Mega Willows [Compound]

Evolution Fireworks VS Magnum Vuurwerk.
(ook geplaatst in het topic van W triple layer)

Ik heb hier een fragment van mijn 'show' waarin ik de W triple layer voor de mega willows schiet.
Het is iet wat moeilijk te zien omdat er nog een box loopt en op het hoogte punt er 3 boxen elkaar overlappen Daarom heb ik er beelden van de actioncam bij gezet zodat je kunt zien welke box er lanceert.

De W triple layer begint op 00:09 en de mega willows begint op 00:29.

Ik vind het moeilijk te zeggen welke nou beter is omdat het niet goed te zien is.
Beide producten presteren goed!!
Wat wel goed te zien is is dat de mega willows veel breder schiet. en het effect daardoor een bredere spreiding heeft en dus meer spektakel is.

Maar de prijs... Ik heb de mega willows later in het seizoen gekocht waardoor de freakprijs alweer met €15 gestegen was. uiteindelijk €130 betaald.
De W triple layer heb ik met de 30% actie van magnum voor €84 bij een willekeurige magnum dealer gekocht.

Ik vind de w triple layer dan vele malen interessanter omdat deze bijna €50 goedkoper was en ik het verschil voor lief neem.

Hierbij de beelden:
(Let op dit is een geknipt fragment)

Ik vind het maar een raar vergelijk als je het door elkaar heen schiet . Verder zijn het 2 totaal verschillende boxxen . De mega willows is veel sierlijker en trager tempo . Allebei erg goede producten

Heeft EVO nog iets gezegd of er iets gedaan is met de kritiek op de 2019 versie? hebben de chinezen dit jaar wel de juiste lont gebruikt zodat deze weer per rij 'all at once' gaat? Ik zag iets in een topic voorbij komen dat ze er naar zouden kijken namelijk.

Heeft EVO nog iets gezegd of er iets gedaan is met de kritiek op de 2019 versie? hebben de chinezen dit jaar wel de juiste lont gebruikt zodat deze weer per rij 'all at once' gaat? Ik zag iets in een topic voorbij komen dat ze er naar zouden kijken namelijk.

We hebben deze kritieken uiteraard meegenomen in het overleg.
Maar het is natuurlijk wel even afwachten of men er wat aan heeft gedaan.
We hebben in ieder geval goede hoop aangezien de productie van de Snowstorm 2.0 2020 ook verbeterd is.

gr
Marchel

We hebben in ieder geval goede hoop aangezien de productie van de Snowstorm 2.0 2020 ook verbeterd is.

gr
Marchel

Bedankt voor je reactie! Klinkt veelbelovend in ieder geval:thumbsup:

Deze was door mijn vrienden aangeschaft op mijn aanraden, zo kon ik er gelijk van meegenieten :wink: Maar wat een prachtige bak is dit. Super strakke grote boeketten en dat lanceer geluid is echt heerlijk :handsup: Ik stond op een meter of 25 afstand en het is ook nog eens met een GoPro gefilmd en dan nog past het maar net aan op beeld. Gezien de niet helemaal gelijke salvo's was het denk ik de 2019 batch.

Straatfilm:

Dit jaar deze kanjer weer in de straat staan , dit blijft voor mij toch 1 van de mooiste compounds verkrijgbaar op de Nederlandse markt!

gr
Marchel

Ondanks de bovenstaande reactie van Evo zelf, iemand heeelll toevallig de 2020 batch geschoten? Laten we zeggen dat die uit Duitsland komt... want dat is ook mogelijk.

Ik twijfel erg om deze wel of niet te bestellen want het is echt een no-go voor mij persoonlijk als deze de niet rijen at-once schiet. Ik wil deze voor het geluid van de 9 schoten die in één keer schieten en niet de effecten of W-Shape

wat. een. bak. joh! Schiet eigenlijk wel echt te breed voor in de straat ondanks dat er nog een grasveld tussen zit maar heerlijk geweld. Ondanks de berg vuurwerk wat hier aan vooraf ging echt nog fantastisch kunnen genieten. Topper! Ik had de versie die niet in 1 keer schoot, ik had er geen enkel probleem mee. Bij de Branco had ik het denk ik wel wat vervelender gevonden, bij deze past het ook prima op deze manier.

