Meerderheid Tweede Kamer wil riskant vuurwerk verbieden

Laten we nou niet gaan struisvogelen, het is gedaan met onze hobby... men heeft gekozen voor de weg met de minste weerstand en dat is totaal verbod omdat men heeft gefaald in de bestrijding en beheersing van het illegale.

We gaan hier op VWC speciale vuurwerk reizen organiseren naar Valencia.
Op de radio net een geheel verbod komt er niet

Er wordt dus door emotie, sociale media en media verdeeldheid gezaaid. Men gaat extremer oordelen n extremer politiek oordelen. Alles polariseert. Kabinet en oppositie proberen door en dans van ideeën en lobbies een weg te banen daartussen. Maar ondertussen spinnen media er garen bij want verdeeldheid is macht. Polariseert de opinie en men is in emotie, in angst en frustratie, en dan kun je ze aanpraten wat je wilt. En verkoop je je product. En politiek probeert de extremen af te toppen door het midden te zoeken. Maar wat als je met dat stelletje idioten, en de maatschappelijke polarisatie, enkel maar wat blijft aanmodderen zoals nu? Een land in verval. Welvaart hoger en hoger, cultuur lager en lager.

Laten we nou niet gaan struisvogelen, het is gedaan met onze hobby... men heeft gekozen voor de weg met de minste weerstand en dat is totaal verbod omdat men heeft gefaald in de bestrijding en beheersing van het illegale.

We gaan hier op VWC speciale vuurwerk reizen organiseren naar Valencia.

Ik sluit me er voor af, de lol is er wel van af inmiddels...
Over 2 maandjes lekker een week lang stoken in Valencia, kijk daar sowieso al meer naar uit dan Oud en Nieuw...

Word tijd dat deze kut kabinet verboden word, ze hebben Nederland meer kapot gemaakt, dan vuurwerk ooit zal kunnen.

Nu bestaat 90% van mijn collectie uit cakes en cakeboxen dus ik wordt er persoonlijk op dat vlak niet mee geraakt,

Dit soort teksten lees ik de laatste dagen vaker, maar je wordt er wel door geraakt. Want jou 90% is hierna aan de beurt. Want wanneer die 10% van jou gerealiseerd is, worden de pijlen op jouw 90% gericht.

Ik sluit me er voor af, de lol is er wel van af inmiddels...
Over 2 maandjes lekker een week lang stoken in Valencia, kijk daar sowieso al meer naar uit dan Oud en Nieuw...

Dat noemen ze ontmoedigings beleid van ons kabinet. Links gaat net zolang door tot de lol eraf is. Net als Zwarte Piet.

komt er wel geloof me, volgend jaar ligt deze op tafel met een dikke krabbel eronder van Grappenhaus.
Ik gok een paar jaartjes later, maar het komt er vast wel inderdaad..

Eerst gaan de knallers, pijlen en single shots eraan dit jaar.
En dan blijkt, oh zulks een verrassing, dat het geen reet geholpen heeft... :frusty:

PvdD, GL en die andere extremisten roepen dan direct "told you so" en opperen alsnog een totaalverbod. En zolang die Pools/Italiaanse troep niet Europees aangepakt wordt en handhaving op te vroeg / te hard afsteken en vandalisme blijft zoals die is, dan zijn we eraan... dan krijgen die partijen dus gewoon hun gelijk.

Wij als vuurwerkefhebbers zijn ook best zwak als het ware. Nooit verwacht dat ik zou lezen dat er zoveel "opgeven".

Hoofdschuldige de vuurwerkbranche, waardoor de media maar door kan blijven gaan vol met onwaarheden om de bevolking te beïnvloeden. Nee zeggers, klagers zoeken altijd vaker het internet, media en polls op. Zelfde met klagen over producten. Hoor je vaker dan de tevreden klanten (geen behoete aan, alleen voor persoonlijk belang etc.)

We zouden als vuurwerkcrew zelf de touwtjes in handen moeteb nemen, samen met onze buren wat betreft informatie, campagne, onwaarheden etc.

Gesponsord door ons zelf allemaal, via een soort van contributiesysteem. Voordat het té laat is voor e gewone man.

Er wordt dus door emotie, sociale media en media verdeeldheid gezaaid. Men gaat extremer oordelen n extremer politiek oordelen. Alles polariseert. Kabinet en oppositie proberen door en dans van ideeën en lobbies een weg te banen daartussen. Maar ondertussen spinnen media er garen bij want verdeeldheid is macht. Polariseert de opinie en men is in emotie, in angst en frustratie, en dan kun je ze aanpraten wat je wilt. En verkoop je je product. En politiek probeert de extremen af te toppen door het midden te zoeken. Maar wat als je met dat stelletje idioten, en de maatschappelijke polarisatie, enkel maar wat blijft aanmodderen zoals nu? Een land in verval. Welvaart hoger en hoger, cultuur lager en lager.
Volgens mij sla je hiermee de spijker op zijn kop. Je ziet met andere onderwerpen dezelfde trend; of het nou over het klimaat gaat of asielzoekers, alle meningen worden zo extreem uitvergoot. Volgens mij is vooral social media hier een grote schuldige in, de "dat heb op facebook gestaan" mentaliteit. Ook bijvoorbeeld politiekorpsen die op twitter en facebook iedere scheet plaatsen, waarna de media de berichten overneemt. Zo ontstaat het beeld dat het allemaal steeds slechter gaat met Nederland, terwijl de cijfers iets anders vertellen. Het gaat nu vooral om hard schreeuwen en een stevig standpunt innemen, ruimte voor een inhoudelijke en constructieve discussie is er niet meer. Vooral spierballentaal, in de Tweede Kamer reageren ze dan ook overal "geschokt" op. En net als met de zwarte pieten discussie zie je inderdaad dat dit een melkkoe is geworden voor de media, levert veel kijkcijfers en lezers op. Stapsgewijs hebben ze op dezelfde manier als nu met vuurwerk, ook een totaalverbod op roken in de horeca erdoorheen gekregen.

Back
Bovenaan