[LIVE] Grenscontrole DU>NL

Dit is toch wel bijzonder triest.
Staan ze daar bij een stapel pruttelcakes.
Tjonge jonge, wat hebben ze hun prioriteiten goed op orde.

Zo lees je ook in sommige nieuws berichten dat we massaal naar DE gaan om “Grote Vuurpijlen en Zware knallers” bij de supermarkt te kopen :bonk:

Ze zouden voor de gekkigheid de EOD met de helikopter naar zo’n pretbederf locatie moeten laten komen om zo’n atoomfloprotje af te steken !
Ik denk dat ze dan uit zichzelf de controle staken en boeven gaan vangen.

Ik geef toe dat het er soms indrukwekkend uit ziet, maar je moet het geprobeerd hebben om erachter te komen wat voor troep het is .

Altijd leuk om die argumenten te horen waarom mensen in DE hun vuurwerk halen (supermarkten):
"Mooier vuurwerk en het is goedkoper"

Nu even mijn bescheiden mening: Vind het maar bagger en geld betalen voor troep vind ik niet goedkoper.
Snap ook echt niet waarom die controles er staan, je mag blij zijn dat je met 25kg vuurwerk 1kg kruit hebt met die supermarkt producten.

Altijd leuk om die argumenten te horen waarom mensen in DE hun vuurwerk halen (supermarkten):

Nu even mijn bescheiden mening: Vind het maar bagger en geld betalen voor troep vind ik niet goedkoper.
Snap ook echt niet waarom die controles er staan, je mag blij zijn dat je met 25kg vuurwerk 1kg kruit hebt met die supermarkt producten.

De meeste die je daar ziet zijn de "normale" consument en zitten niet op een forum. De freaks die daar heen gaan, die zoeken bewust hun producten uit en er zit echt wel redelijk tot goed spul tussen.
Dus over het geheel heb je gelijk, aan de andere kant deel ik je mening niet.
En kijk verder eens naar het plezier wat veel mensen er aan beleven, dat is ook al wat waardtoch?

Maar liefst 1000kg in beslag genomen! Wauw, gaat er denk ik in een enkele lidl in nog geen half uur de deur uit. Iets met druppel op een gloeiende plaat.

Veel producten zijn inderdaad niks.Veel gekleurde balletjes met knetter en een simpel fluitje.
De stamdaard producten en de meeste 200 tot 500 grammers zijn best leuk en zeker voor die prijs.
Dus ik snap jouw mening maar dat is niet met al het Duitse vuurwerk.
Dit ben ik niet geweest en alles in Nederland besteld.
Had ik een kleinere portemonnee dan ging ik zeker naar Duitsland en het shoppen vanuit schappen in de supermarkt blijft een heerlijk gevoel.
Ontopic vermijdt de grenzen langs de snelweg en ga lekker binnendoor.
30 min omrijden kan je veel narigheid besparen.

De meeste 30mm 500grammers wegen rond de 2,5kg , met 10 stuks heb je voor onder de €200 4,5/5kg nem ,,, probeer dat in NL eens tijdens de losse verkoop .

Pijlen enkel met professionele doelstelling????
Wtf
Dit is echt nepnieuws van De Gelderlander. Vuurpijlen uit de supermarkt zijn gewoon bedoeld voor consumenten in Duitsland. Daarnaast zijn die vuurpijlen alles behalve professioneel: er mag maar 15 gram in, in tegenstelling tot de Nederlandse pijlen van 2019 en eerder (30 gram max per pijl)

Dit is echt nepnieuws van De Gelderlander. Vuurpijlen uit de supermarkt zijn gewoon bedoeld voor consumenten in Duitsland. Daarnaast zijn die vuurpijlen alles behalve professioneel: er mag maar 15 gram in, in tegenstelling tot de Nederlandse pijlen van 2019 en eerder (30 gram max per pijl)
Correctie Nederland was in 2019 40 gram per pijl.

De meeste die je daar ziet zijn de "normale" consument en zitten niet op een forum. De freaks die daar heen gaan, die zoeken bewust hun producten uit en er zit echt wel redelijk tot goed spul tussen.
Dus over het geheel heb je gelijk, aan de andere kant deel ik je mening niet.
En kijk verder eens naar het plezier wat veel mensen er aan beleven, dat is ook al wat waardtoch?

Heb je ook zeker gelijk in hoor, ik heb makkelijk lullen en heb alles wel gezien en meegemaakt in de loop der jaren dus mijn beleving en kennis is ook heel anders.
Ik was toen ik nog geen haar op m'n ballen had ook helemaal gelukkig als ik met m'n ouders naar BEX ging.
Maar beter en goedkoper is het gewoon niet en dat is wel wat de meeste mensen denken, met beter en goedkoper bedoel ik prijs/kwaliteit.

Vind het altijd wel grappig van die interviews bij de supermarkten in Duitsland. Dat mensen dan zeggen dat Duits vuurwerk mooier is dan wat je hier in Nederland kan kopen :bonk: ja dat spul van Funke is mooi maar dat van Weco stelt vrij weinig voor.

Vind het altijd wel grappig van die interviews bij de supermarkten in Duitsland. Dat mensen dan zeggen dat Duits vuurwerk mooier is dan wat je hier in Nederland kan kopen :bonk: ja dat spul van Funke is mooi maar dat van Weco stelt vrij weinig voor.

Dat Weco spul is lekker klein, je kunt meer lontjes aansteken voor minder geld.
Met de huidige container prijzen kunnen ze dat verschil over veel meer producten weg schrijven.
Maar hoe groter het blok des te duurder het word, een compound is in NL echt niet duurder als in DE.

Ach, zit best wel wat tussen als je goed zoekt :

Is idd 498gram op 21sh 30mm
En dat is gewoon goed en mooi vw .
Vanaf 25mm is het goed , alles daaronder mag je niet te veel van verwachten net zoals in NL (20mm 100sh 25sec daargelaten)

Niet iedereen heeft een budget om grote blokken in NL te kopen. Als je een budget hebt van rond de 200 euro, dan kan je in duitsland best wat leuke dingen vinden. De gemiddelde verbundsfeuerwerk is vaak slecht , veel schots maar wat er uitkomt is om te janken. Maar kijk je bij losse blokjes dan is er genoeg leuks te vinden om toch blij om 12 uur buiten te staan.

Back
Bovenaan