Meerderheid Tweede Kamer wil riskant vuurwerk verbieden

Dit is het begin van een enkele reis naar het einde.
Zelfs als vuurpijlen, legaal knalvuurwerk en singleshots er uit gaan zullen er bij aankomende jaarwisseling ongeregeldheden zijn. Het rapaille dat zich de afgelopen jaren misdroeg stopt daar echt niet mee, dus weer zullen er (auto)branden zijn, hulpverleners bekogeld, dingen gesloopt.
De eerstvolgende conclusie na de jaarwisseling '20/'21 zal zijn: het deelverbod heeft niet gewerkt, dan maar een totaalverbod.
Het directe gevolg voor de jaarwisseling '21/'22? Evenveel dan wel niet meer schade door nu al illegaal vuurwerk, alle antivuurwerk lui die zich achter het oor krabben waarom de overlast alleen maar groter is geworden, maar het zelf mogen uitoefenen onze hobby zijn we onherroepelijk kwijt.

Ik geniet er nog maar even goed van dit jaar, ik vrees dat het het laatste is (legaal dan).

Laatst bewerkt:
Dan maar illegaal het kleine spul uit belgie / duitsland halen en bombettes uit de cakes halen.
En mocht er echt een vuurwerkverbod komen dan sloop ik alles met vuurwerk.
Nog nooit iets gesloopt maar met een verbod zal ik zorgen dat er flink wat overlast komt.
Klote land die imigratie al die jaren heeft echt veel goede dingen gebracht plus al die linkse media en kabinet die alles doet puur vanwege hun geheime agenda en geld.

Echt het begin van het einde van vuurwerk. Eerst babypijltjes en Romeinse kaarsen verbieden. Minder geweld en slachtoffers? NOT Volgend jaar nog hogere cijfers en een totaal verbod is daar. F4 fireworks here i come.

In 2023 kunnen we om 12 uur buitenstaan met happiness fonteintjes jongens.

Wat een gelul is dit weer zeg! De mensen komen toch aan pijlen/knallers. Je maakt het gewoon erger omdat hierdoor zwaardere vuurwerk zal worden afgestoken... Zoals Nitraten/Cobra's en 75 gram pijlen. Want ja wat maakt dat nu toch uit? Als we over de grens gaan naar Duitsland om daar knallers/pijlen te gaan halen zijn we net zo illegaal bezig. Dit lost totaal niks op.. als je dit niet eens kunt handhaven dan heeft het verbieden van pijlen/"zware" knallers al helemaal geen nut!

Mensen die vuurwerk naar hulpverleners gooien zoeken wel wat anders op als vuurwerk helemaal verboden zal worden, of het zal illegaal vuurwerk worden of stenen/molotovcocktails of erger gewoon wapens. Laten ze de mensen die vuurwerk misbruiken harder aanpakken zoals ze doen in Amerika als er een ongeval is. Niet luisteren? Dan zal er geweld te pas komen.

De vuurwerkbranche zou nu moeten opstaan, dit verbod accepteren maar wel contractueel vastleggen dat het de komende 10 jaar niet meer mag worden beperkt. Want als dit verbod er komt, kan anti vuurwerk niet meer wijzen naar legaal consumenten vuurwerk. Dan moeten de oogkleppen af en moet de regering beseffen dat het gedrag van de mens debet is hier aan.

Ben ook bang dat de prijzen opgeschroefd worden, waardoor vuurwerk een echt luxe product wordt(als dat het al niet was). Dan gaat de normale consument zelf een afweging maken waardoor er minder vuurwerk zal worden gekocht.

Dat wordt dus fatsoenlijke pijlen inslaan vanaf heden. Nog beter is 1lb core burners en 3" ballekes erop (nog goedkoop ook). Kan net zo goed dan ook F3 en F4 blokken inslaan mocht Nederland dit pad opvaren.

Ik zal nooit en nooit mijn hobby opgeven!

In 2023 kunnen we om 12 uur buitenstaan met happiness fonteintjes jongens.

Wat een gelul is dit weer zeg! De mensen komen toch aan pijlen/knallers. Je maakt het gewoon erger omdat hierdoor zwaardere vuurwerk zal worden afgestoken... Zoals Nitraten/Cobra's en 75 gram pijlen. Want ja wat maakt dat nu toch uit? Als we over de grens gaan naar Duitsland om daar knallers/pijlen te gaan halen zijn we net zo illegaal bezig. Dit lost totaal niks op.. als je dit niet eens kunt handhaven dan heeft het verbieden van pijlen/"zware" knallers al helemaal geen nut!

Over een paar jaar een Europees verbod wat ik je zeg. Zou maar vast wat titanium en platinum electrodes met daarnaast wat kaliumchloride en aluminiumpoeder bestellen. Misschien dat je dan je eigen vuurwerk nog kunt maken. Dat is dan het enige vuurwerk nog. 1 Europa 1 beleid. Daar werken ze naartoe.

In dit hele verhaal betreft het knalvuurwerk en vuurpijlen, de single shots welke dus de grootste overlast doelgroep zijn mogen blijven. Pfff

Over een paar jaar een Europees verbod wat ik je zeg. Zou maar vast wat titanium en platinum electrodes met daarnaast wat kaliumchloride en aluminiumpoeder bestellen. Misschien dat je dan je eigen vuurwerk nog kunt maken. Dat is dan het enige vuurwerk nog. 1 Europa 1 beleid. Daar werken ze naartoe.

