Meldpunt voor vuurwerkoverlast

Ik zag die Arno Bontkraag gister nog tijdens het nieuws en hij maakt het zo spannend met zn taalgebruik als vuurwerkbommen en termen als groot gevaar en noem maar op dat ik er triest van word.... Tsjonge jonge hoe zielig wil je overkomen!!! Gatverdamme

Ik zag die Arno Bontkraag gister nog tijdens het nieuws en hij maakt het zo spannend met zn taalgebruik als vuurwerkbommen en termen als groot gevaar en noem maar op dat ik er triest van word.... Tsjonge jonge hoe zielig wil je overkomen!!! Gatverdamme
Welkom in de media...

Was hij gezellig aan het klessebessen met zijn vriendje Albert Verlinde? Zou wel een leuk koppeltje zijn qua stijl, past goed.

laat ze hun meldpunten lekker achter zich laten allemaal verspilling van de tijd.
ik denk dat merendeels gelijk de politie benadert inplaats van een melding te maken voor een politieke partij.
Waarbij zij alleen maar profijt van maken om er een discussie over te kunnen beginnen binnen de partijen .
Mijn mening dus laat ze lekker ergens anders gaan over praten dit is alleen een hype.
dus gewoon deze ene dag stoken dat het kan ! niet zeiken

ik snap wel dat sommige er tegen zijn, maar als je last heb van het vuurwerk wat nu al afgestoken wordt (vaak ook illigaal), is het misschien wel fyn dat je dat ergens kunt melden... ik bedoel het hoort niet zo dat er nu al vuurwerk afgestoken wordt, dus die mensen hebben natuurlijk wel recht van klagen.. Zelf zou ik het natuurlijk nooit melden, maar dat lijkt me logisch.. btw zelf hou ik me ook niet aan alle regels als het om vuurwerk gaat, maar daar mogen ze gerust over klagen van mij!

ik snap wel dat sommige er tegen zijn, maar als je last heb van het vuurwerk wat nu al afgestoken wordt (vaak ook illigaal), is het misschien wel fyn dat je dat ergens kunt melden... ik bedoel het hoort niet zo dat er nu al vuurwerk afgestoken wordt, dus die mensen hebben natuurlijk wel recht van klagen.. Zelf zou ik het natuurlijk nooit melden, maar dat lijkt me logisch.. btw zelf hou ik me ook niet aan alle regels als het om vuurwerk gaat, maar daar mogen ze gerust over klagen van mij!
Uiteindelijk gaan ze met al deze meldingen naar de Tweede Kamer en gaan ze wederom kijken of er een vuurwerkverbod komt. Tenminste, dat proberen ze. Vorig jaar was het op het nippertje.. Net iets meer dan de helft van de bevolking vond dat er geen vuurwerkverbod moest komen.(correct me if i'm wrong)

Maar wanneer meld je nou precies overlast? Want dan kan men nog wel een harde knal in de verte horen, dit kan van alles zijn. Dus een beetje onrealistisch.

Dat kunnen ze ook melden, dat meldpunt heet de politie. Al die meldingen worden bijgehouden, daar heb je geen onbetrouwbaar meldpunt voor nodig. En het mooie is: mocht na al die meldingen blijken dat er niets aan veranderd, betekent dat voor de politie dat ze op dat punt hun werk niet goed doen. Hebben ze weer wat om over na te denken...

Van nu.nl, waarin de waarheid door groenlinks weer wordt verdraaid.

Groenlinks ontvangt 10.000 meldingen vuurwerkoverlast
ROTTERDAM - Bij het online meldpunt voor vuurwerkoverlast, afgelopen zaterdag ingesteld door lokale Groenlinksfracties, zijn inmiddels 10.000 meldingen van overlast binnengekomen.

Meer vuurwerk verkocht in voorverkoop Fotoserie
Maandag waren dat er 5000. Dat heeft Groenlinks in de nacht van dinsdag op woensdag laten weten.
Ruim de helft van de meldingen gaat over vuurwerkbommen die vaak 's nachts worden afgestoken. ''Als zo'n explosief in je straat tot ontploffing wordt gebracht, zit je gelijk rechtop in je bed", zegt fractievoorzitter Arno Bonte van Groenlinks Rotterdam.
Verder zijn er veel klachten binnengekomen over schade door vuurwerk en vuurwerkstress bij huisdieren.
De vuurwerkbranche liet maandag weten dat er dit jaar naar verwachting 8 procent meer vuurwerk dan vorig jaar zal worden verkocht. Bonte: ''De Nederlandse vuurwerktraditie dreigt uit de hand te lopen. Elk jaar vallen er meer slachtoffers en neemt de overlast toe. Oud en Nieuw is al lang geen feestje meer."
Website
15 lokale fracties van de partij initieerden de website vuurwerkoverlast.nl. De fracties zetelen onder meer in Rotterdam, Den Haag, Amsterdam, Delft, Nijmegen, Haarlem, Oss, Zoetermeer en Zwolle. Zij zien het liefst dat vuurwerk alleen nog door professionals wordt afgestoken.
De bedoeling is dat na 1 januari een bundeling van de meldingen aan de Tweede Kamer wordt aangeboden en dat burgemeesters om extra maatregelen wordt gevraagd.

