Het is triest en lachwekkend tegelijk dat de politiek die het zo verkloot heeft in de afgelopen decennia en hierdoor de controle op straat is kwijtgeraakt, nu zijn eigen probleem gaat toegeven door allerlei rare sprongen te gaan maken en alles te gaan verbieden. totale onmacht en onkunde gecombineerd.
Links wanbeleid en knuffelaarij zullen dit land in een nog veel grotere ellende gaan storten wanneer men zich niet heel gauw aan gaat passen aan de realiteit.
De problemen zullen niet alleen met oud en nieuw boven water komen (vuur/vuurwerk zit in onze traditie en velen zullen dit niet opgeven, vuurwerk zullen auto's, autobanden, vuurstapels en containers worden) Maar in zijn algeheel zullen we naar een maatschappij toe gaan waarbij je blij bent dat je kinderen verslaafde gamers zijn omdat ze dan veilig binnen zitten. De overheid is aan het verliezen en dit merk je aan zoveel, Drugs is nog nooit zo makkelijk te verkrijgen geweest voor zulke lage prijzen, kinderen van 12 13 jaar met kapmessen waar normaal houthi rebellen elkaar mee te lijf gaan, politieagentjes die noodkreten uiten op twitter en facebook?????? wat een uiting van onmacht en wat kansloos.
Nu zijn het ook maar slaafjes van ditzelfde falende beleid en systeem en snap ik hun frustratie. maar waarom zou je in godsnaam dit systeem willen verdedigen met een zacht handje. had allang al mijn biezen gepakt met zo'n baas .
Denk je dat er in Spanje, iemand het in zn hoofd haalt om vuurwerk naar een politie agent te gooien?

Ik heb Nigerianen compleet total loss geslagen zien worden door meerdere agenten met wapenstokken omdat ze gekopieerde DVD-tjes verkochten op straat en wegrenden toen de politie deze in beslag wilde nemen.
Nu is dit wel een beetje over de top, maar het respect voor het gezag is er. en hierdoor voelen mensen zich JUIST veilig.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, en het verbieden en je kop in het zand steken gaat alleen maar averechts werken.
Nu moet ik ook zeggen dat de randstedelijke arrogantie me ook erg steekt.
De Problemen die ik in de media lees en wat er allemaal gebeurt in de grote steden, daar hebben wij waar ik woon totaal niet mee te maken ook en ik denk 90% van nederland niet.
Het is van de zotte dat wederom een klein gedeelte van Nederland waar de controle kwijt is bepalend moet zijn voor het overgrote deel van het land.
Een heel relaas maar de frustratie zit diep door dit amateuristische handelen in dit inmiddels zielige land.
Nu bestaat 90% van mijn collectie uit cakes en cakeboxen dus ik wordt er persoonlijk op dat vlak niet mee geraakt, maar wat ik wel sneu vindt is dat mijn kinderen niet zo'n jeugd kunnen hebben als dat ik vroeger met mijn vriendjes had en we gewoon lol hadden om wat leuk was. en niet agressief benaderd werden, en gewoon ergens anders gingen stoken als iemand last van ons had.
Mijn hoop is gevestigd op grote politieke verandering want ik vrees dat wanneer dit niet gaat gebeuren we nog meer verboden gaan krijgen terwijl de onvrede en onveiligheid juist alleen maar toe zullen gaan nemen op straat.