[Lidl] Knetterlinten 60-delig

Krijg er trek van :angel:

Hahahaha, ik krijg er ook zeker trek in, om ze af te steken :p!

Ik had trouwens ook de sterren van de knetterlinten nagekeken en ik had er ook zilvergrijze tussen zitten voordat ik mijn doosjes in de oven had geschoven. Inmiddels zijn alle sterren zwartgekleurd bij mij. Ik denk dat zilvergrijs gekleurde sterren erop kunnen duiden dat er vocht in de sterren zit.

Edit:

Ik heb ze zojuist opnieuw getest, ze doen het in ieder geval al een stuk beter dan in het begin van de avond maar zeker niet zo goed als die van bolle-040. de sterren blijven veel dichter bij de bron en de kracht is vele malen minder. Er zijn dus zeker 2 verschillende star-mix batches in omloop.

Laatst bewerkt:
Ik ben een testje aan het doen met mijn knetterlinten. Laat ze komende uren even goed uitdrogen in de hetelucht oven op lage stand.

Ik had er aan het begin van de avond eentje afgestoken en die ging niet goed af. De knetterlint ontbrande in eerste instantie niet en toen ik deze vervolgens aanstak bleef hij halverwege ook alweer steken. Ik denk dat het een vochtprobleem is.

Ik voel gewoon het vocht ook van die knetterlinten afkomen als ik ze uit de oven haal.

Laat ze er nog een paar uurtjes in liggen en dan laat ik ze in de oven met de deur open lekker rustig afkoelen. Eens kijken of er verschil in zit na het drogen.

edit: het begint hier nu inmiddels wel te stinken in huis van de verdamping. Heb net de knetterlinten opnieuw gewogen en er is inmiddels al 20 gram aan vocht uit in 45 minuten tijd.

Bekijk bijlage 58345

Wat een idee in de heteluchtoven :handsup: Ik heb er meteen ook maar een doosje erin gegooid. Zal een stuk sneller gaan als op de radiator.

Ps weet iemand wat de spontane ontbrandingstemperatuur is van het kruit wat in het lint zit :p. :D

In de oven... moet niet gekker worden... er zit gewoon een groot verschil in de linten. Zie hier pakken van 240 gram voorbij komen terwijl die van mij net boven de 160 zijn. Waarschijnlijk een slapende Chinees die de machine niet helemaal lekker had afgesteld :bonk:

In de oven... moet niet gekker worden... er zit gewoon een groot verschil in de linten. Zie hier pakken van 240 gram voorbij komen terwijl die van mij net boven de 160 zijn. Waarschijnlijk een slapende Chinees die de machine niet helemaal lekker had afgesteld :bonk:

De ene Chinees is een echte Pyro. (200 gram)

De andere Chinees heeft Nederlandse roots gok ik:p (160gram, lekker gierig haha)

Ik denk dat ik morgen ook maar eens hier naar de Lidl ga om een pakje mee te nemen en te kijken hoe ze zijn, want zoals die van Bolle, die zijn wel heel erg vet! :thumbup:

Ps weet iemand wat de spontane ontbrandingstemperatuur is van het kruit wat in het lint zit :p. :D

Ik had de oven op 110 graden ingesteld. Denk dat het nog wel iets hoger kan maar ik zou het niet doen i.v.m. de lijmgeur die er al vanaf komt bij 110 graden.

Ik geloof niet dat de sterren snel spontaan zullen ontbranden omdat het enkel om warme lucht gaat, er komt immers geen vuur bij te pas. Ik zou alleen geen onnodig risico gaan lopen om sneller te willen drogen met een hogere temperatuur en ik denk dat het verhoudingsgewijs niet erg veel verschil uit zal maken.

Misschien is jouw weegschaal wel gemaakt door een slapende Chinees.

Misschien is jouw weegschaal wel gemaakt door een slapende Chinees.

Dat zou ook nog kunnen ja. Ga morgen gelijk een nieuwe halen.

Nee zonder gekheid. De andere knetterlinten die ik heb zijn van Lesli en daarvan klopt het gewicht wel.

Gemiddelde van 9 doosjes hier rond de 210, ook na 2 dagen op de verwarming nauwelijks gewichtsafname. Balletjes zijn allen zwart. Gekocht in Nijmegen. Ben benieuwd of de goede variant ook nog regio gebonden is?

Ik ben een testje aan het doen met mijn knetterlinten. Laat ze komende uren even goed uitdrogen in de hetelucht oven op lage stand.

Ik had er aan het begin van de avond eentje afgestoken en die ging niet goed af. De knetterlint ontbrande in eerste instantie niet en toen ik deze vervolgens aanstak bleef hij halverwege ook alweer steken. Ik denk dat het een vochtprobleem is.

Ik voel gewoon het vocht ook van die knetterlinten afkomen als ik ze uit de oven haal.

Laat ze er nog een paar uurtjes in liggen en dan laat ik ze in de oven met de deur open lekker rustig afkoelen. Eens kijken of er verschil in zit na het drogen.

edit: het begint hier nu inmiddels wel te stinken in huis van de verdamping. Heb net de knetterlinten opnieuw gewogen en er is inmiddels al 20 gram aan vocht uit in 45 minuten tijd.

Bekijk bijlage 58345

Hahaha. Geweldig gewoon in de heteluchtoven.:D

Hahaha. Geweldig gewoon in de heteluchtoven.:D

Zo werkt dat ook in real life ook met kruit alleen dan in de zon. Komt op precies hetzelfde neer bij maximaal 50 graden.

Drogen heeft alleen zin als het daadwerkelijk vochtig is. Bij al droge producten ga je er geen verschil mee krijgen. Het kruit wat in de fabrieken wordt gedroogd is echt een natte massa, dus totaal niet het gene wat je bij de Lidl in de schappen ziet :)

Het ziet er naar uit dat er inderdaad 2 soorten crackling zijn gebruikt. De wat fellere zilvere wat iedereen als minder bestempeld in dit geval en de gene van Bolle wat een bredere goude uitspatting heeft. Dit heeft vrij weinig met drogen te maken, het zijn 2 verschillende soorten crackling.

Ik had de oven op 110 graden ingesteld. Denk dat het nog wel iets hoger kan maar ik zou het niet doen i.v.m. de lijmgeur die er al vanaf komt bij 110 graden.

Ik geloof niet dat de sterren snel spontaan zullen ontbranden omdat het enkel om warme lucht gaat, er komt immers geen vuur bij te pas. Ik zou alleen geen onnodig risico gaan lopen om sneller te willen drogen met een hogere temperatuur en ik denk dat het verhoudingsgewijs niet erg veel verschil uit zal maken.

De hele definitie van spontane ontbranding is dat er geen vuur aan te pas komt :wink:
Puur door een hoge temperatuur zou iets kunnen ontbranden zonder dat er open vuur is.

Maar dat gezegd hebbende, mooi experiment en ben benieuwd of het helpt. Zelf helaas niets kunnen bemachtigen...

Back
Bovenaan