Heejeeeh; ik laat m'n lol niet elk jaar verpesten door die figuren hoor, aangevoerd door dat R'damse figuurtje. En de media in het algemeen laat ik ook links liggen en zap nieuws weg (of geluid uit) als er weer zo'n angstopwekkend bericht langskomt. Ik duim dat de burgers niet al volledige mediaslaafs zich laten programmeren maar voor zichzelf nadenken. Alleen vrees ik dat het met de drones in deze wereld al te ver is gekomen... Elk jaar ditzelfde gezeik; ik verheug me op vrijdag, het weekend, en maandag! Laat al die azijnzeikers maar lekker in hun zwarte gat vallen als de(ietwat verstandiger en beter geïnformeerde) 2e Kamer voor de zoveelste keer een verbod van tafel veegt!

:bye:

Hoeveel meldingen zal de politie daadwerkelijk binnen hebben gekregen?

Indien het aantal meldingen bij de politie vele malen lager ligt, zal hij de politie wel weer af doen als incompetent en op die manier willen forceren op iedere melding af te gaan.
Op deze manier kan hij mensen die vuurwerk afsteken als de politie stigmatiseren en kan hij werken aan zijn twee voornaamste doelen.

Deze man speelt burgers graag uit door middel van ernstig manipulatief gedrag.

Haha ik heb besloten dit jaar niet meer te reageren op dit gezever ik erger me elk jaar weer het apen zeur aan Groen-links laat ze zich maar druk maken waar het echt oom gaat is nog slecht voor men hart ook deze gekken.

Haha Jupilerfreak ik heb ook maar even een reactie achter gelaten inderdaad zwijgen is toestemmen.
Maar ik word elk jaar wel zo moe van kereltjes zoals Arno bonte of David rietveld konden figuren zoals deze maar van de aardbodem verdwijnen pffff.

Het gaat niet lang duren dan is het verbod er.

Het vroegtijdig afsteken en het slopen en dan nog de ongelukken die doen de freaks de das om.
Ik had ook liever gezien dat hier alleen op het forum alleen legaal vuurwerk was te zien + informatie zodat het illegale geen interesse wekt en het ook niet voor een deel kan verpesten.
Dus blijven we vroegtijdig afsteken en slopen dan zal het geen 3 jaar meer duren.
Het enige wat we kunnen doen is de handen ineen slaan en deze problemen aanpakken.
Het vuurwerk op 31 december is niet het probleem maar dat zien deze mensen wel als het probleem.
Wij Nederlanders kunnen ons moeilijk aan regels houden vandaar ook elke dag nog duizenden bekeuringen.
Als het moet zou ik ook nog voor een knalverbod zijn dus alleen maar siervuurwerk dan zal de traditie in Nederland langer blijven bestaan.

Het verbod begint bij jezelf,dus stook verstandig!

Als je als politicus toegeeft aan intolerantie an afgunst onder het volk, wat voor politicus ben je dan wel niet?

Toegeven aan het vuurwerkverbod is hetzelfde als een hoofddoekjesverbod invoeren. Onnodig intolerant en een schertsoplossing voor de maatschappelijke problemen die er in dit land zijn.

Rene het zal inderdaad misschien niet lang duren voor het verbod er is wij als vuurwerk liefhebbers moeten onze handen ook ineen slaan maar geloof me als de politiek echt wil dat er een verbod komt komt dat er ook.
De meeste politieke politici zijn zo eigenwijs als maar kan en alleen maar met een eigen hagje bezig.
Ik ben persoonlijk niet zo bang dat het verbod er zal komen mits er geen tientallen doden dit jaar gaan valen de meeste politici die enig sinds nadenken beseffen ook wel dat een totaal vuurwerk verbod en dus het organiseren van centrale shows veel meer geld gaat kosten en ellende oplevert dan nu he geval is.

Betere voorlichting en het verplicht gratis leveren van een vuurwerkbril bij elke bestelling schiet je volgens mij meer mee op.
Gewoon stook verstandig en sloop niks dan hebben we met zen alleen een gezellig oud&nieuw.

Back
Bovenaan