Marijn Vuurwerk stopt ermee!

Marijn had toch mooie en soms wel toppers in de collectie!

De Binkie, Hoogmoed, Vette Marja en de Swaffelaar en nog meer toppers!
Ik hoop dat (een deel van) de collectie wordt overgenomen door een andere importeur!

Ik reageer hier nu pas op omdat ik serieus dacht dat dit echt niet waar was! Helaas blijkt het toch echt zo te zijn zoals het is en begint het bij mij ook gewoon door te dringen. Ik baal hier zo ontzettend van hea mensen! Afgelopen jaarwisseling nog verscheidene grote pokke herrie projecten gevormd met oa producten van marijn. Daarvoor hadden zij namelijk een aantal zeer goed geschikte producten, denk dan vooral aan de zware jongens en de hoogmoed! Deze had ik dan voor dit jaar ook al weer op de lijst staan... Maar tjah, wat niet kan, kan niet!

Ik hoop in ieder geval dat het goed gaat komen met iedereen die werkzaam was bij Marijn vuurwerk en wil iedereen dan ook heel veel sterkte wensen met de pijn die zij hebben moeten voelen om de knoop door te hakken voor zo een geweldig origineel bedrijf op verschillende vlakken, denk aan labels, namen, effecten, producten...

Ook wil ik iedereen van Marijn bedanken voor de geweldige vaak originele producten!

Bedankt!

kunnen de product concepten zoals bijv hoogmoed niet verkocht worden aan bijv. royal fireworks ?

klinkt misschien krú , maar sommige producten zijn gewoon te goed om nooit meer te kunnen aanschaffen :(.

erg jammer.

kunnen de product concepten zoals bijv hoogmoed niet verkocht worden aan bijv. royal fireworks ?

klinkt misschien krú , maar sommige producten zijn gewoon te goed om nooit meer te kunnen aanschaffen :(.

erg jammer.

Volgens mij mag iedere importeur gewoon maken wat ze willen.Lijkt me niet dat er patent op effecten zit.:p

Witte Tenten heeft in korte tijd een sterke en bekende naam weten neer te zetten in vuurwerkland.

Als Witte Tenten het al redelijk snel opgeeft/op moet geven, dan zie ik binnenkort nog wel wat andere middelgrote importeurs overboord gaan. Spijtig genoeg, maar goed...

Volgens mij mag iedere importeur gewoon maken wat ze willen.Lijkt me niet dat er patent op effecten zit.:p

Het gaat volgens mij niet zozeer om patenten maar meer om de exclusiviteit.
Exclusiviteit is vaak ook kwaliteits gebonden.

Als iedereen elkaar in vuurwerkland gaat kopiëren krijgen we daar in China fabrieksoorlogen met het doel tegen een zo laag mogelijke prijs dat soort aparte producten te produceren voor Nederlandse importeurs. Die ondernemende Chinese zuinigheid en sluwheid kennende (is ook wel logisch), is binnen een paar jaar niets van dat soort speciale/aparte producten over door een drastische kwaliteitsdaling.

Kijk maar naar het "vroeger" vuurwerk van tegenwoordig. Wordt massaal tegen zeer lage prijzen geproduceerd. Stelt qua uitwerking niets meer voor.

Ik vindt een soort compensatie voor het overnemen van bepaalde Marijn producten niet meer dan normaal. De mensen van Witte Tenten hebben echt niet jaar in- jaar uit op de bank gelegen terwijl het geld uit de kraan binnenstroomde.

Maar welke produkten heeft marijn eigenlijk?
Konden zij een eigen folder vullen?
Denk dat daar 1 van de problemen zit.
Maar zolang er geen reactie komt blijft het gissen.
Hoop dat we er eerdaags een antwoord op krijgen.
Blijft natuurlijk vervelend voor alle betrokkenen.

ze hebben 5 lijnen met diverse producten. Denk dat ze een heel eind komen met een eigen folder.
Maar volgens eigen zeggen halen ze het vuurwerk uit een ander deel van China. En ik weet dus niet of andere importeurs hier beschikking over hebben.
Misschien dat dit een probleem is?
Ik ben wel benieuwd naar een toelichting vanuit wittetenten zelf. Ze zijn het natuurlijk niet verplicht, maar ik ben wel nieuwsgierig.
Ik wilde komend jaar wat meer van hun halen, maar ik vis achter het netje dus.
jmmr.
greetzz

Je neemt de producten niet over van een importeur. Die laat je gewoon namaken in 1 van de fabrieken in bijvoorbeeld beihai. Wat je bij een importeur wel over kan nemen is de naam, opslag en klanten. Dat is waar je geld aan verdiend. De producten zijn daarbij niet zo heel erg boeiend.

