ben wel eens staande gehouden door de politie met illegaal vuurwerk in mn tas. paar jaar geleden alweer.
was met een paar gasten aan het stoken op het pleintje. zag ze al aankomen dus piepte er rustig wandelend ertussenuit. maar dat was het domste wat ik kon doen haha meteen verdacht natuurlijk.
lijkt me niet dat ze opgebeld waren, leek meer op een gewone controle. we stonden namelijk niet zo gek lang op dat pleintje nog.
ze vroegen netjes of ze in mn tas mochten kijken, noujah ik ben niet iemand die tegen gaat lopen werken want meestal verkloot je het dan alleen maar voor jezelf.
en idd ze viste het illegale er zo tussenuit.(+ een Twister van pyro power omdat er geen gebruiksaanwijzing op stond en ik niet het doosje bij me had

) maja netjes gebleven want illegaal afsteken is gewoon een risico wat je bewust neemt. en dus weet je zelf ook wel dat je fout bezig bent.
uiteindelijk nog best een leuk gesprek gehad met die gasten, beetje over werk enzo, of ze het nog druk hadden, wat voor een boete ik kon verwachten, hoe dat in zn werk gaat, waar ik het vandaan had de bla bla. al dreigde ze wel met een huiszoeking omdat ze vermoedde dat ik meer in huis had dan alleen die paar verschillende nitraatjes en kleine vlinders. (goh wat kennen ze toch goed raden

op mn kamer lagen nog de nodige sierblokken en 2 100k rollen + de rest van de verzameling knalvuurwerk)
gesprek duurde uiteindelijk dus best lang

gelukkig maar want ze werden opeens tijdens het gesprek met spoed opgeroepen. zakje met illegale spul werd gauw op de achterbank gelegd, ik heb nooit een bon of wat dan ook van ze gehad. ze stapte in wenste me een gelukkig nieuwjaar en weg gingen ze met sirenes en al. wat een mazzel!
NIKS meer van gehoord. niet aan de deur, niet schriftelijk, helemaal niks!
ze kunnen het volgensmij ook niet hard maken omdat ze mij nooit een bon oid hebben mee gegeven.
pff lang verhaal alweer. maar idd als ze een goede reden hebben willen ze wel in je tas kijken. maar zolang je geen gekke dingen doet trek je ook niet gauw de aandacht.