Daar ben ik ook helemaal niet bang voor dat zoiets zal gebeuren. Laten ze dan tenminste een regel maken zoals Cakes/compounds en fonteinen dat je mag afsteken op O&N. Dan weten we waar we aantoe zijn en kunnen we mensen ook niet meer verder zeuren want er mag daarna niks meer aan veranderd worden, als ze dit zouden willeb doen dan vind ik het helemaal goed. Maar wetend dat dit alleen maar verder zal gaan kan ik niet accepteren en ik denk meerdere vuurwerkliefhebbers ook niet.

We hebben we vuurwerkbranche nu gewoon het hardste nodig en zolang hun niks doen of zeggen zitten we er hier nu mee.

Over een aantal jaar zullen we via - via aan onze vuurwerk moeten komen ben ik bang voor.

En dan krijg je daarna weer extra veel illegale fabriekjes die ontploffen, en worden de chemicaliën verboden :p:wink:

Dan maar illegaal het kleine spul uit belgie / duitsland halen en bombettes uit de cakes halen.
En mocht er echt een vuurwerkverbod komen dan sloop ik alles met vuurwerk.
Nog nooit iets gesloopt maar met een verbod zal ik zorgen dat er flink wat overlast komt.
Klote land die imigratie al die jaren heeft echt veel goede dingen gebracht plus al die linkse media en kabinet die alles doet puur vanwege hun geheime agenda en geld.

En dit is wat de jeugd precies gaat doen. Die maken van cakes hun eigen "knallers" waardoor een totaalverbod volgt. Of Nederland moet tot inkeer komen en rechts stemmen maar geen enkele linkse partij is voor vuurwerk.

Het zou toch werkelijk lachwekkend zijn, als ik straks met mijn zoontje geen Japanse Bommen, Kanonslagen of Thundercrackers meer kan stoken !! 100 stuks voor €0.99 en heel veel lol. Als ze dit gaan verbieden maken ze zich zelf belachelijk.
Als ik zeker wist dat ze hun fouten zouden terug draaien, zou ik meteen voor een totaalverbod zijn. En dan al die sippe bekkies op 2 januari, dat het WEER mis gegaan is op veel plaatsen :frusty::bonk:

Ik denk dat het nu echt tijd wordt dat we actief actie gaan voeren met z'n allen. Niet afwachten en het allemaal maar laten gebeuren. Wanneer we nu actie gaan voeren dan weet men dat men niet te ver moet gaan. Ik dacht er zelf aan dat we moeten gaan demonstreren op het Malieveld. Om mensen over te halen om daadwerkelijk te gaan hebben we de hulp nodig van de Vuurwerkbranche. Zo dacht ik om de reiskosten die men heeft gemaakt (bijvoorbeeld bewijs openbaar vervoer etc.) op het Malieveld bij een stand te tonen waarop je dan een stempel krijgt. Met dat bewijs zou je dan ter waarde van de kosten die men gemaakt heeft om te komen, op het eind van het jaar vuurwerk kunnen uitkiezen. Zo zal men sneller geneigd zijn om te komen en zo worden wij gecompenseerd door de Vuurwerkbranche, wat uiteindelijk voor hen toch slechts een brutobedrag is. Zo helpen we elkaar. Natuurlijk dan wel ergens over een paar maandjes in een weekend zodat er zoveel mogelijk mensen kan worden opgetrommeld. Echter, wie zou dit kunnen initiëren?

De vuurwerkbranche zou nu moeten opstaan, dit verbod accepteren maar wel contractueel vastleggen dat het de komende 10 jaar niet meer mag worden beperkt. Want als dit verbod er komt, kan anti vuurwerk niet meer wijzen naar legaal consumenten vuurwerk. Dan moeten de oogkleppen af en moet de regering beseffen dat het gedrag van de mens debet is hier aan.

Ben ook bang dat de prijzen opgeschroefd worden, waardoor vuurwerk een echt luxe product wordt(als dat het al niet was). Dan gaat de normale consument zelf een afweging maken waardoor er minder vuurwerk zal worden gekocht.
Dit is wat ik ook gelijk dacht! Dan kunnen ze zien dat de knallen niet komen van de legale knallers en dat ze het probleem bij bron moeten aanppakken!

Mensen zeggen dat het bij een verbod ''alleen maar erger zal worden'' maar bedenk wel, de overheid wint het altijd. Willen ze dat we 50 rijden op de snelweg? Krijgen ze voor elkaar. Buig je niet voor ze? Krijg je een boete van €500 er anders pleuren ze je in de cel.

Hetzelfde geld voor onze vuurwerkhobby. Ook die gaan ze kapot maken.

Het is overdag ook al een heel stuk rustiger geworden sinds de stookperiode van 10:00 naar 18:00 is gegaan. Bij een totaalverbod zal het gelijk 90% stiller zijn denk ik...

Uiteraard haal ik dan gewoon wat dikke cakes maar het gros van de mensen (99%) zal zich er bij neerleggen.

Back
Bovenaan