Nogmaals, je betaal Marijn niet omdat het met een idee zijn gekomen. Je betaald de Chinees om het te laten maken. Er zitten geen copyrights op vuurwerk!

wat zonde om dit te lezen zeg!

ik heb altijd genoten van de producten van Marijn, ze waren stuk voor stuk perfect.

wat zal ik die zware jongens missen:shocked::cry:

erg jammer.

Natuurlijk is het van sommige producten erg spijtig maar gelukkig heeft de hoogmoed een goede vervanger! Namelijk de mjolnir. Laten we hopen dat de toppers van marijn overgenomen worden door andere importeurs.

De mjolnir is in nederland niet verkrijgbaar en de Hoogmoed gaat stukken harder. De crackling mine van de mjolnir is wel weer erg kicken.

ik denk dat dennis bedoeld dat de mjolnir het dichtst bij de hoogmoed in de buurt komt. Los daarvan is de mjolnir idd niet in nederland te koop, al denk ik niet dat dit de meeste liefhebbers dit ervan weerhoud om hem aan te schaffen.
Zelf hoop ik eerlijk gezegd ook dat producten van Marijn kunnen worden overgenomen wat ik had er toch zeker wat toppers in zitten..
De Hoogmoed, Goud, Groentje (niet vaak genoemd, maar blijft een topper in mijn ogen), Schorpioen, Ram, Jaloers, Pinkie Winkie, Woede, en zo zijn er nog genoeg om op te noemen :D

Zeg, hoe officieel is het openingsbericht eigenlijk? Ik begin namelijk 'geluiden' op te vangen die ik vooralsnog even niet ga uitspreken. Kan Evelien zelf niet even "officiele" mededeling komen doen over de aard, inhoud en waarheid van het bericht?

Zeg, hoe officieel is het openingsbericht eigenlijk? Ik begin namelijk 'geluiden' op te vangen die ik vooralsnog even niet ga uitspreken. Kan Evelien zelf niet even "officiele" mededeling komen doen over de aard, inhoud en waarheid van het bericht?

Ik kan jou dit ook wel bevestigen, ik heb Evelien hierover gesproken :(

Ik kan jou dit ook wel bevestigen, ik heb Evelien hierover gesproken :(

Denk dat Richardus bedoeld dat hij gehoord heeft wat de daadwerkelijke reden is en dit graag uit de mond van Witte Tenten zelf zou horen, in plaats van alleen een bevestiging te ontvangen dat ze stoppen.

Hoor namelijk ook het één en ander aan geruchten en dat kan voor onrust zorgen.

Waarom is het altijd zo belangrijk om te weten wat de redenen zijn ? Ik en zo ook alle verkooppunten weten de reden waarom ze zijn gestopt en zo zorgwekend vind ik het niet hoor. Maar ik vind dat het niet aan mij is om te vertellen wat de reden van stoppen is.

En als je roddels hoort moet je die gewoon met een korrel zout nemen wat 99% zijn nonsens want weet zo nog wel 10 roddels die ik regelmatig hoor over andere bedrijfen.

Waarom is het altijd zo belangrijk om te weten wat de redenen zijn ? Ik en zo ook alle verkooppunten weten de reden waarom ze zijn gestopt en zo zorgwekend vind ik het niet hoor. Maar ik vind dat het niet aan mij is om te vertellen wat de reden van stoppen is.

Nou ik als liefhebber vind het erg zonden om zo een bedrijf gedag te moeten zeggen!
Ik bedoel... wij liefhebbers mogen wel alle producten kopen en ervan genieten.. we worden elk jaar op de hoogte gebracht.
Maar nu ze er een punt achter zetten mogen we van niets weten:bonk:

Ik vind het wel belangerijk ja..
Het botst met mijn imprencippes (hoop dat ik dat goed heb geschreven).

Nu voelt het meteen als een zwaar verlies!
Het voelt extra bitter wanneer er geen reden gegeven word!

Mischien moet je ze gewoon de tijd gunnen om te reageren ? Als jij een import bedrijf hebt en besluit te stoppen heb jij ook eerst wel andere dingen aan je hoofd dan reageren op een fora. Maar ik zal evelien wel even vragen of ze wil reageren hoor ;).

Mischien moet je ze gewoon de tijd gunnen om te reageren ? Als jij een import bedrijf hebt en besluit te stoppen heb jij ook eerst wel andere dingen aan je hoofd dan reageren op een fora. Maar ik zal evelien wel even vragen of ze wil reageren hoor ;).

Als er in eens zo bericht uit het niets komt vind je het gek,dat mensen zich dan afvragen wat er aan de hand is.Zo word er nog gevraagd naar ideeen voor het jaar 2012/2013 en zo stoppen ze er mee.

Back
Bovenaan