolle.

''We gebruiken de meldingen om de GroenLinks-overlast te beteugelen", zegt Vuurwerkliefhebbersvoorzitter Erik uit Rotterdam. ''Na 1 januari bieden we een bundeling van de meldingen aan de Tweede Kamer aan en vragen we de burgemeesters in onze gemeenten om extra maatregelen."

Erik lobbyt samen met zijn Haagse collega Bas al langere tijd voor een andere vuurwerktraditie. Ze pleiten voor meer consumentenvuurwerk en grotere professionele shows: ''Ons ideaalbeeld voor Nederland is het Chinese model, aldus Erik.

Ik heb ook een melding gedaan. Mijn klacht: mensen in de regio Den Haag die onze vuurwerktraditie willen gaan verbieden. En als opmerking heb ik heel uitgebreid uit de doeken gedaan waarom het consumentenvuurwerk niet verboden moet worden.

Als we dat nou allemaal gaan doen.. en je mag zo vaak nieuwe meldingen doen als je maar wilt... ;) ;) ;)

Ik heb ook melding gemaakt van overlast door de hetze van Bonte tegen het consumentenvuurwerk.

Beste Groenlinks, heer Bonte,
Bij deze wil ik melding maken van overlast door uw partij door de hetze tegen het consumentenvuurwerk in Nederland. Dit levert gevaarlijke en stressvolle situaties op voor de vele vuurwerkliefhebbers in Nederlander.

Overlast wordt niet veroorzaakt door het legale vuurwerk wat elk jaar weer door vele gezinnen/straten in nederland wordt afgestoken, maar door de ver******ing van de Nederlandse maatschappij door het softe optreden van de afgelopen decennia. Ik ben opgevoed met het fatsoen dat je van andermans en publiek bezit af moet blijven en dat politie/brandweer/ambulance personeel (maar ook de gewone burger) met respect worden behandeld/benaderd. Zo voedt ik mijn kinderen ook op.

Deze actie van uw partij is de zoveelste poging om de vuurwerktraditie om zeep te helpen. Stop daarmee en ga de ver******ing van de maatschappij aanpakken, dan is dan ook meteen de oplossing voor de problemen langs de amateursportvelden, het uitgaansleven en het verkeer. Dit zou toch meer prioriteit moeten krijgen, in plaats van deze zinloze hetze tegen het consumentenvuurwerk.

Met vriendelijke groet,

Mark

Laatst bewerkt:
Kijk eens wie we daar hebben. De 31e nadert en dus komt meneer Bonte uit zijn winterslaap. Dit is de tijd dat hij zich wil laten gelden. Op normale manieren lukt het niet om zijn politieke plekje te veroveren dus gaan we maar op de oude voet verder.

Als een kleuter janken omdat je iets niet krijgt van je moeder, maar dan over vuurwerk. Van die kerel hoor je al 4 jaar lang, helemaal niks, behalve in de laatste 2 weken van het jaar. Dan is hij actief en strijd hij voor een verbod. Ik zal straks wel even een telefoontje doen naar dat andere meldpunt, want volgensmij is er hier ook sprake van een soort overlast.

Ook heb ook een melding gemaakt:

Waarom nu weer deze actie, de ''overlast'' wat er volgens jullie is is door illegaal vuurwerk. Het legale vuurwerk heeft hier totaal niks mee te maken.
Dit wordt nog lang niet verkocht!!!

Ik heb er hier helemaal geen last van, af en toe hoor ik een knal nou ja.
Wij hebben ook een hond, helemaal niet bang voor vuurwerk.
De hond van een tante van me was bang, maar daae besteedde ze geen aandacht aan, gewoon doen alsof het normaal was, en wat denk je? Die hond is nu niet meer bang voor vuurwerk, kan rustig rondlopen met oud en nieuw buiten.
Het probleem dat zijn de baasjes, die halen het dier aan en dat is niet de bedoeling.

Het aantal meldingen dat wordt gedaan, is van illegaal vuurwerk en dadelijk 31 december worden er zeker meldingen gedaan dat er vuurwerk wordt afgestoken wat een onzin deze hele site.