Blijft nog steeds een top 5 compound box ook nog in 2021!
Ik heb deze geschoten tijdens '19/'20. Alle buren stonden met open mond te kijken.
Heeft iemand hem ergens nog voor een leuk prijsje zien staan?

gr
Marchel

Ondanks de bovenstaande reactie van Evo zelf, iemand heeelll toevallig de 2020 batch geschoten? Laten we zeggen dat die uit Duitsland komt... want dat is ook mogelijk.

Ik twijfel erg om deze wel of niet te bestellen want het is echt een no-go voor mij persoonlijk als deze de niet rijen at-once schiet. Ik wil deze voor het geluid van de 9 schoten die in één keer schieten en niet de effecten of W-Shape

Sorry hoor, maar (voor mij persoonlijk) is dit jaar het laatste jaar dat ik vuurwerk van Evolution in mijn collectie heb zitten! Hier wordt ik écht, écht, écht niet vrolijk van! Batch 2020 van de Mega Willows schiet gewoon weer in Z-shape en niet at-once zoals de 2018 batch dat deed :frusty: Om te janken! En daar is, niet alleen door mij, maar ik denk door werkelijk iedere liefhebber om gevraagd hier... Echt een gemiste kans! Dit was hetgeen waar jullie je in onderscheiden en jullie maken het de laatste jaren gewoon niet (meer) waar!

Dikke samples schieten in China en hier publiceren (al doet bijna iedereen dat) en productie lijkt er niet eens op... Gelukkig kan Bonfirefireworks dit beter :p Ik zeg niet dat jullie het niet goed hebben gedaan of dat het allemaal maar makkelijk is, maar je bent verd*mme een vuurwerkimporteur die de potentie in zich heeft om zich te onderscheiden van de rest en dat in het verleden ook gedaan heeft... waar is die spirit gebleven?

Lees voor de grap eens de reacties door van na 1 januari 2019! Daar krijg je toch een lach van op je gezicht? Iets mooiers bestaat er niet... en dan sla je deze weg in:

Voor de twijfelaars onder ons.

Filmpje betreft geen sample maar productie!!!

gr
Evolution Fireworks

Eén grote grap :frusty:

De Mega Willows (samen met The Braco en de Noi-Z) heeft zijn introductie in 2018 gemaakt en heeft echt een stempel achtergelaten in het vuurwerkwereldje voor velen en zeker ook naar de andere vuurwerkimporteurs van "kijk wij staan hier en nu jullie..."

Ik kan begrijpen dat het moeilijk is om de Chinezen te controleren, maar andere importeurs maken het wel gewoon waar! Broekhoff/Magnum en VuurwerkTotaal zijn hier voorbeelden van en niet te spreken over Funke. Ik ben hier verder een leek in... maar wees op z'n minst eerlijk en transparant naar je klanten
(en jullie lezen hier gegarandeerd mee). Als je tot de top wilt behoren gedraag je er dan ook naar en hou ons anders niet voor de gek want ik geef hier verd*mme wel 2x de hoofdprijs uit naar twee 100 shots boxen die het prijstechnisch gewoon waar zouden moeten maken. Als ik dat had geweten had ik wel de Elegant Night besteld of had ik op z'n minst naar een passend plekje gekeken in de straatshow (gewoon omdat ik het daadwerkelijk een mooi product vind) en niet tussen al het geweld door zo'n sloom ding af te steken wat het is geworden. Van de Noi-Z is de complete beleving weg. Traag blok geworden. Gelukkig is de finale cake nog wel het gene wat het was.

Vroeger zo'n mooi merk, vooruitstrevend, kwalitatief, onderscheidend... Jullie waren er!

Ik uit hier dan wel mijn frustratie en hopelijk mag dat ook na deze teleurstelling... Ik had er zo naar uit gekeken... Dit was écht een stukje prof waar je 'u' tegen zei. Nu is het gewoon een Z-shape blok die in W-Shape schiet. Leuk om te zien, maar geen WOW-effect meer. Niet voor een liefhebber minstens. Zie de Katan Spain Fanstyle (hetzelfde voorbeeld) iedereen in dat topic wilt het liefste dat 'ie Fan-shape schiet en niet Z-shape...

