Max. 10kg vuurwerk per persoon?

volgens mij is het meer bedoeld voor dat er niet ergens weet ik het hoeveel vuurwerk in een woonhuis ligt, want als er brand uitbreekt is het gevaarlijk voor de wijk enz enz

Ik zeg al jaren tegen de verkoper dat de persoon achter me in de rij ook bij mij hoort.
Nog nooit heeft de persoon achter mij gezegd dat het niet waar is en nog nooit heb ik het niet mee gekregen.

ik hoorde van de adr ook op die avond dat je maar 4 kg vuurwerk mag vervoeren als het niet in een adr goedgekeurde verpakking zit

dat zit het nooit of je moet hele kartonnen kopen

ik hoorde van de adr ook op die avond dat je maar 4 kg vuurwerk mag vervoeren als het niet in een adr goedgekeurde verpakking zit

dat zit het nooit of je moet hele kartonnen kopen

Enig probleem als je hele kartonnen koopt, dat je dan al snel boven de 10 kg zit en het dus alsnog niet mag vervoeren....:bonk:

ik vind dat het hoog tijd word dat er duidelijkheid komt over deze regeling .
want niemand hier weet precies wat er bedoelt wordt

maximaal 10 kilo netto vuurwerk per persoon (per keer) dat je het ophaalt.
Je mag dus 'Officieel' niet met 20 kg vuurwerk de winkel uit lopen.

Doe je dit wel ben je technisch gezien strafbaar, maar aangezien de winkeliers erop worden gecontroleerd. Verwachten ze dat het niet gebeurt.

Maar als je gewoon zegt ik ben met 2 auto's dan geven ze wel 20 kg mee.

Sowieso wel onzin, als ze nou 10kg netto kruit gewicht zouden doen - ok, maar 1 zware cake van 500gram weegt al bijna 5 kilo dus beetje kansloos. want 90% is klei.

Zo zie je maar Schijnveiligheid regeert in Nederland :)

Laatst bewerkt:
ik vindt het zo wel best eigenlijk, als het maar bij de agentjes ook niet bekent is. En dat is ook zo, ze weten alleen van die 10 kilo regeling.
Het is ook iets wat 3 dagen per jaar speelt.

In het wijzigingvoorstel d.d. 10 januari 2010 vuurwerkbesluit 2002 is de grens van 10 kg verhoogd naar 25 kg.
Het Ministerie van Justititie is na evaluatie tot de conclusie gekomen dat de 10 kg grens voor de consument en voor vervoer niet meer hanteerbaar is.
Met name het feit dat sommige vuurwerkartikelen zwaarder wegen dan 10 kg hebben hier een grote rol in gespeeld.

Goed om te lezen dat ze eindelijk wakker worden. Eindelijk met een gerust hart zonder meerdere mensen mee te nemen zelf je vuurwerk ophalen. Nou proberen onder die 25 kilo te blijven haha.

Mooi dat ze hier ook nog mee bezig zijn. 25 KG is voor veel van ons nog veel te weinig, maar het komt in de goede richting.

Hoe zit dat eigenlijk in het buitenland? Is het daar ook 25kg, of zijn wij weer de enigen in Europa waar zo'n regel bestaat (of komt als alles doorgaat)? En is dit dan iets wat juist door de CE invoering ten gelde komt? Want dan ben ik ineens nog veel meer geïnteresseerd in het hele CE verhaal en wat er mogelijk nog meer uit voortvloeit...

Back
Bovenaan