Laat de traditie bestaan zoals het nu is. Er mag in bijna ieder land vuurwerk afgestoken worden.
Niet alleen Nederland, ook in België daar mag het zelfs het hele jaar door afgestoken worden je hoeft alleen naar de burgemeester een formulier aan te vragen, op 31 december mag het ook afgestoken worden, voorheen niet in Antwerpen dat mag nu ook.
In Duitsland mag het overal afgestoken worden, hier mag het vuurwerk zelfs in een supermarkt verkocht worden.
In Spanje zijn de regels ook veel minder, hier mag iedere dag afgestoken worden, er zijn zelfs vuurwerkfestivals onder andere Fallas Valencia! Geen mens die er problemen mee heeft.
In elk Oostblok land mag vuurwerk afgestoken worden.
In Italië, in de Verenigde Staten, voorheen niet in Californië daar mag het nu ook, in Engeland.
In Frankrijk mag het hele jaar door afgestoken en gekocht worden.
In bijna ieder land.

In Europa alleen Portugal en Ierland niet!

Dus wat zeggen jullie van het mag bijna alleen in Nederland, grote onzin dus.
In Nederland zijn de regels al het strengste van heel de Wereld bijna, alles moet hier beveiligd zijn, kijk naar de VS daar liggen warenhuizen voor vuurwerk, ook nog veel zwaarder dan hier.

Laat de traditie zo, gezellig vuurwerk afsteken met oud en nieuw, jullie hebben totaal geen meerderheid in de Kamer, en ieder jaar proberen.
Altijd stellingen op sites waar alleen ouderen opzitten en dan zeggen 2/3 van Nederland voor vuurwerkverbod.
Vraag het dan eens op powned of op radio538 weet zeker dat dan 99% tegen een verbod is.

Stop gewoon, want het heeft totaal geen meerwaarde!

Hier in Almere hoor je zo af en toe een knal maar stukken minder dan voorgaande jaren. Maar heb er geen last van hoort er gewoon bij :-)
31e ga ik ook helemaal los

Als ze zich nu zo eens in de crisis gaan verdiepen misschien ipv het weer te proberen het vuurwerkplezier voor ons als freaks te vergallen!!! BAH BAH BAH hebben ze nix beters te doen stelletje zeikerds .... ben er helemaal flauw van!!!

Zou me ook niks verbazen als een hoop jongelui er de gek mee steken, en een kwart van de meldingen of misschien wel meer onzin is. Lijkt me alleen dat er een stelletje van die groenlinks freaks bij elk vuurwerkje wat ze horen achter de computer gaan zitten om een melding te maken.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe ze aan die wijsheid komen dat vuurwerkoverlast steeds een groter probleem wordt ? Zoals het in het stuk staat zou het zo maar uit de lucht kunnen zijn gegrepen.

Zou me ook niks verbazen als een hoop jongelui er de gek mee steken, en een kwart van de meldingen of misschien wel meer onzin is. Lijkt me alleen dat er een stelletje van die groenlinks freaks bij elk vuurwerkje wat ze horen achter de computer gaan zitten om een melding te maken.

Ik denk ook dat lang niet alle meldingen serieus zijn, vandaag zijn er al 300 meldingen bijgekomen....
Overigens jammer dat groenlinks van geen ophouden weet, ik vrees dat een vuurwerkverbod over een paar jaar een feit is :sad:

Melding dat er een partij geloof groen links is, die enorme schade toebrengt aan het welzijn van vuurwerkstokers.... weetje donder gewoon op met je partij en ik heb een groen linkser in de straat wonen en ga em betrappen op vuurwerk stoken !
Ga gewoon weg met je partij bah bah !!!

Wie gaat deze onzin betalen, precies de burger.. En dat zijn wij ook. Wij betalen voor iets waar we niet voor willen betalen.

ik ga een klacht indienen over mijn buurman, hij liet een enorme harde scheet, ik heb daar last van.

De site staat ook vol met onzin. Helaas blijven er altijd mensen zijn zoals Arno Bonte die de "normale" burgen onzin aanpraat en daarmee probeert zijn zin te krijgen.

E.v.t. een bericht opstellen die we allemaal insturen per persoon.

Back
Bovenaan