Hierbij maar het filmpje 2020 Batch:

Ik hoopte echt dat jullie er naar zouden streven om groot te worden of eigenlijk... om de kwaliteit te behouden! Het groot worden zou dan vanzelf wel komen. Evolution hoorde er gewoon bij in de collectie. Nu is daar niets meer van over... voor mij niet in elk geval. En dan kun je wel met de Evo Force One op de markt komen, maar iedere vuurwerk importeur zal vast één goed product hebben, zelfs VuurwerkToppers (al ben ik daar zelf nog niet achter gekomen).

Ik ben een groot vuurwerkliefhebber en ben heel kritisch in de selectie van producten die ik koop en ik had hier echt naar uitgekeken, maar helaas... en het kon wel!

De Mega Willows is echt niet de enige... Snowstorm 2.0, Tempest, Colorstorm, Time Rain box, De Go for Gold ipv Farytail :bonk: Die nieuwe Evo Bomber, de adviesprijs van de Kingsmen €229 voor 25mm 108sh :frusty: Niet te hebben over de nieuwe cakes.

En ik zeg niet dat jullie er niet waren... ik uit hier mijn frustratie omdat ik veel geld heb uitgegeven en het er gewoon (weer) niet is. Jullie hebben wel degelijk jullie successen gehad maar daar is niets meer van over (vind ik). De Dragon boxen zijn nog zeker mooi, voor een enkeling de Evo Bomber nog. Iedereen die de Noi-Z en Mega Willows heeft gekocht heeft dit gedaan uit vertrouwen dat hij weer zou worden zoals de 2018 batch. Ze zullen ongetwijfeld mooi zijn en ik ben ook blij dat ik ze erbij zal hebben, maar ze zullen niet meer de WOW-factor hebben als dat het kon zijn.

Oei, oei, oei… Net zo sierlijk als vorig jaar, maar de `WOW factor` is toch met 2 punten gedaald.
Wellicht ben ik kritisch, maar het viel mij direct op.

De Mega Willows van vorig jaar:

Let op de reacties, ongetwijfeld grotendeels door de lancering! Op 00:09

En anders op deze reacties vanaf 00:25!!

Vorig jaar schoot deze in één keer een hele rij leeg wat echt vreselijk gaaf is om te horen en om mee te maken en wat ook vaker werd genoemd in dit topic:

pyrofan#1
"Het geluid alleen al dat vrijkomt bij het lanceren van de 9 schoten tegelijkertijd heeft mij wel kippenvel bezorgd"

Rico
"Wat een meesterlijke box! De dreunen bij lancering waren indrukwekkend"

Reservelont
"Dikke bak dit zeg! Wat een geluid kwam hier uit"

MagicSjefke
"Niet normaal zo breed en dat lanceer geluid om van te smullen"

EdHengelo
"Toppertje deze. Vond hem vooral sierlijk met een geweldige lancering. Elke keer die rits van dat mooie geluid als het uit de box schoot. Geweldig"

Black Dragon
"Om nog maar te zwijgen over het geweldige lanceergeluid!"

BENZ
"Het lancheergeluid is ook opmerkelijk echt geweld!!"

Nu klinkt de Mega Willows meer als een Z-Shape waaier en niet meer als een W-Shape blok. Zie post #milesclan hierboven.

Als liefhebber/freak heb je dit zo door. Dit soort kleine details maken een blok tot wat het is. Of het is het gewoon net niet (wat nu het geval is).

Waar de Mega Willows het voor mij vorig jaar no.1 was betreft zo goed als een illegaal/(prof) blok, zakt hij hierdoor wel van plek. Sierlijk blijft deze wel, maar die uitmuntende kwaliteit mis ik wel!

Ik hoop echt dat Evolution hierin meeleest en de Mega Willows weer in ere herstelt.

En jullie hebben ook zeker je succes gehad: Snowstorm 1.0, Rambam box, Farytail ass, The Golden Age, Visions of Ecstasy, eerste batch van de Winernight, 3xHeaven, Solar Storm, Skyline of Fire (voor velen een goede geweest), de Dragon boxen... De Pro-Fire line cakes (bijna iedereen had er wel 1 minstens).

Ik denk gewoon dat ik mij er maar bij neer moet leggen dat jullie niet meer zijn wat jullie geweest waren en hopelijk bewijzen jullie niet alleen mij, maar ook andere forumleden in de toekomst dat jullie er nog wel degelijk staan.

