Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
gwn_spanishCracker
vervelend voor je, mocht je niet meer minderjarig zijn en graag een schone lei houden, kun je er voor kiezen om dit aan te vechten. Het bewijs is in dit geval onrechtmatig verkregen. Je hebt geen toestemming gegeven om in de tas te mogen kijken.
Als een politieagent vraagt "mag ik in je tas kijken" zal hij er bij moeten zeggen dat je ook nee mag zeggen. Een vraag door iemand in een politieuniform komt namelijk niet vrijblijvend over.
Maar goed door onvoldoende kennis van de rechten worden er in Nederland flink wat personen ingeluisd.
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om alleen nederlands consumentenvuurwerk te kopenben je ook van het hele probleem af!
Gewoon in je straat afsteken, na een half uurtje weg gaan. Steeds op elke plek +- en half uurtje blijven en dan weer wegwezen. Voor als er overlast komt en ze bellen de politie, dan ben jij al weg. En dan hebben mensen geen last van uren stoken achter elkaar door voor hun huis.
heb de hele dag voor mijn deur gestaan, niks aan de hand hoor...
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er dan gebeurt ..
Maar het recht om nee te zeggen heb je dus wel? Want dan is de keuze voor de meeste denk ik snel gemaakt. Maar wat er dan gebeurt ..
Iemand die niks te verbergen heeft zal zonder moeite zijn tas openen. Iemand die wél wat te verbergen heeft zal hier wel moeite mee hebben. Dit is verdacht en de rest van het verhaal is dan zelf in te vullen.
En een reden om je aan te houden hebben ze toch wel zeker als je in de buurt van een gebied bent waar veel (zwaar) vuurwerk wordt afgestoken.
Lol dan ga ik straks met wat lawinepijlen cobra 6 italiaanse bommenBij mij was er een melding van een wanhopige vrouw, ze had vandalisme gemeld. Nou dit hadden wij dus niet gedaan, de politie ging dus eerst verhaal halen bij die vrouw. Daarna moesten ze onze tassen controleren, ik scheet 'm wel. Zou k*t zijn op die ene dag natuurlijk. Ik liet ze hun gang gaan, ze zagen het illegale spul inclusief het wat hardere spul. Lachten naar elkaar en zeiden, dit is in orde hoor met een vette knipoog erbij natuurlijk.
Dat heb ik niet vaak meegemaakt, ik denk alweer iets anders over de politie. Maar je hebt er ook echt een stel droge pannekoeken tussen zitten. (sorry als ik pannekoeken belachelijk maak, dit is natuurlijk niet de bedoeling)
Maar om even on-topic te komen. Als oom agent op straat in je tas wil kijken hebben ze daar zeker een reden voor en hebben ze dus ook dat recht. Je mag nee zeggen alleen denk ik dat de kans groot is dat je dan meer problemen op je nek haalt dan je lief is.