Groet,

De teleurgestelde klant

ps. breng die Rainbow cake in 30mm effe op de markt of maak er gewoon een box van, maar wel zoals op het filmpje he! Die Spider cake mag er trouwens ook bij. Dat zijn dezelfde effecten als die de Triplex XB4008 in zich heeft in de derde en vierde salvo, werkelijk manjefiek :thumbup:

Laatst bewerkt:
Nouja, hij maakt een heel gedegen punt. Was de kern van Evo niet zo'n beetje door liefhebbers voor liefhebbers? Objectief constaterende dat het oog voor detail wat Evo nou net zo onderscheidend maakte, ik niet per sé meer terug zie. Wat mij gedeeltelijk dan ook irriteert, is dat we dit klaarblijkelijk niet mogen melden? Wellicht had de toon wat genuanceerder mogen zijn. Welke producten van Evo zijn nou nog zo "onderscheidend"? Niemand "moet" actie ondernemen op de reactie van BurstDuo. Maar het feit dat Evo meestal aan de wat duurdere kant zit, wat dus helemaal terecht was met de eerste batch van de Mega Willows gezien het oog voor detail en de geweldige uitwerkingen, vind ik net zoals BurstDuo niet langer geheel gerechtvaardigd.

We zijn en blijven nou eenmaal liefhebbers met oog voor detail en dat mag gezegd worden, zeker met de advies/verkoop prijzen van Evo.

Alright, back to business.

Helemaal met airforce eens, evolution positioneert zich als premium merk en dito prijzen, dan zijn juist dit soort details waar wij als freak op letten heel belangrijk om je te onderscheiden.
Mocht inderdaad wel wat genuanceerder bracht worden. Maar als je hem zo krijgt als op het filmpje van martino hierboven dan is het een beest van een bak waar 15 jaar terug mensen voor naar Alpeco reden en nu gewoon te koop in NL.

Die spider cake mag van mij per direct beschikbaar komen, echt super effect ook ja

Kelere... het zit je nogal hoog he? :bonk:

Ja :p Nee zonder gekkigheid. Ik beschik niet over het type woordenschat wat Airfoce hierboven schrijft (waarvoor dank). Ik kan het wel, maar dat kost me veel tijd om de juiste woorden te vinden. Airforce omschrijft eigenlijk heel mooi (en kort haha) wat ik zeggen wil. Daarnaast moet Evolution niks, maar ik (en ik denk vele anderen ook) zou het mooi vinden als ze weer de speler op de markt zouden zijn die ze vroeger waren. Wat Airfoce mooi heeft omschreven: kwaliteit met oog voor detail.

En Treesher ook bedankt.

Helemaal met airforce eens, evolution positioneert zich als premium merk en dito prijzen, dan zijn juist dit soort details waar wij als freak op letten heel belangrijk om je te onderscheiden.
Mocht inderdaad wel wat genuanceerder bracht worden. Maar als je hem zo krijgt als op het filmpje van martino hierboven dan is het een beest van een bak waar 15 jaar terug mensen voor naar Alpeco reden en nu gewoon te koop in NL.

Die spider cake mag van mij per direct beschikbaar komen, echt super effect ook ja

Het doet me trouwens goed dat er ook andere liefhebbers zijn die begrijpen wat ik bedoel. Ja, hier reed je vroeger echt naar Alpeco voor. Ook al was ik toen nog een jaar of 15, zag ik dat soort blokken wel hier in de omgeving (en daar bof ik echt mee). Het "at-once W-Shape effect" is werkelijk ontzettend gaaf om mee te maken, ik heb een jaar of 8 geleden zo'n blok hier in de straat meegemaakt van een verre buurman en dat is iets om nooit meer te vergeten! Ik kan het mij nog steeds goed heugen. Daarbij vind ik het echt niet erg om voor kwaliteit te betalen, maar die details moeten wel aanwezig zijn!

Wil je indruk maken in de wijk, dan is dit DE bak die je moet hebben! Alles klopt gewoon. Normaal komen de reacties nadat een cake of box is leeggeschoten. Hier al direct bij het eerste salvo. Ge-wel-dig gewoon. Net als flutsjah aangaf heb ik mij ook niet gestoord aan het feit dat deze salvo’s niet in één schot werden afgevuurd. Iets wat bij het broertje The Branco wel een minpunt zou zijn.

Back
Bovenaan